Jump to content

Tuktas - Sjöslag på Webben!

Siana
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Level 3. >_<

Finns ju inget att göra, alla skattjakter är avklarade, och jag hittar inga uppdrag. :(

Det är för att jag inte har hunnit så långt än. Tidigare slumpade jag ut quests lite random men nu håller jag på och planerar questen så att man ska kunna levla någorlunda smidigt... Är ni level 3+ kan ni därför inget göra än.

Edit.

Nu bör man kunna ta sig till level 4 utan större problem (förutom rundor)... :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warning: Division by zero in /home/spel-app10/root/v1/krig/matchmotor.php on line 836

Warning: Division by zero in /home/spel-app10/root/v1/krig/matchmotor.php on line 1138

0

Buggforumet på Tuktas, inte här.

Uppmärksamma alla nya uppdrag, gott folk. Om man gör dem och slåss däremellan borde man utan större problem kunna ta sig till level 6 (åtminstone 5) nu.

---

Level 6- ö uppe nu! Ut och utforska!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skulle göra en ny kapten nu och göra alla updrag plus kriga lite och ha lite pajkrig skulle man antagligen kunna nå level 7 nu. Det får räcka för idag. :P

OBS: Testa inte att göra en ny kapten. Uppdragssystemet är nämligen lite buggat så att om man gör en ny kapten står det att man fortfarande gjort alla uppdrag och då blir det mycket svårt att levla.

Förresten, om ni inte lagt märke till det ligger det en kista och lurar någonstans... Inte lika lätt att hitta längre... >_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaah! Vad är "rundor"?

Jag kan inte segla och utforska. Samma med "uthållighet" det ökar jätte sakta. (w00t)

Annars jätte kulspel Siana! :D

Rundor och uthållighet är samma sak. Skulle inte de finnas skulle man i princip kunna levla hur snabbt som helst, det finns alltid någon typ av rundor i textbaserade rollspel på internet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, så för att hitta tex blodön så är det bara att vänta tills man har tillräkligt med uthållighet och sedan utforska?

Jag har utforskat hur länge som helst men ingent...

Och varje gång jag pker ut på havet för att utforska eller till en annan ö så kommer det ett datorstyrt skepp jag måste möta. Spelar ingen roll om jag klickar på "fly" man måste möta det.

Fick ett mail av en som heter "Kron af Tuktas" som bad mig ta bort min karaktär pga fusk. Fusket var att jag hade mött ett datoriserat skepp 314 ggr.

Men hur ska jag kunna undvika det?! Jag kan inte välja "kör match" eftersom jag har "för lite rundor" alltså måste jag "fly" och då hittar jag pengar ibland. Osv...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ett mail av en som heter "Kron af Tuktas" som bad mig ta bort min karaktär pga fusk. Fusket var att jag hade mött ett datoriserat skepp 314 ggr.

Men hur ska jag kunna undvika det?! Jag kan inte välja "kör match" eftersom jag har "för lite rundor" alltså måste jag "fly" och då hittar jag pengar ibland. Osv...

Kron af Tuktas är ingen i crewet eller någon skapare (w00t) Han är en liten snorunge som försöker förstöra spelet för så många som möjligt känns det som.

Jaha, Siana, nu sitter jag fast på saltön utan några kulor. Och inte kan jag köpa några, PANG.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, så för att hitta tex blodön så är det bara att vänta tills man har tillräkligt med uthållighet och sedan utforska?

Jag har utforskat hur länge som helst men ingent...

Och varje gång jag pker ut på havet för att utforska eller till en annan ö så kommer det ett datorstyrt skepp jag måste möta. Spelar ingen roll om jag klickar på "fly" man måste möta det.

De datoriserade skeppen är väldigt väldigt kassa atm. Jag kan själv inte ordna det, utan det får Gambaroni göra och han är och åker skidor. =)

Tryck alltid "Kör match" för det går inte att fly. Kron af Tuktas blev varnad av oss eftersom även om du inte har någon uthållighet kan du just nu möta dator- skepp så du levlar. Han satt alltså och utnyttjade den buggen istället för att rapportera den. Utforska bara om du har nog med uthållighet. (w00t)

Sedan ska vi fixa så man hittar öar lite lättare. Men ett tips är att sätta mycket på navigation.

eXotic: Ha alltid reservkulor, n00b.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck alltid "Kör match" för det går inte att fly. Kron af Tuktas blev varnad av oss eftersom även om du inte har någon uthållighet kan du just nu möta dator- skepp så du levlar. Han satt alltså och utnyttjade den buggen istället för att rapportera den. Utforska bara om du har nog med uthållighet. :D

Sedan ska vi fixa så man hittar öar lite lättare. Men ett tips är att sätta mycket på navigation.

eXotic: Ha alltid reservkulor, n00b.

Jag får som max 20 i uthållighet, och jag utforskar typ 3 ggr sedan är det slut och jag får vänta igen! >< Spelar det någon roll varifrån jag börjar utforska? Alltså, om jag utforskar åt vänster, kan jag hitta en ö åt höger?

För jag hittar ingen och har letat hela dagen.

Att "fly" är toppen. Man trycker fly gång på gång och hittar flytande skattkistor då och då och får på så sätt mycket $$$

Jag håller med dig Siana, kan ni inte banna eXotic som straff för sin dumhet? (nej, det är inte, för att jag då blir den mäktikaste piraten på de sju haven! (w00t))

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att "fly" är toppen. Man trycker fly gång på gång och hittar flytande skattkistor då och då och får på så sätt mycket $$$

Det kallas bugexploit och är inte meningen med beta-testande. Du utnyttjar buggarna du blivit inbjuden till spelet för att hitta och rapportera.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor