kattälskaren Skrivet 19 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2008 Iron Maiden - Fear Of The Dark @ Rock In Rio 2001 [youtube-old]28GaKoCuobU[/youtube-old] Åh, gud, man finner inga ord. Den bästa versionen av FOTD någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 (redigerad) New York Dolls gör "Personality Crisis" på någon klubb åren runt debutskivan. Kick ass som fan. [youtube-old]Ct9aBySJkRQ[/youtube-old] Iron Maiden var de första på sju år efter The Who som vägrade lip-synca i "Top of the Pops" så de framförde "Running Free" live 1980. Fint klipp med my love Di'Anno och de andra pojkarna. [youtube-old]esH0yTfXfz4[/youtube-old] Ett till grymt "Top of the Pops"-klipp från samma år som Maiden var där. Saxon följt av Judas Priest som framför sina hit-singlar, lip-sync dock. [youtube-old]aXMeF7m-Vjk[/youtube-old] Redigerad 21 juli, 2008 av Gasoline Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Skid Row - Youth Gone Wild [youtube-old]SORpaNcMxaQ[/youtube-old] Sjukt bra spelat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Skid Row - Youth Gone Wild Sjukt bra spelat! Ah, omysigt att Bach ställde in Sweden Rock-spelningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 .bob hund är alltid skiten live. [youtube-old]OkBX_2PMx50[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2008 (redigerad) Hammondanhängarna är väl kanske inte sådär extremt utbredda här på forumet , men fyra stycken B3-musikanter i samma rum varav en har turban på sig är ju bara så jävla coolt. [youtube-old]IdJeCjIwGFk[/youtube-old] Sjukt bra musik också! [youtube-old]nO8Ln1WXsWU[/youtube-old] Mer doktor.. Redigerad 23 juli, 2008 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2008 Hammondanhängarna är väl kanske inte sådär extremt utbredda här på forumet , men fyra stycken B3-musikanter i samma rum varav en har turban på sig är ju bara så jävla coolt. Sjukt bra musik också! Mer doktor.. Please, brotha'! Far min har fostrat mig sedan jag var en liten knodd till att känna igen B3-soundet. Ap-bra videor, det enda jag störde mig på var Pauls ihärdiga skrik var tionde sekund i första videon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2008 Louis Armstrong har ju en otrolig röst, nedanstående klipp är väldigt klassiskt. [youtube-old]ErUrPXt31vo&feature[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 (redigerad) Åh, kan vara ett av mina favoritframträdanden ever. Så mycket själ och känsla. Och så exploderar det! [youtube-old]3UlQVhMAbwg[/youtube-old] edit: Justeja, kanske ska skriva vad det är; Otis Redding - Try a Little Tenderness Redigerad 24 juli, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Louis Armstrong har ju en otrolig röst, nedanstående klipp är väldigt klassiskt. Ah, kärlek. Tack för video-posten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 (redigerad) Shpongle - Divine Moments of Truth [youtube-old]o1jPeG1LlaQ[/youtube-old] Ni behöver inte digga musiken eller kulturen för att uppskatta detta. Fy jävlar vad ballt! Om ni vill spola fram till the good parts så gå till 9:20 Redigerad 26 juli, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 WE GOT THIS PURE FUCKING ROCK SONG FOR YOU. IT'S CALLED, THE BETTER, FUCKING, OOOOOONE! http://www.vimeo.com/1410685 Kan vara svårt att höra pga av basen. >: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Palais des Sports, Paris, France 11 juni 1980 - - - Frank Zappa - lead guitar, vocals Ike Willis - rhythm guitar, vocals Ray White - rhythm guitar, vocals Tommy Mars - keyboards, vocals Arthur Barrow - bass, keyboards, vocals David Logeman - drums The Illinois Enema Bandit (episkt gitarrsolo) [youtube-old]AjDK0ZG36Rs[/youtube-old] Pound For A Brown (med musikcitat från Lohengrin) [youtube-old]zWkShxh9VWs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Hmm, jag har aldrig förstått grejen med Zappa... Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 Hmm, jag har aldrig förstått grejen med Zappa... Eller? Ptcha, han kan vara rätt svår med tanke på att han har en så otroligt stor och bred diskografi och har gjort en hel del musik som är mycket komplicerad från ett musikaliskt perspektiv. Personligen rekommenderar jag albumen "Over-Nite Sensation" och "Apostrophe (')" till dig om du är nyfiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 CALIBAN - NOWHERE TO RUN, NO PLACE TO HIDE (Live @ WFF-07) [youtube-old]z4e59Gd_Y20[/youtube-old] Vilket jävla röj! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 (redigerad) Här är ett Liveframträdande jag och två andra körde på skolan i början på Mars, vi fick jättelite tid att träna så det lät bedrövligt men på några ställen glimrar det till Artister är: Erik Jacobsson; trummor, Jag; Elgitarr samt Jens Burstöm; bas. Introt till Battery sket sig totalt eftersom jag inte kunde spela det så bra då och en stor bit (Den finaste :/) av Orion klipptes av någon konstig anledning bort och under solot på Nothing Else Matters tappade jag takten..men som man säger på Svenska: Enjoy! Förstärkaren till min gitarr sög totalt och det skrek till rejält på några ställen.. Låtlista (Delar av låtar) 1. Enter Sandman 2. Seek and Destroy 3. Battery 4. Orion (Slutet bortklippt) (5. Glassbilsvisan, den som lät så rolig blev också bortklippt) 6. For Whom the Bell Tolls (Introt försvann även där..) 7. Alfons Åberg <3 8. Master of Puppets 9. Nothing Else Matters 10. Kineslåt..? 11 Något slags slut Själevad Konsert Redigerad 13 augusti, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 kent - Mannen I Den Vita Hatten Blah, jag får gåshud när jag ser på detta. Tänker tillbaka på konserten de körde i Eskilstuna. Avslutningen är verkligen helt underbar. Sedan nämner de ju skolan jag går på före dom börjar spela <: [youtube-old]DBRBA4PScWg[/youtube-old] Samma, fast i Eskilstuna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Tom Waits - The Piano Has Been Drinking - 1977 [youtube-old]-gwUtEEjZJ8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 White Lion - Little Fighter [youtube-old]1uSRQb2zhkY[/youtube-old] Älskar den spelningen. En av White Lions bästa låt med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts