Jump to content

Liknande "krigsspel" som detta?

RavenE
 Share

Recommended Posts

Efter att ha spelat det här spelet några gånger, så undrar jag om det finns något liknande spel, antingen på nätet eller som köp-spel, som går ut på att bygga en armé som slåss mot en annan.

Warcraft 1-3 är ju så :)

edit: Fast Warcraft Orcs & Humans går inte o grejja längre, warcraft ett alltså, det får du nog tanka gratis och lagligt på nåt ställe >_<

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar stratergispel? :lol:

Ja, typ. Där jag bygger upp min egen armé från grunden och sen tar ut den i strid. Minns att en kompis hade något sådant spel till datorn förut, såg rätt kul ut. :lol:

Edit: Kollade lite på Warcraft 3. Det är inte den typen av strategispel jag är ute efter, det ska vara "verkligt". Inte massa monster m.m. :lol:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur verkligt. finns vissa spel som ett lag kanske vinner på för att dom hadde bågskyttar på en hög liten kulle och fiendens arme har spelat så många slag att dom börjar bli gamla. typ as avancerade.

Med verkligt menar jag att det inte ska springa runt gnomer och monster, det är mera fantasy än strategi/krig.

Fick nyss tips om Age of empires.

erhm. Tog bort en liten text-bit där. :lol:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Somsagt. Age of Empiers 1 och 2. Men har du verkligen aldrig hört talas om strategispel förut?

Jo, men jag har inte varit någon riktig spelfantast, så jag har inte brytt mig om spel så mkt. Men nu då jag spelade det som jag länkade till i första posten, så kände jag att jag ville fortsätta med strategispel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, typ. Där jag bygger upp min egen armé från grunden och sen tar ut den i strid. Minns att en kompis hade något sådant spel till datorn förut, såg rätt kul ut. :lol:

Edit: Kollade lite på Warcraft 3. Det är inte den typen av strategispel jag är ute efter, det ska vara "verkligt". Inte massa monster m.m. :lol:

Have you been living in a cave all your life? Finns miljarder bra RTS. Total War-serien är den bästa imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AoE 2 är så mycket bättre än ettan, så gör dig inte besväret att fixa ettan.

Bättre än 3an också imo.

--

Strategi+krig?

Rome & Medieval är ju bland de bästa strategispelen men de kan vara lite svåra om man är nybörjare i genren. (Inte RTS btw.)

Ground Control, bara krig, inget basbyggande.

Company of Heroes, WW2-krigande

C&C Generals

osv.osv.osv.osv.

Finns hur mycket som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor