Jump to content

GTAsajtens Betapet-turnering #3

Mathias
 Share

Recommended Posts

anuhn1e7y3.png

Dags igen för betapet-turnering här på GTAsajten, den här gången är upplägget dock lite annorlunda.

svq5orrck2.jpg

Information:

Gruppspel: 12 deltagare kommer delas upp i 4 grupper á 3 stycken. Alla kommer möta alla inom gruppen där segraren i varje match tar med sig 2 poäng. Vid oavgjord match delas 1 poäng var ut.

Slutspel: Efter gruppspelet kommer alla 1:or lottas mot 2:orna och alla 3:or slås ut direkt. Ställningen i gruppen avgörs efter poäng och om 2 eller fler deltagare står på samma poäng avgör inbördes möten. Sedan kommer ett slutspelsträd bildas där utslagning kommer ske fram till final och bronsmatch.

Regler:

• Matcherna spelats på Betapet.com
  • Försök spela matchen så fort som möjligt. Och var aktiv som möjligt i tråden och ha lite koll på hur de andra matcherna har spelats. Jag bedömer själv när jag tycker att det har tagit för långt tid
  • Den ni ska spela med tar ni kontakt med genom antagligen PM, MSN, röksignaler etc. men INTE i tråden.
  • Det är helt upp till motståndaren (som inte avbröt matchen altså) att avgöra om matchen ska spelas om, eller han/hon själv vill utmärka sig som vinnare. Gäller även ofrivillig nedbrytning eller frivillig.
  • Vid ett avslutat spel så måste någon av lägga upp länken till senaste spelomgången här, för jag ska kunna bekräfta vem som har vunnit och förlorat. (som ni gör genom att klicka på profil sedan välja Spelstatistik och välja senaste spelomgång så har ni länken där). Posta inte bara screenshots.
  • Posta inte screenshots överhuvudtaget, eller spelstatistik som inte tillför turneringen.

Bordsregeler:

Server = Valfri

Spelnamn = Valfritt

Bräde = Slumad

Antal Spelare = 2

Tempo = Normal

[X] = Endast Inbjudning (ni får helt enkelt bjuda in varandra)

Ranking = Valfritt

Deltagare: (12/12) - (GTAsajtennick - Betapetnick)

Qouad - Qouad

Godfather - Enbom

Kebab - aante

_EmiL_ - den0m

Maimstream - Brofloskvi

Lajnux - Lajnux

Vice. - vicec

Mr.Dumbom - b3njo

Foo - IamDavej

Siana - Flugfarfar

Rasken - Mortalen

Marquis - Leopeobeo

Reserver: (1)

StellHell - StellHell

Sådär, allt glasklart?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle vara ashäftigt om man körde poängskillnad mellan två personer som hamnar på samma poäng. Eftersom att man måste kämpa matcherna ut även om man ser att man inte kommer kunna vinna, eftersom de där sista poängen kan vara så värdefulla. Det kommer förmodligen också göra att matcherna blir roligare då ingen förmodligen kommer avbryta för att denne ligger under, och eftersom den personen som ser ut att bli förlorare kommer kämpa in i det sista även om matchen inte går att vinna.

Jaja, en idé till nästa turnering kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste det vara 16 deltagare innan vi kan börja?

Komigen och anmäl er nu i så fall. :blink:

StellHell: Du kan spela några tränings matcher mot mig om du vill...

Ja annars blir det ju lite konstigt, skulle kunna köra på att ha 3 i varje grupp dock och den sista åker ut direkt så blir det kvartsfinaler sen?

Isåfall kan jag köra igång det ikväll om Stellan hakar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor