hubbert Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Haha fyfan, Sd vinner ju bara på det här Allvarligt..Hur PK får man va? Redigerad 8 februari, 2007 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Haha fyfan, Sd vinner ju bara på det här Allvarligt..Hur PK får man va? PostKontor? People Killer? PatetisK? Pilla & Kittla? PenisKung? PorrKvinna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Skulle vara kul att testa följande, på två seperata skolor: I ena skolan kommer en vithyad kille till fotot iklädd en t-shirt med trycket "VIT", på den andra skolan kommer en mörkyhad kille till fotot med med trycket "SVART" på sin t-shirt. Vad skulle reaktionerna bli? Skulle det inte vara okej för den vita killen att bära en sån tröja? Om båda skulle vara tvugna att ta av sig sina tröjor, skulle det vara av samma skäl? Bra idé! Det jag stör mig på är att det är grymt större chans att det kommer ett invandrargäng och spöar ner mig än att ett rassegäng skulle komma och spöa en invandrare. Siana: Politiskt Korrekt. Redigerad 8 februari, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Rasistiskt mot sverige! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Jag tycker att det är fel att censurera bort ett sådant tryck. All den här massysterien för rasism underminerar enbart antirasismen. När man tar bort och förbjuder saker så tror jag att folk blir irriterade och tycker att saker har gått för långt och börjar rösta på sådana som SD. (någon som såg doumentären på svt 1, om SD igår?) Hänsyn, är något som alla får ta. Det är bara tramsigt att invandrare skulle börja gnälla pga av en tröja. (vilket jag egentligen betvivlar att de hade gjort) Hurvida en person tar illa upp eller ej kan förvisso beror på vem det är som bär den, men man kan inte tillåta att en "vanlig" kille bär en sådan men inte en rasist. Det beror ockå helt på i vilket samanhang som tröjan används, och av vem. Nu stödjer han tydligen SD:s Ideologi, men överlag tycker jag inte att en sådan tröja på ett klassfoto ger speciellt "fel budskap", men bärs en sådan tröja i en rasitdemonstration så blir budskapet och innbörden nåtgot helt annat. Generellt sett tycker jag att det är fel att inte få bära en sådan tröja. @SlewME, du påpekar alltid (ofta) att du inte är "stolt över Sverige". För ett halvår sedan skulle jag inte hålla med dig, men när man tänker efter, stolt, vad finns det egentligen att vara stolt över!? Att ett fattigt land kämpar sig ur fattigdom och ger sina invånare en dräglig tillvaro, det är något att vara stolt över. Sverige är ett bra land att leva i, med stor trygghet. Men precis som alla andra I-länder så utnyttjar Sverige U-länderna. Så det ena tar väl ut det andra... Men jag undrar om du "skäms" över Sverige eller tycker som de flesta, att Sverige är ett bra land, men du ställer dig ganska neutral? Vad är din "kritik" och dina argument gentemot Sverige? (tycker bara det är intressant att höra dina åsikter, mycket för att jag för exakt den här diskussionen på helgerna med min bror som är statsvetare. ) Redigerad 8 februari, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Varför ska vi ha kvar svenska saker när vi ändå håller på att amerikanilasera oss? Pjuffsan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Det var inte bara i Polhem som det var censurerat. Solängsskolan - Gävle Stora sätra - Gävle och Milboskolan - Gävle vart dom också censurerade pga att det stog nånting med "Svensk" på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Vet att när jag gick på högstadiet för ett antal år sen så hade jag och en kamrat klätt ut oss till alkisar i nian. Till detta hade vi en stor dunk som vi skrivit "98%", när vi fick katalogen så var det en ettiket med namnet, "jordgubbsaft". Inte lika stort kanske, men klart det känns ändå! Ingen talade om för oss att det skulle censureras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Vet att när jag gick på högstadiet för ett antal år sen så hade jag och en kamrat klätt ut oss till alkisar i nian. Till detta hade vi en stor dunk som vi skrivit "98%", när vi fick katalogen så var det en ettiket med namnet, "jordgubbsaft". Inte lika stort kanske, men klart det känns ändå! Ingen talade om för oss att det skulle censureras. Sori men, hahahahah det lät roligt On-Topic: Geh, ja det är säkert många som tar illa upp av en svensk tröja i sverige. Alla jävla invandrare som ska förstöra sverige får väl fortsätta då antar jag. Ni som inte bryr er har jag inget emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Alla jävla invandrare som ska förstöra sverige får väl fortsätta då antar jag. Ni som inte bryr er har jag inget emot. Snälla, försök prestera lite moget för en gångs skull är du snäll. Vi vill inte ha en massa smutskastning och onödiga inlägg, vi vill kunna föra en seriös diskussion över ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Alla jävla invandrare som ska förstöra sverige får väl fortsätta då antar jag. Ni som inte bryr er har jag inget emot. Invandrarna får gärna vara här. Alla invandrare jag känner är skitcoola, inga problem med det. Det är snarare vi som förstör svergie, med att starta allt om rasism och kalla invandrarna för negerjävlar. Inte undra på varför det har gått så långt när vi mer eller mindre är dom enda som är rasistiska. Fast det blir ju inte samma stohej om en invandrare skulle kalla oss viting. Dina jättemogna kommentarer gör dig bara till en av dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Sinnesjukt :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 I åttan eller när det var, var det en kille som gjorde tumme upp på skolfotot. - Det blev censurerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Så jävla fjantigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Alla jävla invandrare som ska förstöra sverige får väl fortsätta då antar jag. Tack ska du ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 I åttan eller när det var, var det en kille som gjorde tumme upp på skolfotot. - Det blev censurerat. Hoppas du skojjar? Helt sjukt annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Idiot rektor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 jag vet hur det känns att bli cencurerad jag fick lov att vända min "I'm with Stupid"-tröja ut och in i fyran(tror jag) på skol fotot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Jag tycker att det var rätt gjort, ALLA invadrare OCH svenskar tar illa upp, det är grovt rasistiskt och kränkande. Jag tycker att det borde införas böter för ord som "nog*er", "bla*te", "sv*nsk", "svartskal*e", "syri*er", invandr*re osv . Och jag skulle inte tacka nej till något sånt här (fast med färgen gul och blå utbytt såklart): http://xianze.net/~xianze/svenskflagga.jpg Redigerad 8 februari, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Hoppas du skojjar? Helt sjukt annars. Näpp, det är helt sant. Edit: Eller det kanske var på mellanstadiet. Men i övrigt är det sant. jag vet hur det känns att bli cencurerad jag fick lov att vända min "I'm with Stupid"-tröja ut och in i fyran(tror jag) på skol fotot Reason for edit: bekännelse. Redigerad 8 februari, 2007 av A.A bekännelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts