the-copy Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Ptja, ni säger att forskarna är korkade och kommer med en massa skit...Men samtidigt så säger ni att det inte kommer hända nått under eran livstid? Hur fan vet ni det? Ni påstår minst lika mycket som forskarna själva. JAG tror att det kommer bli drastiska ändringar i klimatet dom kommande åren. Bara att se på vintern i år, fick snö som fan i oktober, men sen regnade det november, december och halva Januari innan vi fick snö här där jag bor. Ett varmare klimat tror jag inte kommer gynna sverige på något sätt, snarare tvärt om. Sveriges skogar tex, kommer inte att komma ställa om sig på en pisskvart. Tar flera hundra år innan träden kan ställa om sig..Sveriges skogar kommer nog dö ut i vilket fall, då försurningen ställer till en jäkla massa. Redan nu så går det flera miljoner per år till att kalka skogarna, men dom miljonerna räcker ändå inte. Snarare, skulle krävas miljarder per år att kalka varrenda skog i sverige, och det är bara en tillfällig lösning. Jag jobbar inom Skogsbruk, så håll käften om att jag inte vet ett piss om vad jag pratar om. Behövs göras något åt klimatet NU, men tror att det blir svårt även om Sverige skärper till sig, då vissa andra länder ger blanka fan i saken...Även om inte vi drabbas så hårt som dom påstår, så kommer nog folk från andra länder strömma till Sverige när deras länder torkar ut eller översvämmas. Tänk på saken... Jag har inte läst hela ditt inlägg för jag är extremt jävla lat. Men jag blir så sur på alla som tar årets jul som exempel. DET VAR INGEN SNÖ TYP -82 HELLER!??! Herregud, vädret kan variera. Det är så jävla uppblåst tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Har nog inte så mycket med årets jul, eller de senaste årens vintrar - har med världen överhuvudtaget. Växthuseffekten är något som existerar. och det är ett problem. Det räcker som anledning att göra något åt det - spelar mindre roll om det är sverige som drabbas, eller australien - det är världen som drabbas. Glöm inte detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Ni som tar årets jul som exempel kan gå och dö, klimatet varierar och det har varit snölösa vintrar förut (det är snö nu, förresten). Men visst, växthuseffekten finns där och det är nog dags att göra något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Ni som tar årets jul som exempel kan gå och dö, klimatet varierar och det har varit snölösa vintrar förut (det är snö nu, förresten). Lol, ja, det kan de. http://img479.imageshack.us/img479/8812/hahahayb4.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Lol, ja, det kan de. Var du lite ironisk nu? Med dig vet man aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Tycker biltillverkare borde koncentrera sig på att släppa enbart miljövänliga bilar, efter 15+ år (en bil håller väl ungefär så länge) skulle de flesta köra med miljövänligare bilar. Även om det helt inte skulle stoppa växthuseffekten (det går inte, vi har förstört så mycket redan) så skulle vi iaf sakta ned den. Javohl, jag håller med. Men tyvärr sätter oljebolagen, Bush-administrationen, General Motors m.fl. käppar i hjulen (haha) för alla miljöbilar. Så länge det finns olja och man kan tjäna pengar på den får vi dras med bensinbilarna. Jag rekommenderar varmt dokumentären "Who Killed the Electric Car?" för mer information om rävspelet. Här är en bra trailer: http://www.imdb.com/title/tt0489037/traile...lay-E28872-10-2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Har nog inte så mycket med årets jul, eller de senaste årens vintrar - har med världen överhuvudtaget. Växthuseffekten är något som existerar. och det är ett problem. Det räcker som anledning att göra något åt det - spelar mindre roll om det är sverige som drabbas, eller australien - det är världen som drabbas. Glöm inte detta. Men man får ju också komma ihåg att vi i lilla Sverige inte är värsta boven i dramat, långt ifrån. Jag vet inte riktigt hur man ska kunna påverka stora utsläppsländer som USA, Kina, Indien m.m. att börja omorganisera sina samhällen, för det känns ju som det viktigaste är att ta itu med det som påverkar klimatet mest först? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Jag fick höra om detta dagen efter....men va fan palla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts