MyStiC Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 (redigerad) Okey bara så du vet har vista snott ganska många grejer. Tex det windows kallar gadjets har de snott av mac osx tiger rakt av, funnits på mac väldigt länge och kallas för widgets. Sendan har de snott apples stil som kallas aqua med all glans med mera, orkar inte rada upp allt nu eftersom dygnet är sent och huvudet grötigt... Men ta en titt på http://video.on.nytimes.com/ifr_main.jsp?n...851.04580542588 så ser du nog hur tragiskt windows har snott grejer rakt av från mac osx... En fråga, vem fan bryr sig om Windows har snott grejjer? Windows är så jävla mycket stabilare än Bugg-intosh. Och om du inte ska göra något annat än att skriva negativt struntprat på forumet så kan du lika gärna lämna Edit; Bah, gjorde fel på quoten Redigerad 31 januari, 2007 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Windows är så jävla mycket stabilare än Bugg-intosh. Gör mig en tjänst, håll käft om du aldrig har kört Mac under mer än 3 dagar. På vilket jävla horsätt är OSX buggigt, berätta gärna detaljrikt från dina egna erfarenheter så ska jag dra samma historia om Windoze. Sen att säga att OSX inte kan köra alla program är väl minst lika berättigat som att Windoze inte kan köra alla program? Förresten, vad spelar det för roll egentligen. OSX+Windows eller Windows Vad väljer man? Och på köpet får du en snygg dator, för 99% av alla windowsdatorer är horribla, som raidmax och sånt skit. Juste, jag har en iMac 20" Intel och en Powerbook G4 15". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Kör Windows.. Men jag ska testa nån linuxdist inom en snar framtid.. Enda negativa med Mac är väl att det behövs speciella datorer så som jag har förstått det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en Mac. Använde sådan på min förra skola. Var inget jag föll för. Dator och skärm i ett. Nej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Haha, vilken äcklig tråd. *spottar sådär koolt och ställer mig i en äkta cowboy-ställning* Så alla kommer trivas stenbättre med Mac, oavsett tidigare Win-OS, endast f ör att Vista har stulit, alternativt "lånat", ett flertal idéer ifrån Mac? FniZZz - Tillåt mig att studera regnet utanför mitt fönster, för jag trivs med WinXP, och har aldrig testat Macblablabla, men kommer säkerligen att göra det om jag får chansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Jag kommer alltid andvända Windows, även om Mac skulle vara bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 (redigerad) Burner. du ger mac:are dåligt ryckte. jag har en macbook och jag övertalar inte andra att använda mac osx. alla får gilla vilket dos dom vill. att vista har kopierat mac osx är inget farligt för leopard kommer snart och då ligger vista 5 år efter igen och dom har alltid kopierat mac. finns inget att göra åt det. EDIT:1 btw när jag köpte min mac trodde jag att jag mest skulle köra windows på den men jag testade osx och blev kär. Redigerad 31 januari, 2007 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Tycker att vista är snyggare än OSX, medans XP är fulare än OSX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 (redigerad) Jag använder Windows och Mac 50/50, har en Mac OSX hos farsan och en Windows XP hos morsan. Macen är ljusår bättre, trots att jag bara har en G4(eMac). Jag blir full av hat när jag ser windowsfrälsta skriva skit om Mac, då de kanske suttit vid en Mac i högst en dag, och utan några egentliga argument, mer än att det inte finns lika många spel till Mac. Windows är så jävla mycket stabilare än Bugg-intosh. Ostabilt? Vilken version är det du har testat egentligen? Mac är ju kända för att vara stabilare än Windows, finns ingen som kan säga något annat, inte om man pratar om Tiger iaf. Jag har inte sett någon mer än du säga det motsatta. Sen är inte mac alltid bäst, det kan jag hålla med om. Men i de överlägset flesta fall så är den bättre. Redigerad 31 januari, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Aaa en g4 har min pappa, Den spelar jag på hos pappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 (redigerad) Jag har aldrig sagt att Mac var ostabilt har jag? Med mina egna erfarenheter med Mac så tycker jag det känns klumpigt och smått buggigt (Sen hade jag ju Mac för 1 1/2 år sen). Redigerad 31 januari, 2007 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Jag har aldrig sagt att Mac var ostabilt har jag? Med mina egna erfarenheter med Mac så tycker jag det känns klumpigt och smått buggigt (Sen hade jag ju Mac för 1 1/2 år sen). Nej, men du sa att windows är stabilare, alltså att Mac är ostabilare. aja, du bör pröva på nytt, nya Intel baserade macar är ännu stabilare och buggig.. har aldrig upplevt mac som buggigt. Men dom lär inte vara mer buggiga med Itel iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 (redigerad) Du är bara en löjlig fanboy som just sett på NYT- filmen och svalt all skit han säger i den. Synd bara att den är fake - han har Windowblinds och inte Windows Vista. Ärligt talat bryr jag mig inte. Vista är snyggare och ser ut att fungera för mig. Har de plagierat? Well, newsflash, folk plagierar varandra på löpande band. Håkan Hellström har exempelvis snott flera idéer från Bob Dylan, men bara för att jag är en Bob- Dylan- fanboy beter jag mig inte så löjligt som Burner. Håkan Hellström skiljer sig ju fortfarande från Bob Dylan, även om han har inspirerats av honom. Microsoft har inspirerats av Apples idéer och helt enkelt tagit dem till sitt operativsystem. Gillar du det inte? Cry me a river, köp inte Windows då. Själv skaffar jag tveklöst Vista. Jag spelar nämligen mycket. Sedan tycker jag Vista är mycket snyggare än Apples OS - men jag kommer ändå skinna om eftersom jag inte är så förtjust i något av utseendena. Avslutar med den här: http://www.youtube.com/watch?v=okeBJICS_tQ Redigerad 31 januari, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 ... Och den där NYT- filmen var ju inte lite satir? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Varför folk här kör med Windows? Om du försöker tänka lite själv så inser du snabbt att du är på GTAsajtens forum. Vad är detta för sajt? Jo, en sajt där GTA-intresserade finns. Vad är GTA för något? Ett spel. Spel går bara att spela på Windows. (är mycket väl medveten om de få spel som även finns till andra operativsystem). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 (redigerad) Du verkar ha lite fördomar, blir så arg på personer som MÅSTE bevisa att det dom har är bäst. Windows funkar bra för mig, spelen funkar och allt. Det du pratade om att köra en windows version paralellt med Mac låter bara jooobbigt. Och varför vill du krångla? Kanske för att du tycker att det är kul, men det gör inte alla andra. Kanske för att du inte vill göra som alla andra, när dom andra köpte en blå cykel köpte du en röd. När dom klippte sig kort sparade du långt. Men låt andra göra som dom vill... Be positive. Varför klaga på Windows när det är det ledande operativsystemet bara för att du har Mac? Edit, Vista har snott Bubbeltemat? Allt måste inspireras från nånting. Allting måste hända så. Du ser nog likheter bland allting isf. Tex, internet explorer, firefox. Vem har snott vad då båda har menyerna uppe i skärmen? Redigerad 31 januari, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Jag ska installera Vista efter nästa formatering! Vi har precis gjort oss av med en Apple med OSX, som vi haft i några år. Gillade aldrig datorn eller OS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Jag har Windows Xp, Har alltid haft windos och vet vart allt ligger på skärmen och kan alla kommandon. Om jag hade haft Mac: Byt "Windows Xp" mot "Mac" i mening ovan och du förstår vad jag försöker säga. Om inte, Läs igen!, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Ska köpa MacBook Pro. Skit samma vad som är mest effektivast osv osv. Huvudsaken är att det funkar och inte är för omständigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 31 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2007 Den dagen microsoft förlorar sitt monopol på operativsystem och fler företag än blizzard släpper storspel till Mac, ja, då är det första jag gör att byta dator. Jag ogillar Windows på många sätt och vis men kan inte släppa det pga mitt spelintresse. Macintosh är alltid trevligt, särskilt bärbara sådana. Särskilt trevliga är dom för bildredigering och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts