samuelszon Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Tycker inte att min fråga passar bättre i datortråden men om ni tycker att den passar bättre där eller i allmänt är det bara att skicka dit den eller lås fanskapet, bara jag får svar på min fråga snabbt. Nå, till mitt problem: jag håller på att leka lite med hemsidor och har stött på ett problem, har gjort det förrut men det var så längesen jag gjorde hemsidor så jag har glömt. Säkert ett problem som en amatör kan lösa. Nog pratat: http://img149.imageshack.us/img149/9803/problemrc8.gif Jag vill få lådorna tätt ihop, så mellanrummet försvinner. Här är koden: <table width="707" height="181" border="0"> <tr> <td width="505" background="logo1.jpg" height="181">dgdsg</td> <td width="202" background="logo2.jpg" height="181">dsgs</td> </tr> </table> Och om ni vill ha bilderna där de ska vara på riktigt för att.. få någon känsla ( ), här är dem: logo1.jpg logo2.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 <table width="707" height="171" border="0" cellspacing="0"> Eventuellt <table width="707" height="171" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> Men om du ska göra en sidlayout så är tabeller jobigt och blir aldrig 100% bra, lär dig css istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Men om du ska göra en sidlayout så är tabeller jobigt och blir aldrig 100% bra, lär dig css istället. Indeed. Div är bättre än Table på alla punkter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 3 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Eventuellt Men om du ska göra en sidlayout så är tabeller jobigt och blir aldrig 100% bra, lär dig css istället. Tack så mycket R2! Om jag får tid skall jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts