Jump to content

DreamHack Summer 2007

Siana
 Share

Recommended Posts

Jag sov en gång på tangentbordet, men fick bara jätteont i nacken av det.

Jag måste vara den enda någonsin som inte har något ont alls att säga om sovhallen. Har sovit som en stock där alla gånger, med liggunderlag är det inte obekvämt. Det enda var en gång som det var förjävla kallt på morgonen, men annars så har jag inte haft några som helst problem där. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 714
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bara av ren nyfikenhet, får man han med typ en spjällsäng? Skulle jag åka dit skulle jag antingen ha med mig det, sova på hotellet eller i bilen. Är det okej att ha?

Har sett en kille som hade med sig en hängmatta, om du den inte är för stor borde det gå om dom inte är för sura..

post-7373-1180827888_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara av ren nyfikenhet, får man han med typ en spjällsäng? Skulle jag åka dit skulle jag antingen ha med mig det, sova på hotellet eller i bilen. Är det okej att ha?

Jag tror det. Har iaf sett folk med sånadär gummisängar (inte luftmadrasser). Bilen funkar ju det med.

Man sover ibland skönt på tangenbordet, men inte om man är riktigt trött. Förra DHS somnade jag där, sov i typ en timma och vaknade av att de drog upp volymen och basen på max till nån technolåt, så började alla jubla. Reste på mig snabbt som fan, yrvaken och tänkte typ "FAAAAAAAAAAAAN, VAR ÄR JAG?!", och musiken och basen bara skar igenom hjärnan. >_< Om man vill slummra lite är det helt okej att sova på tangentbordet, men om man planerar att sova ett tag är det sovsalen/annat bättre som gäller. Fast första natten i vintras var ljudnivån hög som fan i sovsalen. =/

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett pplz med såna där stora jobbiga fjädriga sängar som man kan fälla ihop på mitten, men som endå förblir skitstora. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det. Har iaf sett folk med sånadär gummisängar (inte luftmadrasser). Bilen funkar ju det med.
OM jag är med något år, då fäller jag ner baksäterna och sover i bilen. Gör du mig sällskap? >_<:blink:

@ni alla som svarat,

Tack för svaren :)

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OM jag är med något år, då fäller jag ner baksäterna och sover i bilen. Gör du mig sällskap? >_<:blink:

@ni alla som svarat,

Tack för svaren :)

Utan tvekan det bästa.

Gjort det dom två senaste DH nu, och kommer göra det nu i sommar igen.

Fäll ner sätena och släng in en madrass (inga liggunderlag, man ska ligga mjukt) sen sover man som en kung.

Dock är det 2 problem.

DHS: Om solen ligger på så kan det lätt bli 40-50 grader i bilen, detta kan hjälpas med att öppna fönstret, men.. Då kommer man inte kunna sova pga allt ljud.

Jag löste detta genom att försöka lägga mig när det var som kallast hela tiden (runt 4-5). Du går ut, biltempen ligger på runt 14-15, du kryper ihop i din sovsäck och sovper kanon. Vaknar runt 11 när bilen är stek och du kan inte andas.

DHW: Först och främst så är det vinter (duh?!) så det är kallt, och det måste man vara berädd på. Jag hade som sagt min madrass, sen en fodrad sovsäck, 2 täcken och 2 flisfiltar för att stänga ute ljus och ljud. Det blev utöver mina förväntningar, och jag fick även låna ut bilen till ett par polare.

Problemen här är att pga. kylan så kommer det kondenseras i bilen. Alla rutor kommer vara immiga, det kommer bli väldigt fuktigt i bilen, och det kan bli svårt att ta sig hem sen på sista dagen.

Nu i vintras så hade jag och ett par andra sovit där, och när jag skulle ta bilen hem när DH stängde så satt jag med full värme igång i runt en halvtimme utan att något hände. Det bokstavligen rann vatten på innsidan av alla rutor, alla säten och allt i bilen var dyngsurt.

+ Eget (du sover själv, slipper andra nötter. Du kan, om man nu skulle vara sån få sova ostört med någon annan)

+ Bekvämt (har man en madrass och inte för liten bil kommer man sova som en gud gämfört med sovsal/t-bord)

+ Sömn = Bra DH (sover man dåligt blir man på dåligt humör, något som helt försvinner om man får sova ostört och skönt 24/7)

- Klimat (en bil är inte gjort för att sovas i, oavsätt årstid)

- Ljus (man ligger trots allt ute, och solen går inte stänga av)

- Kyla/värme (jävligt frustrerande att vakna pga att man inte kan andas eller att man fryser så mycket så man tappat känseln i fötterna)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellhells långa inlägg
Hm, det var utförligt och bra. Självklart finns det ju även nackdelar. Men jag tror fan fördelarna överväger. Finns det inga "elstolpar" som man kan ladda bilbatteriet med? Isf, borde man kunna dra igång bilen till första snäppet (fråga mig inte vad det kallas) så att bara elen går igång i bilen. ACn fungerar inte om inte motorn är igång, men man får luftcirkulation i bilen - kanske fungerar?

Eftersom man har bilen till en laddare så tar inte batteriet slut heller. Måste vara det värsta som finns att stå där med en bil utan batteri om man är bosatt i Stockholm. >.<

Sedan är det klart man sover på en madrass i bilen, man ska ligga som en kung >_<.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om det går bra att spela wow ? när man kan tanka i ca 30mb sek(drivrutiner såklart) när det är 7000 andra som delar på nätverket. så min slutsats blir att man kan göra det felfritt >_<

Ok, det låter bra. :blink:

Har hört rykten om att det inte går att spela CS där för att man har 200 i ping.

Men det är väldigt länge sen jag hörde detta, så uppkopplingen har ju utvecklats.

Sen om det ens var sant är ju också en fråga. :)

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det låter bra. :blink:

Har hört rykten om att det inte går att spela CS där för att man har 200 i ping.

Men det är väldigt länge sen jag hörde detta, så uppkopplingen har ju utvecklats.

Sen om det ens var sant är ju också en fråga. :)

Ehmm?

Ja, jag spelade Bf2, laggfritt, medans jag tankade i ca 800kb/s, hade igång xfire, msn och steam? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det låter bra. >_<

Sen om det ens var sant är ju också en fråga. :blink:

Öh. Linan är antagligen flera gånger bättre än vad du har just nu. Jag seedade i 11mb/s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor