Lofon Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 vafan får Turbonegro spela på Hawaii för?! Kanske för att Turbonegros världsomfattande fanclub Turbojugend sannolikt kommer vara där, och att bara Turbojugends medlemmar kommer att ta upp stor del av all plats.. Så det var nog ett smart drag att lägga dom där istället för Wolfmother.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Kanye West är tydligen klar för Way Out West Jag är inget stort fan av hiphop men Kanye West är riktig jävla bra, såg honom på Stockholms Jazz Festival förra sommaren och det är en av dom bästa konserter jag vart på. Way Out West kan ju börja konkurrera ordentligt med Hultsfred snart, det är en förstaårs festival och kolla på deras line-up än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Kanske för att Turbonegros världsomfattande fanclub Turbojugend sannolikt kommer vara där, och att bara Turbojugends medlemmar kommer att ta upp stor del av all plats.. Så det var nog ett smart drag att lägga dom där istället för Wolfmother.. Ja Turbojugend är så stora! haha nej men seriöst, Turbonegro hade gjort sig bättre på Pampas som 2005, lite trångt men det är så det ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Kanye West är tydligen klar för Way Out West Jag är inget stort fan av hiphop men Kanye West är riktig jävla bra, såg honom på Stockholms Jazz Festival förra sommaren och det är en av dom bästa konserter jag vart på. Way Out West kan ju börja konkurrera ordentligt med Hultsfred snart, det är en förstaårs festival och kolla på deras line-up än så länge. Personligen tycker jag han sänker festivalen ett par snäpp. http://www.wayoutwest.se/administrator/files/biljettslapp-stor.jpg Gräs kan man ju tolka som man vill... fast jag åker nog dit med lillebrorsan, så inget för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 (redigerad) Nytt släpp till Hultsfred: *NY! ALEXANDER SALZBERGER *NY! ARTISTINTERVJU - FREDAG *NY! ARTISTINTERVJU - LÖRDAG *NY! ARTISTINTERVJU – TORSDAG *NY! BANDET *NY! ELDSKÄL - TEATER ACTA *NY! EMIL JENSEN *NY! EMIL JENSEN – BEST OF *NY! GOING MAGMA *NY! JAZZATTACKS *NY! LALEH *NY! LUST - TEATER ACTA *NY! MAUD LINDSTRÖM & NÅT FÖR ALLA *NY! MELO *NY! NAVID MODIRI & GUDARNA *NY! NILS EDVARDSSON *NY! OLLIBOLLI *NY! OSLIPAT *NY! SINGELAUKTIONEN - FREDAG *NY! SINGELAUKTIONEN - LÖRDAG *NY! SINGELAUKTIONEN – TORSDAG *NY! SLAMMER *NY! STYLUSORKESTERN *NY! SUPERTJEJEN WILJA *NY! SWEET DREAMS *NY! TEAM FLASHKICK *NY! THE SWEPTAWAYS Något bra? Redigerad 15 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Gräs kan man ju tolka som man vill... fast jag åker nog dit med lillebrorsan, så inget för mig. Haha, beror väl i och för sig på hur gammal din lillebrorsa är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Haha, beror väl i och för sig på hur gammal din lillebrorsa är.. Beror på hur liberal ens bror är. Biljett köpt iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Nio nya nummer, nu när Roskilde nalkas. _________ LAURENT GARNIER (F) played as a DJ in the late 80s when the danceable Madchester sound started to shape up. He is a legendary name on the electronic scene today. GOJIRA (F) plays progressive death metal. The Frenchmen’s role models are technical masterminds such as Meshuggah and Mastodon. The band’s name is Japanese for Godzilla, and the earth rumbles just as much when this band is playing as when the legendary movie monster attacks the city. JØDEN (DK) balances easily between dry humour, Bay Area rap and charitable doses of severity, and DJ Static’s pumping production is an enthusiastic background. Jøden performs in connection with Roskillz. JENS LEKMAN (S) has a crooning voice that may be reminiscent of Morrissey. Furthermore, he has a talent for simple and catchy arrangements which call for comparisons to Stephen Merritt of The Magnetic Fields. NILS M/SKILS (N) is a diligent hip hop activist who plays at Pavilion Junior – the stage for Nordic upcoming talents. His talented treatments of sentences and rhythms have been presented solo – but also as a battler and a label founder. SLARAFFENLAND (DK/S) sounds like an alternate universe of energy where you can meet the jazz daredevil John Zorn on a street corner, playing shoegazer rock with Mogwai. SOULSAVERS feat. MARK LANEGAN (UK/US) mix country, rock, blues, soul and gospel with Lanegan’s well-known impressive voice from beyond the grave. His voice belongs in the same smoke-filled bar room where you find Tom Waits and Lee Hazlewood staring into their glasses of whiskey. SPIRITUALIZED – ACOUSTIC MAINLINES (UK) is an intimate space odyssey with strings, acoustic guitar and choral singers through one of the most exquisite catalogues from a broken heart. Jason Spaceman’s ascending songs about love and the pitfalls of life have made him one of the most important names in alternative rock, first with Spacemen 3 and since as front man in Spiritualized. STRUNG OUT (US) belongs in the darker and more tattooed end of the American West Coast punk scene. The songs revolve around abuse and emptiness and may be reminiscent of Bad Religion if they hung out more with the lads from Suicidal Tendencies. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 (redigerad) Hultsfredssläpp! *NY! ADAM TENSTA [stockholm] *NY! ALEX GOPHER [FR] *NY! ANDRAS TILLIANDER *NY! ASSID [stockholm] *NY! BABIAN [Malmö] *NY! BLENDE *NY! BOBBY BABY [berlin] *NY! CUT CITY [Göteborg] *NY! DJ MEHDI [FR] *NY! DU PACQUE [Jönköping] *NY! EMMON *NY! FRONT DE BOEUF [stockholm] *NY! HAFDÍS HULD [iSL] *NY! IDA MARIA [N] *NY! ISON & FILLE *NY! JESAIAH [stockholm] *NY! JOELL ORTIZ [uS] *NY! JOJO DE FREQ [uK] *NY! KIDZ IN THE HALL [uS] *NY! KISSEY ASPLUND [Malmö] *NY! LISA MISKOVSKY *NY! LITTLE DRAGON [Göteborg] *NY! LOVE IS A BURNING THING [stockholm] *NY! PARK HOTELL [Luleå] *NY! PIKKO [Malmö] *NY! PRINCESS SUPERSTAR [uS] *NY! PROMISE AND THE MONSTER [uppsala] *NY! SANCTUARY IN BLASPHEMY [stockholm / Göteborg] *NY! SHINEDOE [NL] *NY! SLAGSMÅLSKLUBBEN *NY! SOUND212 *NY! STESO SONGS [Malmö] *NY! SURKIN [FR] *NY! THE BOMBETTES [umeå] *NY! THE DOMUS [Eskilstuna] *NY! THE GLIMMERS [bE] *NY! THE HIGH FIVES [Norrköping] *NY! THE SCAMS [Växjö] *NY! THE TALLEST MAN ON EARTH [Falun] *NY! THOSE DANCING DAYS [stockholm] *NY! THUNDER EXPRESS *NY! TIMO RÄISÄNEN *NY! WHALES [Linköping] Redigerad 22 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Man tackar, Dude=) Var inte så många band jag gillar, men några fanns det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Timo och Smk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Jag tycker JazzAttacks verkar riktigt intressanta! Hittade tyvärr inga skivor i buskarna, men ett gäng låtar kan man ladda ner på deras hemsida: http://www.jazzattacks.com/ Lyssnar på Giant's Awakening nu och gillar det jag hör! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Då var Hultsfred komplett, och om man jämför med dom 5 tidigare åren så har den väl gått ner sig en aning detta år, men alla festivaler har väl ett mellanår antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Håller med, Hultsfred har haft höjdarband 2 år i rad nu, räknade nästan med att det skulle bli en liten svacka. Men tycker ändå att det är bra band som kommer och helt värt att åka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Och eftersom dom höjt priset till nästan 2000:- så borde man ju räkna lite kallt med att dom bokar större band nästa år. Men då gäller det ju att publiken köper detta mellanår också så dom får in pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rythm Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Skulle vilja åka till hultan och se Converge. men inga cashingar till de :/ men kommer en liten "festival" i södertälje/nykvarn. nu den 26. några band är ganska bra där. men finns en del plattanXXemoXX band där.. :@ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Ison och Fille! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 http://img158.imageshack.us/img158/1893/babyshamblesaf1.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 http://img158.imageshack.us/img158/1893/babyshamblesaf1.jpg Mjo läste det i morse. Skönt, för då slipper jag känna att jag missar nåt Btw.. popband Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 (redigerad) Dessa är banden jag har som målsättning att se på Hultsfred Torsdag Flogging Molly Maipei Laakso (början) Velvet Revolver Jazzattacks Timbuktu&Damn! Svenska Akademien Fredag Bring In The Fucking Riot... Man Laleh (springer till)Salem Al Fakir Wolfmother Ozzy 50 Cent Lördag Kidz In The Hall Clipse (eller Säkert!) Turbonegro Manic Street Preachers Joel Ortiz Pet Shop Boys Slagsmålsklubben Spelschemat Redigerad 30 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts