Jump to content

Pippi på pengarna!

DimpZ
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg
OMG, trodde inte att en tråd kunde spåra ur såhär snabbt, och om dessa ämnen! :)

Iaf, jag vill inte ha Pippi på pengarna, hellre Astrid då, kungen får gärna vara kvar på enkronan.

Astrid kunde få ta platsen på 50lappen, vem det då är som sitter där nu :)

Jenny Lind, operasångerska. Knappast världskänd, eller åtminstone inte lika känd som Linné, Vasa, Kalle eller ens Selma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som helst utan kungen. De kan ju isf ändra till prinsessan Victoria. Våra kronor behöver verkligen ett nytt fräscht ansikte! Pippi och Astrid LIndgren skulle va rätt fett oxå iof :mellow:

Pengar ska ju vara det smutsigaste som finns.. ifall prinsessan Madeleine var på pengarna skulle det nog vara det kladdigaste också.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som helst utan kungen. De kan ju isf ändra till prinsessan Victoria. Våra kronor behöver verkligen ett nytt fräscht ansikte! Pippi och Astrid LIndgren skulle va rätt fett oxå iof :mellow:

Såvida ingen bestämmer sig för att pränta in Pippi eller nån annan idiotisk person på mynten kommer det bli Victoria när kungen dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Återigen måste jag upprepa mig: statschefen ska finnas på mynten.

Däremot kan Astrid få sitta på femtiolappen. Och så kan Viktoria Silvstedt vara på tjugan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pengar ska ju vara det smutsigaste som finns.. ifall prinsessan Madeleine var på pengarna skulle det nog vara det kladdigaste också.. :)

Haha, men jag tycker inte att hon är så förbannat snygg som alla säger. Eller är hon det? :mellow:

Jag tycker vi borde ha något som symboliserar sverige...typ en moské eller en halvmåne :)

HAHA! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med henne om att morarkin är en äcklig kvarleva av den gammla diktaturen i Sverige. Kungen är en självgod, uppblåst nolla som tror att han är bättre än alla andra. På blodigaste allvar, han tror det. Han och hans äckliga pack till familj förpestar och parasiterar på det svenska samhället. De är som en svulst. Sådana plockar man bort...

Så fort en politiker gör minsta lilla fel gnäller folk och vill ha bort dem. Men hjärtvättade som folk är ser de inte hur illa behandlade de blir av sin konung! Usch...

För övrigt vill jag inte ha P. långstrump på mina sedlar.

Det där var helt ärligt det klokaste du någonsin sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patetiskt, varför just pippi. Jag gillar inte henne. En pippi VHS-film förstörde min VHS mitt fram

för ögonen på mig när jag var liten, det bara rökte ur den :'(

Istället för Pippi kan dom trycka Errol Norstedt på pengarna

Shiet! Fram för, den var ny :mellow:(rykte f.ö)

Och varför i hela världen ska vi ha Eddie Meduza på våra pengar?

Om det är någon som ska slängas på våra $$$ så är det väl Nobel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Om vi ska ha folk på våra pengar så är det väl folk från Sverige som gjort nått stort. Nobelgalan är världskänt, och han har hjälpt till att sätta Sverigepå kartan så att säga.

Mer än vad pippijäveln har gjort iaf. Jag skulle inte säga nej till Astrid, men inte ett jävla missfoster som pippi.

Men dock, hela idén med att ta bort kungen för att ha en tjej där istället, och det kommer från F! får mig att må illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi ska ha folk på våra pengar så är det väl folk från Sverige som gjort nått stort. Nobelgalan är världskänt, och han har hjälpt till att sätta Sverigepå kartan så att säga.

Mer än vad pippijäveln har gjort iaf. Jag skulle inte säga nej till Astrid, men inte ett jävla missfoster som pippi.

Men dock, hela idén med att ta bort kungen för att ha en tjej där istället, och det kommer från F! får mig att må illa.

Gudrun Schyman är ett strategiskt geni. Hon infiltrerar riksdagen utifrån med hjälp av vilseledande onanistmetoder som bara folk som blivit propagandaskadade sen födseln skulle ta på allvar.

Hon vill bara ha Astrid på valutan för att båda tuggar(tuggade) skäggbiff... och om det är nu sånt hon anser vara tillräckligt för att få sitt ansikte fastpräntat på sedlar och kronor (som om några år från nu ändå kommer skrotas) så kan vi ju lika gärna ha Puma Swede på valutan. Hon har tagit många satser för kung och fosterland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor