Jump to content

Bästa krigsspelet?

Jacker
 Share

Recommended Posts

CoD2 ..

Du kryper genom en trång skyttegrav, din kamrat är skjuten och dras igenom snön med bloded rinnande efter honom. "TANKS!" skriker någon en bit borta och helt plötligt skakar hela marken.. snön fallen ner över dig och en stor pansarbil åker rakt över ditt huvud.. Du är ett huvud nära att bli ett huvud kortare.

It's a good game. Men jag vill börja lira FP igen .. får leta upp de gamla skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns så många krigsspel. Ett som ja gillar väldigt mycket är Red Orchestra. Jag älskar realism i spel, och i RO är den på topp. Älskar stämningen, att ligga och mysa nära en buske, sen ser man tysken springa en hundra meter bort. Man siktar och trycker av, och tysken faller ihop död.

Operation Flashpoint är väldigt bra det också. På ett uppdrag ska man inta en liten by. Flera pansarvagnar och dussintal soldater springer nedför sluttningen. Sedan möts vårt squad av rysk maskingevärseld, alla lägger sig ner och besvarar elden. Det är rätt najs. Sedan när vi säkrat staden, kommer ett helt gäng ryska pansarvagnar, och vi får rycka tillbaka, medans de skjuter spränggranater, på väg därifrån hörde jag en smäll väldigt nära, jag vände mig om och såg ett stort rökmoln stiga ur en av våra egna pansarvagnar, som jag nyss sprungit förbi.

Jag kom aldrig speciellt långt på OFP, men det var riktigt kul. Demot spelade jag grymt mycket för länge sen. Jag älskade att plocka förvirrade ryssar på hundratals meters avstånd med M16A1.

Company of Heroes är riktigt bra det också, det är ett av de bästa strategispelen jag spelat. Nästan all terräng är förstörbar, och i princip allting flyger iväg av en explosion, bildörrar från bilar, dörrar, elstolpar faller, ängar förvandlas till perfekta rävhål. Grafiken är riktigt snygg och ljudet är underbart, att höra dova explosioner och ett brusigt "We are under attack!", och sen flytta dit och se tyskarna dra iväg enorma artelleriomgångar är både fröjd för ögon och öron.

Call of Duty-spelen har jag också alltid gillat, de har inte den realismen jag egentligen kräver, men det är riktigt roligt ändå. Ettans demo vet jag inte hur många gånger jag spelade, minst tio gånger eller något, och när hela spelet släptes var det så sjukt äg. Jag älskade iron sights, jag hade inte sett 3D-ironsights förrut, och så älskade jag ljudet och att man så sällan var ensam, utan ett helt gäng alltid var med en, nästan. 2an bestod av alltihop plus en mycket, mycket bättre grafik, grymt kul var det också.

Det där var väl de krigsspelen jag gillar mest, kunde inte utse nåt som var bättre än något annat.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar Brothers in Arms. Har spelat första och håller på med andra nu. Det är liksom FPS blandat med strategi... precis som många andra spel. Men man har liksom kontroll över två grupper. En som är bra för suppressing fire och en som är bra för anfall and such. Man kan även ta sig en titt på slagfältet när man vill för att enklare kunna lägga upp strategier och hitta bra ställen att lägga täckande eld från medans en av grupperna springer fram och dödar den ovetande tysken. Myspys.

JAHA! Det hade jag visst redan skrivit. Men då säger jag (igen) att tvåan är också grym.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut diggade jag Call of Duty men nu när jag klarat det fyra gånger har jag insett att Medal of Honor: Allied Assault ändå är det absoluta krigsspelet i mina ögon.

Men ett spel som jag verkligen pressade på närmare tre år innan det tog död på min dator var Battlefield 1942, farsan har/hade inte internet så jag satt natt efter natt och spöade bottar :mellow: , jag har/hade dessutom alla expansions som laggade piss på den datorn

Age of Empires 2 är väl lite som en bubblare för mig, jag å farsan var en vecka i skåne nån sommar hos några bekanta, där fanns en riktigt antik dator med endast ett crackat AoE2 på så jag satt och livade upp nätterna genom att köra igenom nästan alla kampanjer/uppdrag.

För några år sen hängde jag mycke med en snubbe Norrtälje som hade 2 värstingdatorer, jag var väl kanske... 7 år, och fann direkt ett nöje i att LANa på Rainbow Six som omväxling mellan gängkrigen i ghettot :mellow:

Sudden Strike 2 testade jag som ett demo i PCG för många år sen men först nu förra månade köpta jag det för 40kr, billigt för ett så skoj spel :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa multiplayerspelet är Joint Operations. Det är så kul att ligga i gräset och prickskjuta de andra när de försöker ta över basen. Finns ett multiplayer demo att ladda hem på Gamespot. Vet dock inte om det funkar.

http://www.gamespot.com/pc/action/jointope...amp;om_clk=tabs

Redigerad av p-c-2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor