Juster Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Hej Har lagt in Sims 2 på min burk nu,men efter att man kört 10-15 min så blir datorn extremt varm. Spelet hackar och har sig,samma sak händer med GTA San Andreas max 15-20 min sen kan man steka ägg på lådan. Finns det nått botemedel? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Hej Har lagt in Sims 2 på min burk nu,men efter att man kört 10-15 min så blir datorn extremt varm. Spelet hackar och har sig,samma sak händer med GTA San Andreas max 15-20 min sen kan man steka ägg på lådan. Finns det nått botemedel? :'( Det finns både en datorhjälps-tråd och en Sims-tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Hej Har lagt in Sims 2 på min burk nu,men efter att man kört 10-15 min så blir datorn extremt varm. Spelet hackar och har sig,samma sak händer med GTA San Andreas max 15-20 min sen kan man steka ägg på lådan. Finns det nått botemedel? :'( Du kanske har för dålig data? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 (redigerad) Det finns både en datorhjälps-tråd och en Sims-tråd jahaja oj men jag testar ändå @SiXxe: nja.. det har gått förut iaf :-/ Redigerad 9 februari, 2007 av Juster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 jahaja oj men jag testar ändå @SiXxe: nja.. det har gått förut iaf :-/ Du har inte blivit av med en hamster, mus eller katt den senaste tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Du har inte blivit av med en hamster, mus eller katt den senaste tiden? uhm.. inte vad ja vet då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Det kan vara någon av dina fläktar i datan som inte fungerar som de ska. Kommer ihåg att en kompis hade ett liknande problem och tillslut började datan att tjuta och sedan blev det kolsvart. Det var tydligen något med processorfläckten. Det finns ett program som heter "Speed fan" eller något liknande som kontrollerar temperaturen och fläktarna i datan. testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Du kanske har för dålig data? Jag tror inte de ettor och nollor han har på hårddisken påverkar temperaturen på främst processorn och grafikkortet så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 (redigerad) Det kan vara någon av dina fläktar i datan som inte fungerar som de ska. Kommer ihåg att en kompis hade ett liknande problem och tillslut började datan att tjuta och sedan blev det kolsvart. Det var tydligen något med processorfläckten. Det finns ett program som heter "Speed fan" eller något liknande som kontrollerar temperaturen och fläktarna i datan. testa det. Korrekt, Mycket bra program. Jag antar att du inte har knuffat in datorn i något hörn så att ventilationen inte fungerar? Har själv råkat ut för detta och det slutade inte direkt lyckligt. http://www.almico.com/speedfan431.exe <- SpeedFan Redigerad 9 februari, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Jag antar att du inte har knuffat in datorn i något hörn så att ventilationen inte fungerar? well,ska vara helt ärlig så kan det vara så MEN detta "problem" uppstår bara när jag spelar sims 2 eller GTA Sa inte när jag kör te.x LFS eller SimCity 4000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Mycket damm i fläkten kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Du kanske inte har fläktarna på 100% så att säga ,mina var typ på 70% standard innan jag ändrade annars som någon sade tidigare så kan du j utesta o ta bort damm i processor fläkten, brukar ofta hjälpa, ta det varsamt och använd anti-stat grejjer så du inte skadar något bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Jag hade samma problem med Opera och Warcraft 3. Det löste sig genom att rensa bort dammet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Du kanske inte har fläktarna på 100% så att säga ,mina var typ på 70% standard innan jag ändrade annars som någon sade tidigare så kan du j utesta o ta bort damm i processor fläkten, brukar ofta hjälpa, ta det varsamt och använd anti-stat grejjer så du inte skadar något bara 100%!? mina ligger på typ 45-50% och temp är alltid typ 45-60 (om jag kör maxat på spel) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Jag tror inte de ettor och nollor han har på hårddisken påverkar temperaturen på främst processorn och grafikkortet så mycket. Tänk om det är ett virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 well,ska vara helt ärlig så kan det vara så MEN detta "problem" uppstår bara när jag spelar sims 2 eller GTA Sa inte när jag kör te.x LFS eller SimCity 4000 Du bör ändå ha ett mellanrum på at least fem centimeter för datorns skull ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Du kanske inte har fläktarna på 100% så att säga ,mina var typ på 70% standard innan jag ändrade annars som någon sade tidigare så kan du j utesta o ta bort damm i processor fläkten, brukar ofta hjälpa, ta det varsamt och använd anti-stat grejjer så du inte skadar något bara Vart kan man ändra de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Vart kan man ändra de? Fortfarande i SpeedFan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 (redigerad) Fortfarande i SpeedFan. Aha sorry, skyller på att jag e trött Kan det vara farligt att öka hastigheten på fläktarna? Redigerad 9 februari, 2007 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Aha sorry, skyller på att jag e trött Kan det vara farligt att öka hastigheten på fläktarna? Fläktarna klarar sig inte lika länge. Stäng av datorn, sen testar du att snurra på fläktarna, se hur tungt dom går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts