Jump to content

Test Drive Unlimited

JSHC
 Share

Recommended Posts

Varför buggar grafiken när man har gått hur spelet och ska spela igen? Gick från högsta till medium då blev det bättre stänger ner efter ett tag. Grafiken buggar sätter på Low (grafiken) flyter på bra stänger ner för att se om problemt att består...och problemet åter står. Hoppas att någon kan hjälpa mig.

Dator spec:

AMD 3500+

Geforce 6800 LE 256MB

1gb ram

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 567
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför buggar grafiken när man har gått hur spelet och ska spela igen? Gick från högsta till medium då blev det bättre stänger ner efter ett tag. Grafiken buggar sätter på Low (grafiken) flyter på bra stänger ner för att se om problemt att består...och problemet åter står. Hoppas att någon kan hjälpa mig.

Dator spec:

AMD 3500+

Geforce 6800 LE 256MB

1gb ram

Nerladdad verison?

Eller så ger du helt enkelt fan i att tabba ur :)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dator spec:

AMD 3500+

Geforce 6800 LE 256MB

1gb ram

Jag brukar bara tabba ut och in igen tills det blir normalt. Ibland funkar det direkt och ibland får man göra det några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På 10 minuter hinner du i princip välja karaktär. Ge spelet en chans. Antingen så är din dator från den industriella revolutionen eller så hade du inget tålamod alls. :)

Nejdå, jag hade grafikinställningarna på max, och jag körde så långt att jag fick köpa en egen bil. Körkänslan sög hååårt. Helt värdelös. Så kass att jag slängde spelet. Har aldrig gjort det med ett spel förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är det roliga då? Jag förstår inte. :lol:

Nån måste hålla med om att det sög. :lol:

Jag gillar iaf känslan att köra på ett stort område, och när det åtminstone räknar hur många km man har kört bilen.

Och körkänslan är underbar med rätt inställningar. Och sen är det också kul att köra undan snutarna.

Och sen gillar jag att skaffa nya bilar, hus och motorcyklar :lol: kläder osv.

Och nu när jag använder ratt med pedal är det ännu bättre. <3 Manuell växling <3

Det bästa med Manuella växlingen

Man måste hålla in kopplingen, och har inte spelat något annat bilspel där man måste det.

Så då är det ett extra stort pluss om man kör med ratt och pedal (och växelspak).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är TDU ett spel som man laddar ner?

Vad går det ut på?

Det är väl upp till dig om du vill ladda ner det? :ph34r:

Spelet börjar med att man väljer en karaktär på en flygplats. Sedan flyger man till Honolulu på Hawaii (cutscene). Där hyr man en bil, köper en bostad och sedan typ köper en egen bil :ph34r: Då börjar man köra race. Man stiger i rank eftersom. Man kan såklart köpa flera olika bilar, och man kan även köpa kläder till sin karaktär. Jag har ju då inte kommit så långt, men man ska kunna köra motorcyklar senare också. Spelet verkar inte ha någon riktig story, inget har då avslöjats om karaktären hittils ^_^ Hawaii är skitstort i spelet, så det är riktigt kul att vara ute och glida runt (w00t)

EDIT: BTW, när kan man köpa/köra motorcyklar?

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl upp till dig om du vill ladda ner det? :ph34r:

Spelet börjar med att man väljer en karaktär på en flygplats. Sedan flyger man till Honolulu på Hawaii (cutscene). Där hyr man en bil, köper en bostad och sedan typ köper en egen bil :ph34r: Då börjar man köra race. Man stiger i rank eftersom. Man kan såklart köpa flera olika bilar, och man kan även köpa kläder till sin karaktär. Jag har ju då inte kommit så långt, men man ska kunna köra motorcyklar senare också. Spelet verkar inte ha någon riktig story, inget har då avslöjats om karaktären hittils ^_^ Hawaii är skitstort i spelet, så det är riktigt kul att vara ute och glida runt (w00t)

Jag menade om man kunde ladda ner det, eller om man var tvungen och köpa det.

Låter intressant.

Finns det free-mode? Så att man glider runt utan race? :D

Edit:

En sak till...

Måste man ha ett grafikkort för att köra spelet?

Redigerad av Littlemanie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade om man kunde ladda ner det, eller om man var tvungen och köpa det.

Låter intressant.

Finns det free-mode? Så att man glider runt utan race? :ph34r:

Jajemänsan, man kan fara och köra ett race när man känner för det :ph34r: Som jag sa, det är skitkul att bara glida runt.. men akta dig för snuten (w00t)

Måste man ha ett grafikkort för att köra spelet?

EDIT: Självklart måste du ha ett grafikkort ^_^

Systemkrav:

Operativsystem: Windows 2000/XP/Vista

Processor: Intel P4 @ 2.4Ghz or AMD Athlon 2800+

Grafikkort: ATI Radeon 9800 256MB VRAM or Nvidia 6600 GT with 256 MB of VRAM. Video Cards with vertex/pixel shaders 2.x and above are recommended.

Ljudkort: DirectX 9.0 compatible Sound Card.

RAM-minne: 512 MB, 1 GB recommended

Hårddisk, ledig plats: 8 GB DVD drive: 8x minimum

DirectX 9.0C (included)

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestäm er?

-----------

Kan man köra online ?

Köra free-mode online.

Och race online?

Köper du spelet kan du köra online (vilket rekommenderas). När man är online ser man alla andra människor som kör på ön, man kan blinka med ljusen om man vill tävla med någon man mot man eller så kan man tävla i något av alla race som finns utmärkta på kartan. Man kan även besöka cafén med utmaningar som om man vinner, får en belöning.

@ KvaddadPadda

Motorcyklarna får du tillgång till när du besökt alla bilaffärer .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor