Jump to content

Mac, macintosh eller whatever...

Burner
 Share

Recommended Posts

Hej i stugan gott folk.... Tänkte om nån jäkel här möjligtvis kör mac? eller är alla tråkiga här och kör med windows... Till er som kör windows, synd att ni kör med något som inte ens kan komma på egna ideer. Vista är en total kopia av mac osx tiger. Ni som nekar, ja ska ge er bevis om ni så vill.

Men åter till mac. Va kör ni me för dator? Nån som kör med en apple g4 cube, min favorit av alla apple datorer osm tillverkats.

Snart kommer ju även leopard och då kan fan vista gå och lägga sig! Leopard kommer bli det bästa man kkan ha på en dator. Förstår inte att folk ens kör windows utan tvång. Berätta, får ni betalt för det eller så? För annar ser jag inte en anledning till det... Men är vell som med volvo v70 i sverige, riktigt skitbil. Men endå köper alla den eftersom alla andra har den eller för att de blir avundsjuka på dem som har en sådan och det har lätt till att det blivit sveriges mest sålda bil. Förstår inte hur det har gått till, den som vet, snälla berätta!

Tack och adjö för mig och glöm inte att jesus är bara en snickare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

... tillägg, långt tillbaka i tiden när första windows kom så var fönstersystemet snott av Apple och DOS köpt av en hacker för en mindre summa.

Kör f.ö med Windows.

Btw, motivera varför volvo är en skitbil. Du verkar ju bara inbilla dig saker.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är vell som med volvo v70 i sverige, riktigt skitbil. Men endå köper alla den eftersom alla andra har den eller för att de blir avundsjuka på dem som har en sådan och det har lätt till att det blivit sveriges mest sålda bil.

För att den uppfyller det krav som de flesta barnfamiljer i Sverige har?

På samma sätt fyller Windows (xp) de krav jag ställer på mitt OS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är vell som med volvo v70 i sverige, riktigt skitbil. Men endå köper alla den eftersom alla andra har den eller för att de blir avundsjuka på dem som har en sådan och det har lätt till att det blivit sveriges mest sålda bil. Förstår inte hur det har gått till, den som vet, snälla berätta!

Jag vill inte påstå att Volvo V70 är en dålig bil, finns faktiskt en den riktigt fina utföranden. V70 finns ju i en R utgåva, där har du cirkus 300 hästar under huven, inte helt illa pinkat va?, en "vanlig" T5:a är inte så dåligt det heller.

Volvo håller just på i skrivande stund att utveckla en ny v70 modell, denna kommer att komma i ett utförande med en v8 motor i. Inte så illa pinkat det heller va? :(

Nej, alla köper inte v70 för att alla andra har det, alla kör inte med Windows för att alla andra har det, alla gör vad dom själv känner för. Sen att man kanske blir rekommenderad, ja, det är ju inget vi kan hjälpa. Svenska folket är lite så, att man gärna vill veta mycket om en viss sak innan man beslutar sig för att skaffa den, och om då redan många har en viss grej av samma sak, så blir det att fler köper den specifika saken också.

Av att utläsa på dina senaste poster så verkar du vara en väldigt negativ person, då har du kommit helt fel, på detta forumet är vi alltid glada och trevliga. :)

(Ja, jag vet att jag har mina dagar.. Allt för ofta. Men idag är jag trevlig :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj vilka likheter! :)

Mac Osx Tiger

Vista

Det ända som liknar på just dessa bilderna är väl ikonerna (storleken).

Okey bara så du vet har vista snott ganska många grejer. Tex det windows kallar gadjets har de snott av mac osx tiger rakt av, funnits på mac väldigt länge och kallas för widgets. Sendan har de snott apples stil som kallas aqua med all glans med mera, orkar inte rada upp allt nu eftersom dygnet är sent och huvudet grötigt...

Men ta en titt på http://video.on.nytimes.com/ifr_main.jsp?n...851.04580542588 så ser du nog hur tragiskt windows har snott grejer rakt av från mac osx...

för sen med länken... Danke knarkuzzz killen för din länk:)

A.A - Visst kanske jag är en negativ person, det kan man nog inte undgå... Men alltid svårt att låta positiv på internet. MEn någon måste vell bryta detta trevliga ibland, bra med lite nytt kanske. Senaste året har alla trådar varit hej villken korv åt du senast eller hur många enkronor har du i fickan trådar. Tycker de trådarna håller på att bli forumets död....

Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj vilka likheter! :)

Mac Osx Tiger

Vista

Det ända som liknar på just dessa bilderna är väl ikonerna (storleken).

Ta jämförelserna på YouTube istället så får du se vad han menar.

Sitter på en XP, eftersom fler av mina favoritprogram och spel fungerar på den. Dock har vi en Mac med Tiger också, och om vi bara snackar om operativsystemens funktioner och hur lätt man använder dom så ligger Tiger ljusår före XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A.A - Visst kanske jag är en negativ person, det kan man nog inte undgå... Men alltid svårt att låta positiv på internet. MEn någon måste vell bryta detta trevliga ibland, bra med lite nytt kanske. Senaste året har alla trådar varit hej villken korv åt du senast eller hur många enkronor har du i fickan trådar. Tycker de trådarna håller på att bli forumets död....

Varför ska man bryta det trevliga?, det är väl bara onödigt med en massa tjaffs och bråk?. Att det är bra med lite nytt håller jag med om, absolut!

Nja, håller väl inte riktigt med dig om att alla senaste trådarna skulle vara dåliga, majoriteten är faktiskt intressanta och roliga!

Tycker faktiskt forumet är påväg till en bra utveckling, vår käre root-admin har förstått på senare dagar att något måste hända med forumet, och en del vidareutveckling kommer att ske. Gtasajten.com / GtaMods.com däremot, dom lider mot sitt slut.

För övrigt kör jag på Windows, vilket jag alltid har gjort så vitt jag kan minnas, och jag är absolut nöjd med det.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska man bryta det trevliga?, det är väl bara onödigt med en massa tjaffs och bråk?

Efter "den där tråden" har du blivit trevligare och roligare, bra jobbat!

------------------

Kan någon fär en som inte vet reda ut detta:

Det är inte alla program och spel som funkar i t ex OSX va?

Vad är det för skydd mot piratkopiering som jag hört så mycket om i vista?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter "den där tråden" har du blivit trevligare och roligare, bra jobbat!

------------------

Kan någon fär en som inte vet reda ut detta:

Det är inte alla program och spel som funkar i t ex OSX va?

Vad är det för skydd mot piratkopiering som jag hört så mycket om i vista?

Ja alla windows program fungerar ju inte i osx. Men man kan genom att installera windows genom ett programm som heter paralells köra windows program direkt i osx, eller köra windows på sin apple dator via boot camp då man väljer om man vill starta datorn i osx eller windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag främst använder min burk till spel (tyvärr) är Windows det självklara valet eftersom många spel endast är kompatibla med Windows.

MEn någon måste vell bryta detta trevliga ibland, bra med lite nytt kanske. Senaste året har alla trådar varit hej villken korv åt du senast eller hur många enkronor har du i fickan trådar. Tycker de trådarna håller på att bli forumets död....

Mjo, jag håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHA!!!!!! :)

Anledningen till att många köper Volvo V70:

Det är en bil som är säker. Om jag inte minns fel så är det snudd på om inte världens säkraste bil.

Sånt säljer!

(Den säljs även flitigt utanför Sverige. I tex USA.)

Anledningen till att Windows Vista liknar Mac OS X:

Är det många Mac användare som helt plötsligt springer över till Windows datorer??

Nej. Svaret är enkelt. Mac gränssnittet är mycket mer iögonfallande och roligare/(Känslan känns modernare) att använda.

I och med detta så är det väl ganska självklart att Microsoft för in deras koncept i sitt nya OS.

Säg någon marknad där företag inte kopierar detaljer hos andra som man själv inte har men som konsumenterna efterfrågar.

(De byter ju självklart namn och utseende för att inte Mac ska stämma dem)

Så så enkelt var det alltså.. Case closed... Snudd på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja alla windows program fungerar ju inte i osx. Men man kan genom att installera windows genom ett programm som heter paralells köra windows program direkt i osx, eller köra windows på sin apple dator via boot camp då man väljer om man vill starta datorn i osx eller windows.

Då har jag hellre bara windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör Windows för jag tycker inte Mac är något att ha helt enkelt.

Okey bara så du vet har vista snott ganska många grejer. Tex det windows kallar gadjets har de snott av mac osx tiger rakt av, funnits på mac väldigt länge och kallas för widgets. Sendan har de snott apples stil som kallas aqua med all glans med mera, orkar inte rada upp allt nu eftersom dygnet är sent och huvudet grötigt...

Men ta en titt på http://video.on.nytimes.com/ifr_main.jsp?n...851.04580542588 så ser du nog hur tragiskt windows har snott grejer rakt av från mac osx...

för sen med länken... Danke knarkuzzz killen för din länk:)

Dom har en vinnande grej, varför skulle dom inte kopiera då? Det har alltid varit så sen människan började sälja saker, det kommer aldrig att sluta.

@tux: Du använder Activity Monitor på MAC och WMP på Windows...klart som fan det inte blir några likheter.

Edit2: Tycker inte om Windows Vista eller Mac btw.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela "Det där är ett plagiat" är så gammalt nu. Alla vet att Microsoft aldrig kommer att komma på något bra helt på egen hand, iaf inte så länga Bill Gates är i livet.

Apple ska helt enkelt vara stolta över att dom har blivigt så kopierade som dom ändå blivigt.

Folk med vista kanske rent av vill byta till osx sen, för dom är vana vid vista. Den dagen osx börjar bli kompartibelt så går M$ i graven, och det är antagligen därför som M$ är så mån om att sno saker från andra, så att spel och program ska vara bäst till just deras operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor