Jump to content

Överhettning?

Juster
 Share

Recommended Posts

Det kan vara någon av dina fläktar i datan som inte fungerar som de ska. Kommer ihåg att en kompis hade ett liknande problem och tillslut började datan att tjuta och sedan blev det kolsvart. Det var tydligen något med processorfläckten.

Det finns ett program som heter "Speed fan" eller något liknande som kontrollerar temperaturen och fläktarna i datan. testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara någon av dina fläktar i datan som inte fungerar som de ska. Kommer ihåg att en kompis hade ett liknande problem och tillslut började datan att tjuta och sedan blev det kolsvart. Det var tydligen något med processorfläckten.

Det finns ett program som heter "Speed fan" eller något liknande som kontrollerar temperaturen och fläktarna i datan. testa det.

Korrekt, Mycket bra program. Jag antar att du inte har knuffat in datorn i något hörn så att ventilationen inte fungerar? Har själv råkat ut för detta och det slutade inte direkt lyckligt. (w00t)

http://www.almico.com/speedfan431.exe <- SpeedFan

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske inte har fläktarna på 100% så att säga ,mina var typ på 70% standard innan jag ändrade <_< annars som någon sade tidigare så kan du j utesta o ta bort damm i processor fläkten, brukar ofta hjälpa, ta det varsamt och använd anti-stat grejjer så du inte skadar något bara :shifty:

100%!? mina ligger på typ 45-50% och temp är alltid typ 45-60 (om jag kör maxat på spel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor