Jump to content

Projektet ny GTAsida.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Brevid plus och minustecknena så står det hur många som har klickat på plus och hur många som klickat på minus. Klickar man på någon av antalet så kommer man att få upp en popup som visar vem samt vilket ip som klickat på vad. Gäster hängs ut med fullt ip-nummer och medlemmar klarar sig undan med censuerarade 2-3 sista i sitt ip-nummer.

Klagomål kan tas här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Testklickar på minus* :rolleyes:

När exakt ska man rösta på plus, och när ska man rösta på minus? Jag menar, ska man rösta på minus när man tycker nyheten är dåligt skriven? För, som i senaste nyheten, man kan ju rösta minus för att man tycker det var dålig stil av CDON...

Själv tycker jag inte det är så bra att hänga ut folk för sina åsikter på detta sättet. Visst ska man stå för vad man tycker men det kanske inte är så roligt om man får en hel sida på sig...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brevid plus och minustecknena så står det hur många som har klickat på plus och hur många som klickat på minus. Klickar man på någon av antalet så kommer man att få upp en popup som visar vem samt vilket ip som klickat på vad. Gäster hängs ut med fullt ip-nummer och medlemmar klarar sig undan med censuerarade 2-3 sista i sitt ip-nummer.

Klagomål kan tas här.

För att?

Jah får inte upp någon popup?

Inte ens att det skulle vara nått blockat...!?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klagomål kan tas här.

Nej tack! Vad är poängen? Plus/minusbluffar går väl att leva med, det har ändå ingen speciell funktion. Ja till användarnamn i listan, nej till IP-visning och ett stort nej till gästers uthängning av fullständiga IP-nummer. Helt lönlöst. Det kanske är intressant att se över i egenskap av Admin, men dumt att alla andra ska se det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tack! Vad är poängen? Plus/minusbluffar går väl att leva med, det har ändå ingen speciell funktion. Ja till användarnamn i listan, nej till IP-visning och ett stort nej till gästers uthängning av fullständiga IP-nummer. Helt lönlöst. Det kanske är intressant att se över i egenskap av Admin, men dumt att alla andra ska se det. :rolleyes:

Som sagt så klickar många för att förstöra och inte för att rösta med hjärtat. Syftet är att folk kanske ska tänka igenom sitt val lite, är man missnöjd så klickar man på minus och är man nöjd så klickar man på plus, men många som inte har en åsikt klickar på minus bara för att ha något att klicka på.

Som jag även skrev så censueras ip-numret för medlemmar, det är näst intill omöjligt att lista ut vilket ipnummer du använder. Man får även en varningsruta innan man röstar som säger att ip-numret loggas och visas.

Sianas minusröst på senaste nyheten, tvivlar stakt på att han tycker att den var dålig.

EDIT:

Kan eventuellt tänka mig att göra så att man måste skriva en anledning till varför man röstar på minus, det är både bra för mig samt att folk som röstar minus får motivera sig. Samma funktion behövs inte med plus i och med att då är man nöjd.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt så klickar många för att förstöra och inte för att rösta med hjärtat. Syftet är att folk kanske ska tänka igenom sitt val lite, är man missnöjd så klickar man på minus och är man nöjd så klickar man på plus, men många som inte har en åsikt klickar på minus bara för att ha något att klicka på.

Som jag även skrev så censueras ip-numret för medlemmar, det är näst intill omöjligt att lista ut vilket ipnummer du använder. Man får även en varningsruta innan man röstar som säger att ip-numret loggas och visas.

Sianas minusröst på senaste nyheten, tvivlar stakt på att han tycker att den var dålig.

Vad sägs om att blocka röstandet för gäster, och att sätta en "Tycker du verkligen att nyheten var dålig?" (eller liknande) när man som inloggad trycker minus? Sounds fair?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om att blocka röstandet för gäster, och att sätta en "Tycker du verkligen att nyheten var dålig?" (eller liknande) när man som inloggad trycker minus? Sounds fair?

Mm, något liknande skrev jag i min edit.

EDIT:

Jag och Henkibojj kom fram till att plocka bort ip-nummer och köra på mitt förslag med att man ska motivera sig om varför man röstar minus.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Testklickar på minus* :rolleyes:

:wacko:

Alltså, du kan inte göra så att man måste skriva en motivering för minus. I så fall måste du ha det till plus också. Man kanske tycker nyheten var kass men för det orkar man inte sitta och knåpa ihop en motivering... Just nu tvingar du folk att rösta plus...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes:

Alltså, du kan inte göra så att man måste skriva en motivering för minus. I så fall måste du ha det till plus också. Man kanske tycker nyheten var kass men för det orkar man inte sitta och knåpa ihop en motivering... Just nu tvingar du folk att rösta plus...

Nej inte alls, minusmöjligheten finns kvar?

Ska man rösta negativt så är det bra för mig att veta VARFÖR vederbörande röstade minus, annars så vet jag inte vad jag ska förbättra. Röstar någon på plus så utgår jag från att personer är nöjda?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej inte allså, minusmöjligheten finns kvar?

Ska man rösta negativt så är det bra för mig att veta VARFÖR vederbörande röstade minus, annars så vet jag inte vad jag ska förbättra. Röstar någon på plus så utgår jag från att personer är nöjda?

Kan vara bra med motivering på plus också, så att man vet varför folk är nöjda. Dom kanske bara tycker att själva nyheten var bra men att den var dåligt skriven, t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske vore allra bäst med något sånt här:

Vad tycker du om nyheten allmänt?

[*] Bra [ ] Dålig

Vad tycker du om hur nyheten är skriven?

[ ] Jättebra [*] Bra [ ] Helt okej [ ] Kunde varit bättre [ ] Dåligt

Vad tycker du om själva budskapet (i brist på bättre ord) i nyheten?

[ ] Jättebra [*] Bra [ ] Helt okej [ ] Kunde varit bättre [ ] Dåligt

Övriga kommentarer:

*textruta*

|Skicka|

*edit*

Skum formatering.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor