Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 [O][T]' date=Jan 22 2007, 06:50' post='834341] ps, jag väljer att vara anonym. BOT Haha. Själv har jag bara övningskört ett fåtal gånger sedan i Maj förra året.. Ska köra mycket mera i år. Jag tycker det går jättebra när jag väl har kommit iväg. Men jag är jättedålig på att starta, det där med dragläget och det.. Men som sagt, när jag väl har kommit iväg är det inga problem, har bra uppsikt och växlar jättesmidigt och sånt. Måste betala mitt körkort själv.. Måste hitta sommarjobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Har övningskört regelbundet sedan maj, och enligt de som sett mig köra så ser det ut som vem som helst. Har än så länge bara betalat för kursen man var tvungen att gå. Skittråkigt att sitta i fyra timmar och lyssna på en gubbe som babblade. Men om ett år och några dagar så hoppas jag på ett kort i hand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Har övningskört regelbundet sedan maj, och enligt de som sett mig köra så ser det ut som vem som helst. Har än så länge bara betalat för kursen man var tvungen att gå. Skittråkigt att sitta i fyra timmar och lyssna på en gubbe som babblade. Men om ett år och några dagar så hoppas jag på ett kort i hand Alla som övningskört ett tag kör som "vem som helst". Jag skulle vilja se dig irusningstrafik i en innerstad, utan att veta var du ska mer än ett random gatunamn. När man klarar sånt kan man köra bil, en 10-åring kan köra motorväg som vem som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Och att köra som "vem som helst" på uppkörningen funkar ej, för "vem som helst" slarvar. På uppkörningen är det stenkoll på allt som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Många här verkar ha klarat körkortet på ganska få tusenlappar ändå. För mig gick körkortet med allt som hör till på lite mindre än 25000:-, och då ska man komma ihåg att jag tog många körlektioner, har lärt mig mycket av lärarna. Men så klarade jag också teoriprov och uppkörning på första försöket. Jag tog kortet 4 januari i år, en dag innan jag fyllde 19 alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Många här verkar ha klarat körkortet på ganska få tusenlappar ändå. Välkommen till internet, alla är proffs på allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Har kanske kört 200 meter med en automat sen jag fyllde 16 för ca ett och ett halvt år sen...har varken orkat eller haft någon vidare lust att övningsköra. Börjar dock nu känna lite sug efter körkort så jag ska nog ut och köra lite när den plötsliga snön har smält. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Vem kör med en på privat då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Vem kör med en på privat då? Föräldrar? Bra vän? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Vem kör med en på privat då? När du övningskör, valfri person som fyllt 25 och haft körkort i minst 5år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Alla som övningskört ett tag kör som "vem som helst". Jag skulle vilja se dig irusningstrafik i en innerstad, utan att veta var du ska mer än ett random gatunamn. När man klarar sånt kan man köra bil, en 10-åring kan köra motorväg som vem som helst. Jag har kört i rusningstrafik, fast det var i Norrköping och där hittar jag så det var inga större problem, det lär väl vara mer nervöst på uppkörningen. Och att köra som "vem som helst" på uppkörningen funkar ej, för "vem som helst" slarvar. På uppkörningen är det stenkoll på allt som gäller. Nej jag vet, men "vem som helst" ville jag bara mena att jag förmodligen inte kör jättebra än men att jag kan kontrollera bilen både på väg och på andra ställen. Sedan kör jag förmodligen inte som vägverket vill att jag ska köra, det där därför jag ska ta en och annan lektion så de kan säga vad jag ska förbättra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Ska nog börja övningsköra i sommar. Vad kostar kursen föräldrarna måste gå på om jag ska få övningsköra med dom ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Ska nog börja övningsköra i sommar. Vad kostar kursen föräldrarna måste gå på om jag ska få övningsköra med dom ? För mig + två föräldrar gick det på någonstans runt tusenlappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 För mig + två föräldrar gick det på någonstans runt tusenlappen. Gick du med båda föräldrar samtidigt? Isåfall borde det väl bara kostat hälften vad jag förstår. Men jag vet inte för mitt övningstillstånd fick jag långt innan det blev lag på kursen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Gick du med båda föräldrar samtidigt? Isåfall borde det väl bara kostat hälften vad jag förstår. Men jag vet inte för mitt övningstillstånd fick jag långt innan det blev lag på kursen. Jasså? Japp, jag gick med båda samtidigt. När jag gjorde det så var det hela väldigt nytt, bara någon månad. Kanske har ändrats sedan dess? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Kurs? Vad är detta för något nytt? När jag övningskörde behövde dom bara skicka in pappar för att få göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Kurs? Vad är detta för något nytt? När jag övningskörde behövde dom bara skicka in pappar för att få göra det. Tiderna förändras. "Det var bättre förr!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Jasså? Japp, jag gick med båda samtidigt. När jag gjorde det så var det hela väldigt nytt, bara någon månad. Kanske har ändrats sedan dess? Hmm, det stämmer nog när jag tänker efter. Hälften för den som ska övningsköra, och hälften för (i det här fallet) föräldrarna. Däremot får man betala samma summa igen om man kommer på att man vill ha någon mer som lärare, om jag förstått det rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Tiderna förändras. "Det var bättre förr!" Måste man gå på kurs för att få övningsköra med folk nu? Fan vad illa.. Då kommer inte jag få övningsköra med mina syskonbarn då.. keff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Hmm, det stämmer nog när jag tänker efter. Hälften för den som ska övningsköra, och hälften för (i det här fallet) föräldrarna. Däremot får man betala samma summa igen om man kommer på att man vill ha någon mer som lärare, om jag förstått det rätt. Ja, det stämmer. Helt vrickat. "Det var bättre förr, indeed" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts