Jump to content

Körkort

Mr_Dufus
 Share

Recommended Posts

[O][T]' date=Jan 22 2007, 06:50' post='834341]

ps, jag väljer att vara anonym.

BOT

Haha. :unsure:

Själv har jag bara övningskört ett fåtal gånger sedan i Maj förra året.. Ska köra mycket mera i år. Jag tycker det går jättebra när jag väl har kommit iväg. Men jag är jättedålig på att starta, det där med dragläget och det.. :D

Men som sagt, när jag väl har kommit iväg är det inga problem, har bra uppsikt och växlar jättesmidigt och sånt.

Måste betala mitt körkort själv.. Måste hitta sommarjobb. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har övningskört regelbundet sedan maj, och enligt de som sett mig köra så ser det ut som vem som helst.

Har än så länge bara betalat för kursen man var tvungen att gå. Skittråkigt att sitta i fyra timmar och lyssna på en gubbe som babblade. Men om ett år och några dagar så hoppas jag på ett kort i hand :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har övningskört regelbundet sedan maj, och enligt de som sett mig köra så ser det ut som vem som helst.

Har än så länge bara betalat för kursen man var tvungen att gå. Skittråkigt att sitta i fyra timmar och lyssna på en gubbe som babblade. Men om ett år och några dagar så hoppas jag på ett kort i hand :huh:

Alla som övningskört ett tag kör som "vem som helst".

Jag skulle vilja se dig irusningstrafik i en innerstad, utan att veta var du ska mer än ett random gatunamn. När man klarar sånt kan man köra bil, en 10-åring kan köra motorväg som vem som helst. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många här verkar ha klarat körkortet på ganska få tusenlappar ändå. :huh:

För mig gick körkortet med allt som hör till på lite mindre än 25000:-, och då ska man komma ihåg att jag tog många körlektioner, har lärt mig mycket av lärarna. Men så klarade jag också teoriprov och uppkörning på första försöket. Jag tog kortet 4 januari i år, en dag innan jag fyllde 19 alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som övningskört ett tag kör som "vem som helst".

Jag skulle vilja se dig irusningstrafik i en innerstad, utan att veta var du ska mer än ett random gatunamn. När man klarar sånt kan man köra bil, en 10-åring kan köra motorväg som vem som helst. >_<

Jag har kört i rusningstrafik, fast det var i Norrköping och där hittar jag så det var inga större problem, det lär väl vara mer nervöst på uppkörningen.

Och att köra som "vem som helst" på uppkörningen funkar ej, för "vem som helst" slarvar. På uppkörningen är det stenkoll på allt som gäller.

Nej jag vet, men "vem som helst" ville jag bara mena att jag förmodligen inte kör jättebra än men att jag kan kontrollera bilen både på väg och på andra ställen. Sedan kör jag förmodligen inte som vägverket vill att jag ska köra, det där därför jag ska ta en och annan lektion så de kan säga vad jag ska förbättra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick du med båda föräldrar samtidigt? Isåfall borde det väl bara kostat hälften vad jag förstår. Men jag vet inte för mitt övningstillstånd fick jag långt innan det blev lag på kursen.

Jasså?

Japp, jag gick med båda samtidigt. När jag gjorde det så var det hela väldigt nytt, bara någon månad. Kanske har ändrats sedan dess?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså?

Japp, jag gick med båda samtidigt. När jag gjorde det så var det hela väldigt nytt, bara någon månad. Kanske har ändrats sedan dess?

Hmm, det stämmer nog när jag tänker efter. Hälften för den som ska övningsköra, och hälften för (i det här fallet) föräldrarna. Däremot får man betala samma summa igen om man kommer på att man vill ha någon mer som lärare, om jag förstått det rätt. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det stämmer nog när jag tänker efter. Hälften för den som ska övningsköra, och hälften för (i det här fallet) föräldrarna. Däremot får man betala samma summa igen om man kommer på att man vill ha någon mer som lärare, om jag förstått det rätt. >_<

Ja, det stämmer. Helt vrickat. :huh:

"Det var bättre förr, indeed"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor