SlewME Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) Tjena. Jag och KalleR håller på för fullt med att utveckla en ny GTAsida, han står för design och jag för kodandet. Eftersom att vi inte kan använda oss av namnet GTAsajten så är det på tiden att komma på ett nytt namn till sidan som är svenskt, har du tips eller idéer? Sidan kommer innehålla nyhetsuppdateringar, info om gta-spelen samt även endel annan kul fakta. Sidan är ca. 10% klar och detta innebär att det i nuläget endast finns nyhetsfunktion med kommentarmöjlighet, shoutbox, omröstning, registrering, inloggning med automatiskt inloggning samt även lite adminfunktioner. Sidan är utrustad med skydd mot SQL-injections, XSS-skydd samt hashade lösenord. När man loggar in så kommer man även att gå igenom en så kallad "säker anslutning" en SSL som gör att datat mellan server och klient(du) krypteras. För att detta ska gå vägen så behövs hjälp, hjälp och åter hjälp! Jag har i nuläget en (1) som vill vara med att skriva nyhetsuppdateringar om kommande GTAspel. Du måste behärska svenska på ett bra sätt. Är du intresserad? Kontakta mig. Tips och idéer uppskattas! Sidan är öppnad. http://www.gtanytt.se Redigerad 7 februari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 En fråga. När tror du att sidan blir klar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Sidan kommer alltså vara helt independet och inte alls ha något med detta forum att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Bra initiativ! Gillar vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) En fråga. När tror du att sidan blir klar?Allt beror på hur snabbt jag och kalleman arbetar. Så fort designen är klar så kan jag börja inkludera den med all kod. Senast om 1 vecka så skulle jag kunna påstå att vi är en bra bit påväg men långt ifrån klara, betatestare kommer att efterfrågas. @Maimstream, Sidan kommer att vara helt fristående från GTAsajten/GTAforumet. Redigerad 23 januari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 MD5-hash bara? Scrambla gärna lite mer då md5 knäcks fort i dagsläget med rainbowtables. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Jag är intresserad om det behövs något ni behöver hjälp med, håller mig rätt uppdaterad inom GTA-världen osv, bra initiativ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) En fråga, Kommer det finnas en sektion för stunting i GTA? Redigerad 23 januari, 2007 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 MD5-hash bara? Scrambla gärna lite mer då md5 knäcks fort i dagsläget med rainbowtables. Till och med sha1 är knäckt, några kineser har i alla fall hävdat det. Men om man saltar sha1 eller md5 så ska det ju funka ändå sålänge saltet hålls hemligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Jag är också intresserad. Kan ställa upp som nyhetsskribent, eller hålla ordning bland kommentarerna, en slags mod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 GTAnyheter.com GTAhyllan.com GTAsidan.com GTAsajten-survivors.com GTAklubben.com GTAeBRA.com Svårt att komma på nått som låter bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 MD5-hash bara? Scrambla gärna lite mer då md5 knäcks fort i dagsläget med rainbowtables.Md5 duger gott och väl om man har ett säkert och relativt långt lösenord. Ska dock se på andra möjligheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 GTAstories.com/se/nu Väl, det var fiffigt tycker jag, nu med alla Stories som kommer till PSP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) GTAnyheter.com GTAhyllan.com GTAsidan.com GTAsajten-survivors.com GTAklubben.com GTAeBRA.com Svårt att komma på nått som låter bra. GTAsajten-survivors.com Md5 duger gott och väl om man har ett säkert och relativt långt lösenord. Ska dock se på andra möjligheter. Mjo, problemet är att dom flesta inte har det dock. Redigerad 23 januari, 2007 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Md5 duger gott och väl om man har ett säkert och relativt långt lösenord. Ska dock se på andra möjligheter. Salta lösenordet bara. Dubbel MD5 kanske kan funka annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) En fråga, Kommer det finnas en sektion för stunting i GTA? Ska svara på alla frågor till den mån jag kan. Det vet jag inte i nuläget, vi tar allt som det kommer. Prioriteringar är att få nyheter, samt alla GTA-delar att fungera först. En moddingdel kommer givetvis att komma med i och med att jag själv är ett fan av moddning, se http://www.modarkivet.se @R2, Alla lösenord är pepprade Redigerad 23 januari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) GTAsajten-survivors.com Haha GTAsidan.com Tänkte med på den. Låter bra, men ganska B, på något sätt. Om det inte är alldeles för krångligt så kan jag gärna vara en betatestare. (Om det nu innebär det jag tror, att man kollar igenom lite och ser till så det inte är några fel någonstans?) Redigerad 23 januari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Om det inte är alldeles för krångligt så kan jag gärna vara en betatestare. (Om det nu innebär det jag tror, att man kollar igenom lite och ser till så det inte är några fel någonstans?)Tjurrekt (Korrekt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) Haha Tänkte med på den. Låter bra, men ganska B, på något sätt. Aa, låter som B.. "sidan" är så vanligt typ. Hmm vad sägs om sajtenGTA.com? Eller - GTAnews.com Redigerad 23 januari, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Eller - GTAnews.com Svenskt, visst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts