Jacker Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 (redigerad) Krigsspel har tagit en större plats bland spelen nu på 2000- talet. Det kan röra sig om alla genrer, så länge som spelet utspelar sig under/skildrar/behandlar krig. Medal of Honor, Call of Duty, Operation Flashpoint, Battlefield, Company of Heroes, Command & Conquer, Rome: Total War; listan på krigsspel kan göras lång. Men vilket är bäst? Både Singleplayer och Multiplayer. Motivera! [Kommer kanske bli en poll sen] - - - När det kommer till Singleplayer- spel finns det bara ett självklart alternativ för mig; Operation Flashpoint. Det är realistiskt, det har känsla och atmosfär, gripande element i story och gameplay. Och dessutom en missioneditor där man kan skapa sina egna små (eller stora) stridsscenarion. Glömmer aldrig "Montignac Must Fall"- uppdraget i kampanjen. Känslan när man får order om att evakuera Everon är verkligen äg. Kommer ihåg hur min puls steg (ja, påriktigt). När sen alla i ens squad, utom en själv, blir dödade av sovjeterna och man försöker fly undan deras trupper genom skogar och över ängar för att försöka nå fram till samlingspunkten är... Ja... Verkligen skrämmande och adrenalinpumpande, nästan så man vet hur det känns i krig. Och det är ändå inte allt, OFP är ett ruskigt bra spel. När det kommer till Multiplayer står mitt val mellan Battlefield 1942 och Red Orchestra. Väljer nog faktiskt BF1942 - grymt många bra timmar med det spelet. Moddar som Silent Heroes, Forgotten Hope och Experience WWII har förstärkt lyckan yttligare. Finns inte ord för att beskriva BF1942. Men Red Orchestra är inte långt efter. Så otroligt autentiskt och realistiskt som det är känns det som det är så nära krig man kan komma utan att ge sig ut på ett verkligt slagfält. Redigerad 5 februari, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Call of Duty, alltid gillat de spelen.. Grymt roligt multiplayer, men även singleplayer är bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Call of Duty. Älskar single player och MP är ockå riktigt roligt. Bolt action ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Medel Of Honor satt jag många timmar framför när dom kom, kommer ihåg vilket jävla jobb det var att landstiga normandie. Sen spelade jag mycket Delta Force när jag var yngre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Utav de jag spelat tycker jag nog att Medal of honor är roligast (AA). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Bästa Singleplayer : Call of Duty. Även om man tar Greenhorn, lättaste nivån, så kan det bli svårt. Bästa Multiplayer : Det blir nog Battlefield 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Call of Duty. Älskar single player och MP är ockå riktigt roligt. Bolt action ftw! Call Of Duty är de bäästa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Bästa singleplayer: Medal Of Honor: Allied Assault. Vart totalt mållös första gången jag spelade det. Chocköppningen med Omaha Beach var ett av det bästa jag varit med om i spelväg, känslan var grymt påtryckande. Man satt och svettades då man på vägen in mot stranden såg båten bredvid en explodera, samtidigt som man rent instinktivt duckar för att man hör ett flygplan komma på låg höjd alldelels ovanför ens huvud. Väl framme så... håller man andan, och springer, och springer, och springer ännu mer... Man ser kroppar som flyger överallt, man hör kulsprutornas ständiga smattrande, och man hör skotten vina ovanför ens huvud samtidigt som man avancerar så långt fram man kan, och väl där slänger sig ned så att man inte ska få huvudet bortblåst av ett skott från bunkrarnas MG 42 eller av en granat. Ett tag så ville jag allra helst bara sitta bakom ett stridsvagnshinder längst ned mot vattnet, och bara vänta tills att det kanske 'äntligen skulle vara över.' Men så var givetvis inte fallet, utan man behövde avancera framåt och hjälpa till plantera ett par 'bangaloores', så att man kan komma över den elända taggtråden. Väl där så börjar man slappna av lite mer, man sitter inte på helspänn som man gjorde på vägen in dit. Otroligt roligt spel, spelat det åtskilliga timmar. ------------------- Bästa Multiplayer tycker jag är Call of Duty 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Americas Army tycker jag är väldigt bra, verklighetstroget, man klarar sig inte om man försöker med en spray n pray. Sen har dom gjort allt utanför väldigt bra, träningar, uppgraderingar på vapnen osv. Så det spelet är det som tilltalar mig mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Brothers in Arms gillade jag väldigt mycket. Svårt att säga om det är det bästa dock, men jävligt grymt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Call of Duty, alltid gillat de spelen.. Grymt roligt multiplayer, men även singleplayer är bra! QFT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Call of duty Har dock aldrig spelat online men SP e riktigt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Ghost Recon (ettan) har jag haft mycket roligt med genom åren. När jag var i mellanstadieåldern satt vi och lanade hos en kompis. Riktigt roligt. Tror faktiskt jag ska installera det igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 När du säger krigspel så tänker jag på krigsspel i 1st person. Jag har aldrig fallit för sånna spel Men Comand & Conquere, det är grejjer dé! Specielt Red Alert (1&2) och Tiberian Sun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Faces of War föll mig i smaken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 (redigerad) CS räknas väl inte så det få bli Call of Duty Redigerad 5 februari, 2007 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 <3 Battlefield 1942 Call Of Duty Company Of Heroes Operation Flashpoint Armed Assault Imperial Glory Rome Total War Medieval 2 Total war <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Call of duty 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 Medal of Honour och Call of Duty är väl dom enda jag spelat. Men dom är riktigt roliga! Multiplayer har jag dock inte testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2007 (redigerad) Age of empires 2. Inga kommentarer, just get it. Bha, kan väl motivera... När AoE släpptes år 1997 fastnade jag helt framför datorn och det var det första riktiga spelet jag verkligen nötte, trots att jag var helt värdelös på det. När Age of Empires 2 sedan släpptes var allting verkligen fulländat. Spelet var balanserat, spännande med härlig kampanj, odödlig grafik (hur gärna spelar man 3d spel som släpptes från den tiden?), grym multiplayer vilket betyder ett riktigt nötarspel. Sedan den dagen har det blivit ett oräkneligt antal timmar framför spelet, det som är lite sorgligt är att jag numera spöar istortsett alla jag känner (utom min bror, men när han var som värst nötte han spelet 24/7.), vilket kan bli lite tråkigt efter ett tag. AIn är visserligen en liten utmaning, men inte tillräklig. Faktumet kvarstår dock att spelet är totalt fulländat, särskilt med expansionen The Conquerors, som förbättrar och lägger till vissa grejer. Redigerad 5 februari, 2007 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts