Foo Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Jag är i stort behov av extern hårddisk gärna med mycket utrymme till billigt pris. Jag har kollat på en Samsung Extend - 400GB, Någon som vet om den kan vara bra?, Hur mycket spelar Cache minnet roll vid filöverföring? Har även kollat lite på "Western Digitals" hårddiska. Är dem nåt att ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 (redigerad) Datorhjälpstråden funkar väl till köpråd också? Annars har jag hört bra om Lacie Porsche .. Sen kan ju firewire vara nåt också om du har det i din dator.. Redigerad 21 januari, 2007 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 .. Sen kan ju firewire vara nåt också om du har det i din dator.. Är inte USB 2.0 snabbare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Är inte USB 2.0 snabbare? Tror att FW är det snabbaste idag, om man inte kör extern SATA kanske, men det vet jag då inte hur det funkar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 FW är snabbast, men det har jag inte på datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Skulle hellre rekommendera en intern hårddisk, varför ska du ha en extern om man får fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Skulle hellre rekommendera en intern hårddisk, varför ska du ha en extern om man får fråga? Han kanske vill flytta hårdisken mellan olika datorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Eller så har han en bärbar dator. Eller så kan/vill/får han inte skruva i datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Jag har bärbar datorn och vill kunna ta med hårddisken utan att bära runt på datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Är inte USB 2.0 snabbare? Firewire kan ha en stadig hastighet på 400mb/s och ibland även 800 per sekund på vissa enheter. USB2.0 kan komma upp i hastigheter på 480mb/s men inte stabilt utan då bara några sekunder. Firewire är snabbare. @Trådskaparen: Du kan köpa ett firewirekort för 100 eller något mer, det är nog värt det eftersom det är snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Tror att FW är det snabbaste idag, om man inte kör extern SATA kanske, men det vet jag då inte hur det funkar! Det där är en vanlig myt, de snabbaste magnetdiskarna idag klarar ca lite under 100mb/s, och därför påverkar bara SATA-gränssnittet hastigheten på skrivning och läsning av cacheminnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Såg en extern hårddisk idag på netonnet.se som jag vart sugen på att köpa, minns dock inte vad den hette. Ska kika efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 Har en Lacie från Porche på 250 gig, köpte den för 1,3 tror jag, fast köp inte en sån, ska tydligen va en del fel på dem... Jag skulle köpa nått från Maxtor om jag skulle köpa en ny Externhårddisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 Siba säljer 250GB, 320GB och 500GB externa hårddiskar från Iomega. 250GB - 780:- 320GB - 990:- 500GB - 1560:- Har själv en 250GB och den fungerar kanon, är kall och tyst. En polare till mig har 500GB'n och den har inte strulat för honom heller. Helt ok hdd'ar som har ett helt ok pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 18 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 En Lacie Porsche har jag hört fungera mkt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 18 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 Har en Packard Bell på 250gb, inget fel på den. Det enda jag stör mig lite på är att den knastrar lite väl mkt då man flyttar saker till och från den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 18 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2007 Har en Packard Bell på 250gb, inget fel på den. Det enda jag stör mig lite på är att den knastrar lite väl mkt då man flyttar saker till och från den. Packard Bell, vilken ljuvlig ton att uttala Jag har nu skaffat mig en Samsung 400 GB (Se första inlägget) Fungerar aldeles utmärk, relativt o-varm efter 1 dygns aktivitet (var vungen att testa) Har även "tappat" den i golvet en gång, men spinner fortfarande som en katt (som tur var) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts