wilmas_matte Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Hej allihop i GTA-forumet. Förhoppningsvis kan någon här hjälpa mig. Det är svårt att förklara detta, men jag försöker. Jag vill kunna fånga videoklipp som spelas upp direkt i Internet Explorer, tex från Youtube, Aftonbladet TV och så vidare... Finns det någon funktion i XP, tex som skärmdump för detta? Om inte, vilket program måste jag skaffa för att kunna filma filmerna??? Hoppas detta var tydligt nog så att någon förstår vad jag menar. Och hoppas någon kan ge mig svar.... Tack på förhand!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Fraps? Vet inte om det funkar, men värt ett försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 För youtube och liknande kan du ladda ner ett plugin till firefox som heter videodownloader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wilmas_matte Skrivet 1 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Fraps? Vet inte om det funkar, men värt ett försök. Jag provade Fraps, men det funkade inte riktigt i min dator, det blir nåt fel i programmet. Tack ändå. För youtube och liknande kan du ladda ner ett plugin till firefox som heter videodownloader. Tack för tipset, men jag använder Internet Explorer. Vet inte om man kan använda två olika webläsare i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Tack för tipset, men jag använder Internet Explorer. Vet inte om man kan använda två olika webläsare i datorn? Utan några som helst svårigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 . http://www.download.com/SnagIt/3000-2075_4-10559261.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Ultimate screen recorder funkade skitfint för mig att filma linerider banor. Du får bestämma en ruta på skärmen där du vill filma! Håll bara musen därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 (redigerad) Hej allihop i GTA-forumet. Förhoppningsvis kan någon här hjälpa mig. Det är svårt att förklara detta, men jag försöker. Jag vill kunna fånga videoklipp som spelas upp direkt i Internet Explorer, tex från Youtube, Aftonbladet TV och så vidare... Finns det någon funktion i XP, tex som skärmdump för detta? Om inte, vilket program måste jag skaffa för att kunna filma filmerna??? Hoppas detta var tydligt nog så att någon förstår vad jag menar. Och hoppas någon kan ge mig svar.... Tack på förhand!! Camtasia Recorder funkar bra för mig. Rekommenderas. Redigerad 1 februari, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Datorskärmen menar du ? Tyvärr var jag tvungen då folk verkar envisas med att säga fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 (redigerad) Camtasia Recorder funkar bra för mig. Rekommenderas. http://www.awesomebackgrounds.com/templates/t7-camtasia.gif Vart kan jag hitta det? Gratis? Redigerad 1 februari, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Camtasia Recorder funkar bra för mig. Rekommenderas. Håller med föregående talare. Camtasia är ett VÄLDIGT bra program, rekomenderas skarpt. Du kan själv ställa in storlek på det du ska spela in, var du vill på skärmen och den filmar ALLT, så håll muspekaren borta om du filmar nått där den inte ska vara med. Finns också många möjligheter för hur duska spara och redigera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kire21 Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Det går att spela in med Windows Media Encoder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts