Jump to content

Tuktas - Sjöslag på Webben!

Siana
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

På grund av att forumet helt plötsligt uppdaterades förskjöt vi insläppen lite.

Hursomhelst är insläppet ikväll. Klockan 19.00 får alla som anmält sig antingen via tråden eller skickat ett PM till mig ett mail och kan börja spela.

Upptäckte ni den här tråden först nu är det fortfarande inte för sent att anmäla sig, fram till 19.00 får du ett mail. Ni kan säkert även få en inbjudan efteråt men det blir inte ikväll.

Till alla er som ska betatesta:

Förvänta er inte FÖR mycket. Sidan är i en väldigt väldigt tidig fas, och det mesta består fortfarande av textstycken såsom "asd" och så vidare. Det finns nästan inget att göra i spelet än, så betatestandet går mer ut på att hitta eventuella buggar än att komma fram till om spelet är roligt eller ej.

(:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det.

Jag upptäckte just att skattjakter fortfarande ger Exp och Mynt! Jag placerar ut en jävla massa skatter på de olika öarna snart.

Du gräver på en ö genom att gå in på öar > ön och sedan gräva i valfri riktning.

Det finns även fler öar än sandön. Dem når du genom öar > karta och sedan utforska. Oscars Ö är värdelös, har ni tur hittar ni Blodön... Dock level 2 req.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det.

Jag upptäckte just att skattjakter fortfarande ger Exp och Mynt! Jag placerar ut en jävla massa skatter på de olika öarna snart.

Du gräver på en ö genom att gå in på öar > ön och sedan gräva i valfri riktning.

Det finns även fler öar än sandön. Dem når du genom öar > karta och sedan utforska. Oscars Ö är värdelös, har ni tur hittar ni Blodön... Dock level 2 req.

Jag kan inte utforska, det står att min båt inte är sjöduglig, men jag har köpt segel, roder, kanon och kanonkulor.

Jag hittade Herman Rödskägg han bad mig köpa ett roder och jag accepterade. Så sprang jag iväg och köpte ett roder, klickade på "Slutför uppdrag" då kommer det fram texten "HEJ" bara. Fick jag något av honom som tack för hjälpen eller vad?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur fan dingar man då? :rolleyes:

--

SjöBusén är jag det (:!!!:) (jönssonligan )

Det finns två sätt. Du kan utforska öar, och sedan vandra runt på dem och hitta personer som delar ut uppdrag (på Sandön finns till söder Herman Rödskägg). Problemet är att Uppdrags- systemet inte fungerar alls bra.

Så just nu finns det bara ett annat sätt. Läs ledtrådarna i äventyr > skattjakter och försök hitta skatter. Du hittar dem genom att utforska öar och sedan gräva på dem. Finns en fin skatt på Blodön nu, men den kan man bara nå på level 2.

Skatter hittas ganska lätt, så jag måste hela tiden lägga till dem allt eftersom ni hittar dem. Dock så måste jag äta strax så ni får vänta lite. :ph34r:

Simpa: Gå in på material och montera på grejerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man EP?(:!!!:)

Skrev det längst upp i föregående post.

Alla: snabbt, köp delar till era skepp och utforska kartan! Finns två orörda skatter på Oscars ö!

Jag lägger till ett par till skatter, sedan måste jag äta så då får ni vänta med dingandet. Ni kan ju exempelvis ha pajkrig och sjöslag så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor