The Dude Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Vilket jävla trams. (Exceptionellt ful teckning f.ö.) Säkerhetsskälen är nog desvärre inte helt omotiverade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Den är ju där. En av dom ja, läser du kommentarerna snackades det om fler bilder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 1. Cher's former partner's last name (4 letters) 2. The cube root of twenty seven (5 letters) 3. The "incident" before the Vietnam War (6 letters) 4. The theory that physiology and physics are drivers of economics (15 letters) 5. A good mustard (5 letters) Vad fan har senap med ålder att göra? Har aldrig förstått mig på dessa idiotiska sakerna. Så som att man inte ska kunna söka på "fuck" på Webster, nu som ett exempel. Ungen kan förmodligen lära sig ordet från en film eller genom internet vid väldigt tidig ålder, såvida det inte är någon "amish-liknande" typ. Näää, kan ju inte skriva såna ord, de kan ju växa upp och bli sexgalna idioter som bara vill mörda och våldta. Ursäkta om det är stavfel eller om jag svamlar, sovit skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Denna tråd heter PK-svergie men är det bara jag som tycker dessa saker är sjukt i USA. I vanliga TV-kanaler som Fox, CBS, NBC och alla andra så kan/får dom inte använda "grova" svordomar som Fuck, Shit och sånt. Men "lätta" som bitch och crap är ok. Ibland har man hört dom säga tex Bull, bara Bull och inte Bullshit. Och dom får inte visa naket. "Grova" svordomar och naket får dom bara ha på kabel kanaler som HBO. Ni vet den kanalen som gjort Sopranos, Rome, Oz och alla dom som har "grovt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 USA är skit, get used to it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Sådan censur är helt sjuk ja, vad tror de att de kan åstadkomma med något sådant? Att ungarna inte ska svära och använda fula ord? Jeeez. Minns att det på MTV var någon slags låt mot narkotika, och censuren var på den här nivån vill jag minnas: -Don't do [PIIIP]drugs[/PIIIP], yo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Säkerhetsskälen är nog desvärre inte helt omotiverade Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller? En av dom ja, läser du kommentarerna snackades det om fler bilder? Aha okej, läste inte så noga. Jag vet faktiskt inte var man kan se de andra bilderna, men det är säkert bara den som visades som är "farlig". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I Need Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Jag tycker att man ska förbjuda Kiss. Gene Simmons ser så otäck ut och så sjunger dom att himlen brinner och använder ordet "bitch" i en låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller? Jag har mest Jyllandspostens Muhammedkarikatyrer i åtankte, efter den händelsen vet man ju vilken känslig punkt det är för vissa muslimer. En polare till mig ritade av Muhammed på en pappersservett i matsalan för att provocera en kille som är muslim. Till svars hälde den muslimska killen ut ett glas mjölk över vederbörandes mat och gick därifrån. Om det kan hända så kan värre saker hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller? Tyvärr så är vi mer rädda för vad USA ska tycka om oss om vi inte följer deras mall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Jag har mest Jyllandspostens Muhammedkarikatyrer i åtankte, efter den händelsen vet man ju vilken känslig punkt det är för vissa muslimer. En polare till mig ritade av Muhammed på en pappersservett i matsalan för att provocera en kille som är muslim. Till svars hälde den muslimska killen ut ett glas mjölk över vederbörandes mat och gick därifrån. Om det kan hända så kan värre saker hända. Tyvärr så är vi mer rädda för vad USA ska tycka om oss om vi inte följer deras mall. Vi underkuvar oss muslimerna. Snart blir hela världen muslimsk. Fuck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Jag har mest Jyllandspostens Muhammedkarikatyrer i åtankte, efter den händelsen vet man ju vilken känslig punkt det är för vissa muslimer. En polare till mig ritade av Muhammed på en pappersservett i matsalan för att provocera en kille som är muslim. Till svars hälde den muslimska killen ut ett glas mjölk över vederbörandes mat och gick därifrån. Om det kan hända så kan värre saker hända. haha, det påminner mig när jag och en kompis ägnade 2 bildlektioner åt att göra en stor Mohammed karikatyr och sätta upp den på väggen. Läraren sa inte åt oss och ingen blev arg.. Tror vi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Det är ändå förbannat tramsigt. Är de rädda att Bin Laden ska bomba Sverige eller? Det får mig osökt att tänka på när Tranås kommun evakuerade kommunhuset i samband med WTC-attackerna. -- Nåväl, problemet är att muslimer (i allmänhet) har så extremt svårt att tåla skämt/kritik om deras religion. Man kan publicera bilder där Jesus, Buddha, Vishnu och Moses leker chokladtåg (if you get my drift) utan att något särskilt händer - okej, någon kanske kallar det smaklöst och blir småarg och skriver ilskna insändare men iaf. Det samma kan dock inte sägas om muslimerna, vid provokation är det självmordsbomber, flaggbränningar och ambassadstormningar m.m. som gäller. Än värre är att man i väst nu håller på att utveckla en så stark pk-blandad rädsla gentemot islam att man knappt vågar kritisera/skämta om religionen öht i den offentliga debatten eller i nöjesvärlden. Fenomenet kan beskådas i t.ex. The Simpsons där man ofta brukar skämta om såväl kristendom, judendom som hinduism men mycket mycket sällan (aldrig?) om islam - antagligen pga att diehard-muslimerna är så lättstötta. Redigerad 15 augusti, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Detta säger nog en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Fuck. Nej, fy. Nu kommer jag bli en våldtäksman, jag såg en engelsk svordom på internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Det får mig osökt att tänka på när Tranås kommun evakuerade kommunhuset i samband med WTC-attackerna. -- Nåväl, problemet är att muslimer (i allmänhet) har så extremt svårt att tåla skämt/kritik om deras religion. Man kan publicera bilder där Jesus, Buddha, Vishnu och Moses leker chokladtåg (if you get my drift) utan att något särskilt händer - okej, någon kanske kallar det smaklöst och blir småarg och skriver ilskna insändare men iaf. Det samma kan dock inte sägas om muslimerna, vid provokation är det självmordsbomber, flaggbränningar och ambassadstormningar m.m. som gäller. Än värre är att man i väst nu håller på att utveckla en så stark pk-blandad rädsla gentemot islam att man knappt vågar kritisera/skämta om religionen öht i den offentliga debatten eller i nöjesvärlden. Fenomenet kan beskådas i t.ex. The Simpsons där man ofta brukar skämta om såväl kristendom, judendom som hinduism men mycket mycket sällan (aldrig?) om islam - antagligen pga att diehard-muslimerna är så lättstötta. Precis det jag menar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 http://www.aftonbladet.se/stockholm/article572544.ab Såklart det är rasistiskt att inte låta de stackars invandrarna sjukskriva sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tungsint Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Censur öht. är crap. Kapitalism och kommunism är crap. Nazism är crap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Censur öht. är crap. Kapitalism och kommunism är crap. Nazism är crap. Anarkism som gäller för dig, eftersom du uteslöt så gott som allt annat? Men, men... Denna tråd handlar inte om idelogier, så låt oss inte gå åt det hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 http://www.aftonbladet.se/stockholm/article572544.ab Såklart det är rasistiskt att inte låta de stackars invandrarna sjukskriva sig... Provat att läsa artikeln? Det är knappast pga att han inte lät dem sjukskrivas han blev anmäld. "invandrargrupper från Medelhavet, där en make/maka har sjukpension, så ökar sannolikheten att även den andra parten kommer att 'insjukna' i någon sjukpensionsgrundande åkomma. Detta gäller i synnerhet greker och turkar" "det enda som gällde för henne var en enkelbiljett till Grekland" "personer från ett visst område i Grekland var legendariska redan på 70-talet för sin karghet, dåliga anpassning i Sverige och sin benägenhet att sjukkassa sig" Visst är "pk:n" överdriven i vårt samhälle men stör mig mer på denna anti-pk som växer fram. Om man vägrar använda utryck som neger, blatte, musselman och faktiskt kan sätta sig in i andra personers situation så är man pk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts