Henkibojj Skrivet 7 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2007 Inte för detta är JÄTTE viktigt men det står spash damage istället för splash damage i vapen avdelningarna. Eller, det kanske ska vara spash. Vad vet jag. Wtf, det hade jag redan sagt till om i MSN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2007 Kan ju avslöja att en eventuell bakgrundsändrare är påtänkt. Att man har en valmöjlighet att välja mellan 2-3 st bakgrunder. Ni skulle göra så man kunde ladda upp egna bakgrundsbilder. Det om något skulle vara revolutionerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2007 Ni skulle göra så man kunde ladda upp egna bakgrundsbilder. Det om något skulle vara revolutionerande. Har tänkt på även det . Det ända jag är rädd för är att det ska missbrukas i screenshots osv. Någon lägger upp porrbakgrund och tar screen ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Kan inte max-13-tecken-per-ord-spärren i Skriklådan tas bort? Eller åtminstånde redigeras så man kan skriva länkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Kan inte max-13-tecken-per-ord-spärren i Skriklådan tas bort? Eller åtminstånde redigeras så man kan skriva länkar? Nej, den kvarstår. Detta beror på att folk gillar att "bugga" skriklådan så att hela sidan blir fucked up. Går att göra även här på forumet om man skriver text i en lång rad. Va inte sur på mig, tacka dessa snilleblixtar som gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 Nej, den kvarstår. Detta beror på att folk gillar att "bugga" skriklådan så att hela sidan blir fucked up. Går att göra även här på forumet om man skriver text i en lång rad. style="overflow:hidden" kan funka kanske? Då bryts allt som är för långt utan att sidan buggar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2007 (redigerad) Sidan är helklart snygg, men behövs det inte lite mer färger? T.ex skulle bakgrundsbilden kunna vara i färg samt att lite GTA- bilder införs i loggan (som här på GTAsajten). Något väldigt enkelt som skulle göra sidan lite mer färgglad är om skribenten lägger in en bild till nyheten emellanåt. Det skulle också göra det lättare att orientera sig bland sidans nyheter. Redigerad 8 februari, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 (redigerad) style="overflow:hidden" kan funka kanske? Då bryts allt som är för långt utan att sidan buggar.Ett av syftet med max 13 tecken var att även få bort osamanhängande ord samt länkar. Länkar går att skydda sig mot, men folk kommer alltid på kringvägar som ex. aik dot com, aik . com, aik [punkt] com osv. Nu är AIK en kort adress och fungerar därför att göra sådär med i alla fall, men de flesta adresser är långa. Redigerad 9 februari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 SlewME kan du förklara vad du menar med "GTAnytt.se - Nu börjar verkligheten!" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Ett av syftet med max 13 tecken var att även få bort osamanhängande ord samt länkar. Länkar går att skydda sig mot, men folk kommer alltid på kringvägar som ex. aik dot com, aik . com, aik [punkt] com osv. Nu är AIK en kort adress och fungerar därför att göra sådär med i alla fall, men de flesta adresser är långa. Åhå. Det lät som att problemet var att sidan buggade. Jaja, då löser css ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Åhå. Det lät som att problemet var att sidan buggade. Jaja, då löser css ingenting.Jojo, det var den största anledningen, men jag tog det jag kodade som en bonus på det. Tänkte använda någon form av CSS från början. Dock kände jag inte till det du visade, kan vara bra att veta till ex. kommentarerna osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Jojo, det var den största anledningen, men jag tog det jag kodade som en bonus på det. Tänkte använda någon form av CSS från början. Dock kände jag inte till det du visade, kan vara bra att veta till ex. kommentarerna osv. Kan också vara ganska användbart om du vill få shoutboxen att scrolla men inte använda textarea (eftersom det inte går att ha formaterad text där). Skapa en div, ungefär såhär: <div style="width: 50px;height: 400px; overflow: auto;">ALL KOD HÄR</div> Så kommer den scrolla ifall den blir för stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Kan också vara ganska användbart om du vill få shoutboxen att scrolla men inte använda textarea (eftersom det inte går att ha formaterad text där). Skapa en div, ungefär såhär: <div style="width: 50px;height: 400px; overflow: auto;">ALL KOD HÄR</div> Så kommer den scrolla ifall den blir för stor. Någon som är påläst på CSS ser jag, ska nog ta mig tid och gå igenom det grundligt någon gång också. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Någon som är påläst på CSS ser jag, ska nog ta mig tid och gå igenom det grundligt någon gång också. Tack. Egentligen inte mycket mer än grundläggande + copy'n'paste men det är bra att kunna. Det är ganska jobbigt att komma igång med eftersom det är mycket att komma ihåg i huvudet men det är verkligen värt det. Smidigare än tabeller och snyggare även om man har css inaktiverat i webbläsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Skulle behöver hjälp med de sista, sista o sista bilarna. är drygt 40 st kvar. jag gör en lista om ni behöver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Här har du nått att slänga upp under GTA3 -> Annat! http://youtube.com/watch?v=89TVva-3JpQ Slutfilmen i GTA3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Här har du nått att slänga upp under GTA3 -> Annat! http://youtube.com/watch?v=89TVva-3JpQ Slutfilmen i GTA3. I will, tackar. Har även utvecklat ett profil-system på sidan, där kan medlemmar ändra sin profil, men även kolla på andras. Mer om det i senaste nyheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 (redigerad) Här har du nått att slänga upp under GTA3 -> Annat! http://youtube.com/watch?v=89TVva-3JpQ Slutfilmen i GTA3. Vice City då? http://youtube.com/watch?v=k5MdjytZNEU&...ted&search= Måste också säga, det vore chill om du kan göra nån form av söksystem bland användarna. Och tex, i skriklådan borde man kunna klicka på deras namn också. Man kan ju bara hitta dom genom kommentarerna. Redigerad 9 februari, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Den här killen har gjort spelen till en film http://www.youtube.com/profile?user=TomH88 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Vice City då? http://youtube.com/watch?v=k5MdjytZNEU&...ted&search= Måste också säga, det vore chill om du kan göra nån form av söksystem bland användarna. Och tex, i skriklådan borde man kunna klicka på deras namn också. Man kan ju bara hitta dom genom kommentarerna. Man kan ju klicka på folks namn i skriklådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts