Jacker Skrivet 1 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 What the hell? http://www.expressen.se/index.jsp?a=859849 Lol, pwnd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 What the hell? http://www.expressen.se/index.jsp?a=859849 http://aftonbladet.se/vss/klimathotet/stor...,989999,00.html mjo...detta var väldigt lyckat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 (redigerad) What the hell? http://www.expressen.se/index.jsp?a=859849 Ishocky FTW! Redigerad 1 februari, 2007 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 En vis man sade.... Jag har inget emot lite värme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Allvarligt talat tror jag inte det var många i Sverige som visste om att detta skulle vara idag överhuvudtaget. Möjligen om folk fått veta det tidigare att det skulle fått större spridning. Själv släckte jag allt onödigt som stod och lyste, men inte det jag använde. Så brukar jag iof göra i vanliga fall också så jag deltog altså inte. Däremot rätt tufft att de släckte ner Eifeltornet. Man kan tycka att sånnt här är larvigt, men samtidigt så förstår jag symboliken. Det mest skrämmande med klimathotet är ändå var folk som bor i drabbade områden kommer att ta vägen. Vattenhöjningar kan man anpassa sig till, likaså torka, men alla får inte plats där det går att anpassa sig. Desperata människor ger fan i regler och överenskommelser. Värsta mardrömmen är krig om livsviktiga resurser, och jag har fan inte lust att bli nermejad av andra nationers soldater för en slurk vatten. Det är ju här i Sverige och övriga nordliga länder som vi kommer klara oss och få ett någorlunda uthärdligt klimat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Allvarligt talat tror jag inte det var många i Sverige som visste om att detta skulle vara idag överhuvudtaget. Möjligen om folk fått veta det tidigare att det skulle fått större spridning. Själv släckte jag allt onödigt som stod och lyste, men inte det jag använde. Så brukar jag iof göra i vanliga fall också så jag deltog altså inte. Däremot rätt tufft att de släckte ner Eifeltornet. Man kan tycka att sånnt här är larvigt, men samtidigt så förstår jag symboliken. Det mest skrämmande med klimathotet är ändå var folk som bor i drabbade områden kommer att ta vägen. Vattenhöjningar kan man anpassa sig till, likaså torka, men alla får inte plats där det går att anpassa sig. Desperata människor ger fan i regler och överenskommelser. Värsta mardrömmen är krig om livsviktiga resurser, och jag har fan inte lust att bli nermejad av andra nationers soldater för en slurk vatten. Det är ju här i Sverige och övriga nordliga länder som vi kommer klara oss och få ett någorlunda uthärdligt klimat. Så länge Golfströmmen inte påverkas alltför mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Jag har inget emot lite värme. Det knepiga i kråksången är ju att vissa forskare hävdar att det på sikt kommer att bli kallare. Ja rentav att vi är på väg mot en ny mindre istid här i Norden iom att Golfströmmen kanske stannar. Iofs bara teorier men man vet aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Det knepiga i kråksången är ju att vissa forskare hävdar att det på sikt kommer att bli kallare. Ja rentav att vi är på väg mot en ny mindre istid här i Norden iom att Golfströmmen kanske stannar. Iofs bara teorier men man vet aldrig. Det oroar mig inte då jag antagligen inte är vid liv då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Det knepiga i kråksången är ju att vissa forskare hävdar att det på sikt kommer att bli kallare. Ja rentav att vi är på väg mot en ny mindre istid här i Norden iom att Golfströmmen kanske stannar. Iofs bara teorier men man vet aldrig. Den globala uppvärmningen smälter isen på Antarktis och Arktis, temperatruen på havsvattnet sjunker och golfströmmen dör ut och klimatförändringarna skapar en ny istid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Den globala uppvärmningen smälter isen på Antarktis och Arktis, temperatruen på havsvattnet sjunker och golfströmmen dör ut och klimatförändringarna skapar en ny istid. Då får vi se till att elda i brasan jävligt snabbt så vi hinner värma upp det smälta isvattnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Jag tror ju då att vi sena 80-talister/tidiga 90-talister även kommer drabbas av detta och inte att vår generation hinner dö ut innan. Men först då vi levt våra bästa år och är uppåt 50-60 år. Sen får man väl se om det blir varmt eller kallt, oavsett vilket en ganska apokalyptiskt sista period i våra liv. Händer ingeting blir man väl söndermobbad istället för att man trodde på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Kom körandes genom Landskrona innan ikväll, hörde då på RIX, eller NRJ, vettifan, att den här manifestationen skulle äga rum 19.55, tror jag det var, iaf, när jag kom längs Eriksgatan så slockna fan alla jävla gatubeslysning, blev faktiskt chockad, trodde inte kommunerna skulle ställa upp på detta, meen tydligen! Bra initiativ!, men frågan är, hur mkt ström förbrukas inte när dom ska dra igång all skit igen 5min senare? EDIT: Just det, håller väldigt med SlewME på hans citat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2007 Pff, "forskare spekulerar". Dumjävlarna gissar på massa skit som dom inte är 100 på. Det dom inte vet är att vi kommer få ett världskrig innan detta kommer inträffa, och jorden kommer bli en jävla håla att bo i. Människan är ett jävla hittapå.. Dummare djur får man leta efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 2 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2007 Ptja, ni säger att forskarna är korkade och kommer med en massa skit...Men samtidigt så säger ni att det inte kommer hända nått under eran livstid? Hur fan vet ni det? Ni påstår minst lika mycket som forskarna själva. JAG tror att det kommer bli drastiska ändringar i klimatet dom kommande åren. Bara att se på vintern i år, fick snö som fan i oktober, men sen regnade det november, december och halva Januari innan vi fick snö här där jag bor. Ett varmare klimat tror jag inte kommer gynna sverige på något sätt, snarare tvärt om. Sveriges skogar tex, kommer inte att komma ställa om sig på en pisskvart. Tar flera hundra år innan träden kan ställa om sig..Sveriges skogar kommer nog dö ut i vilket fall, då försurningen ställer till en jäkla massa. Redan nu så går det flera miljoner per år till att kalka skogarna, men dom miljonerna räcker ändå inte. Snarare, skulle krävas miljarder per år att kalka varrenda skog i sverige, och det är bara en tillfällig lösning. Jag jobbar inom Skogsbruk, så håll käften om att jag inte vet ett piss om vad jag pratar om. Behövs göras något åt klimatet NU, men tror att det blir svårt även om Sverige skärper till sig, då vissa andra länder ger blanka fan i saken...Även om inte vi drabbas så hårt som dom påstår, så kommer nog folk från andra länder strömma till Sverige när deras länder torkar ut eller översvämmas. Tänk på saken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2007 Så länge det inte påverkar mig under min livstid så skiter jag totalt i det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2007 Tycker biltillverkare borde koncentrera sig på att släppa enbart miljövänliga bilar, efter 15+ år (en bil håller väl ungefär så länge) skulle de flesta köra med miljövänligare bilar. Även om det helt inte skulle stoppa växthuseffekten (det går inte, vi har förstört så mycket redan) så skulle vi iaf sakta ned den. Och att spekulera hurvida vi själva klarar oss är själviskt och idiotiskt. Menar ni på fullt allvar att ni skiter i era eventuella barns liv? Man kan inte bara tänka på sig själv, livet funkar inte så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 2 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2007 Tycker biltillverkare borde koncentrera sig på att släppa enbart miljövänliga bilar, efter 15+ år (en bil håller väl ungefär så länge) skulle de flesta köra med miljövänligare bilar. Även om det helt inte skulle stoppa växthuseffekten (det går inte, vi har förstört så mycket redan) så skulle vi iaf sakta ned den. Och att spekulera hurvida vi själva klarar oss är själviskt och idiotiskt. Menar ni på fullt allvar att ni skiter i era eventuella barns liv? Man kan inte bara tänka på sig själv, livet funkar inte så. Tbh så nej, jag bryr mig inte om det även om världen fungerar så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2007 What the hell? http://www.expressen.se/index.jsp?a=859849 Buuurn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Och att spekulera hurvida vi själva klarar oss är själviskt och idiotiskt. Menar ni på fullt allvar att ni skiter i era eventuella barns liv? Man kan inte bara tänka på sig själv, livet funkar inte så. Jo det är skrämmande att en hel del personer här inte verkar bry sig överhuvud taget. Sedan tror jag också att många har svårt att tänka sig att Sverige som varit förskonat från många globala katastrofer nu kan komma att drabbas och det är därför dem skjuter problemet ifrån sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Jo det är skrämmande att en hel del personer här inte verkar bry sig överhuvud taget. Sedan tror jag också att många har svårt att tänka sig att Sverige som varit förskonat från många globala katastrofer nu kan komma att drabbas och det är därför dem skjuter problemet ifrån sig. ...folk ändrar sig nog med åren.. Får man hoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts