Vice. Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 (redigerad) Ehem.. Får man fråga vad det är/var för skoj? Att googla på "magic" gick ju inget vidare.. Hur kan du inte veta vad magic är!? Du är trevlig kebab men jag måste skratta lite hånfullt åt dig: *harkel* Muhahahahaha! Så, jo det är ett kortspel som var väldigt inne för ett par år sedan. Lite av ett fantasy spel, som nästan alla spelade. Det bästa kortet man kunde ha var "Black lotus" som då kostade runt 2 tusen. Man hade land som la ut, ett land per runda. Och sedan la man ut monster och liknande. ett monster kostade kanske 3 land för att lägga ut. Sen atackerade man mot ståndaren med det. Så här ser de ut! Redigerad 25 januari, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 Hur kan du inte veta vad magic är!? Du är trevlig kebab men jag måste skratta lite hånfullt åt dig: *harkel* Muhahahahaha! Jag har heller aldrig hört talas om Magic, det kanske inte nådde upp till Östergötland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 18 Inch Jag samlar på 500 dollars sedlar.. har sisodär 6-7000 st... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Jag har heller aldrig hört talas om Magic, det kanske inte nådde upp till Östergötland?Jag har ju spelat det? Jag känner en hel drös i Mjölby som sysslar rollspel, samt Magic®. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Sammlade väldigt mycket på coca cola grejer förut. Har rätt så mycket grejer fast det mesta är bort plockat nu. Sammlar även på snus dosor har väl runt 100 stycken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Jag har heller aldrig hört talas om Magic, det kanske inte nådde upp till Östergötland? Det gjorde de... Min brorsa hade en jävla samling och tvingade alltid mig att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 ~19cm. Nej men jag samlar inte på något, damm möjligtvis Mihihi! Hur kan du inte veta vad magic är!? Du är trevlig kebab men jag måste skratta lite hånfullt åt dig: *harkel* Muhahahahaha! Så, jo det är ett kortspel som var väldigt inne för ett par år sedan. Lite av ett fantasy spel, som nästan alla spelade. Det bästa kortet man kunde ha var "Black lotus" som då kostade runt 2 tusen. Man hade land som la ut, ett land per runda. Och sedan la man ut monster och liknande. ett monster kostade kanske 3 land för att lägga ut. Sen atackerade man mot ståndaren med det. Så här ser de ut! Magic The Gathering. Klassiskt kortspel. Nördhetsfaktor: 9. I den eminenta spelserien Fallout (nördhetsfaktor:5½) fanns parodin Tragic the Garnering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Jag samlar på gamla spel, har ca 1000 sådana. När jag var bebis samlade jag bl.a. på servetter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Samlade på svenska bilar i leksaksformat för kanske fem år sedan. Hade (och har kvar) rätt många... Saab 9-5, 9-3 Volvo 740, S40, V40, V70, S80, 850 Och en hel drös till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 @Umberto: Det där med kortspelet finns faktiskt med i Fallout Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Har alla AC/DC-skivor på LP, har dock ingen LP-spelare så plattorna ligger ute i nån av farsans husvagnar Sen har jag cirka 600-700 köpta PC/PS2/XBOX-spel, mest till PC. sen kommer inte på mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 28 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Haha det onödigsate jag har samlat på är toalettrullar. Hade ungefär 50 st... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Samlar och samlar...men har en jävligt tjock hög med gamla pingisgummin. 60st*300kr= Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 (redigerad) Samlar och samlar...men har en jävligt tjock hög med gamla pingisgummin. 60st*300kr= Vad spelar du för pingpong egentligen? http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/nibdli84zk.gif ? --- Nej, nu ska jag sluta försöka vara rolig, och istället lägga fram en seriös fråga: vad är ett pingisgummi? Eller, wtf? 18 lök?? Redigerad 28 januari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Har över 400 köpta dvd- och vhs-filmer. Massor av specialutgåvor varav många är utgångna och svåra att få tag i osv. Har väl lagt nästan 50 000 spänn sammanlagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Nej, nu ska jag sluta försöka vara rolig, och istället lägga fram en seriös fråga: vad är ett pingisgummi? Förmodligen gummit man har på racket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 (redigerad) Mina nuvarande samlingar är små alkoholflaskor (med riktigt innehåll), modellbilar och modellastbilar. Har samlat på the sims-spelen, nyckelgrejjer, leksakssoldater, lego och kapsyler. Inget är slängt. Redigerad 28 januari, 2007 av -NightHawk- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 28 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2007 Registreringar på flygplan, har inte så många ännu då planespotting är något jag bara sysslat med ett par månader. Sådär, då har man räknat. 9 registreringar har jag noterat. Har varit på Arlanda en gång och på Bromma en gång (i det syftet att flygspotta). Om det intresserar någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 Mina nuvarande samlingar är små alkoholflaskor (med riktigt innehåll), modellbilar och modellastbilar. Har samlat på the sims-spelen, nyckelgrejjer, leksakssoldater, lego och kapsyler. Inget är slängt. Samlade jag oxå på när jag var fjortis. Men de finns idag i föräldrarnas kök, ngt diskret högst upp på skåpen (fast flaskorna är tomma då förståss) Men snygga är dem (och goda var dem )! Älskar Blå katten -flaskorna , har 3 såna i olika färger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2007 Underligt hur full man kunde bli på sånna. Hade en salig samlig med miniflaskor jag med, som jag sklle spara tills min 18-årsdag. Kan ju säga att den samlingen sakta men säkert blev mindre för var dag som gick när man var runt 14-15. Det var ju jättebra att smuggla med sig när man skulle ut i samhället och spela cool. T: Har samlat på udda ölflaskor. Slutade dock med det, då varenda jävla öl som är udda smakar minst lika udda. Mestadels smakade röv helt enkelt, så jag slutade samla på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts