Robban87 Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Jag har ganska nyligen köpt ny dator och SA rullar på ganska mjukt, det enda problemet är att ljudet försvinner efter man spelat en stund (motorljud, tuta, röster mm) förutom i filmsekvenser och radiokanaler försvinner inte heller. Vad är det för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Har du gått in på "kör" på startmenyn och skrivit in DXDIAG? där kan du välja vilken acceleration som funkar bäst för din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Kan det vara ljudbuggen tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robban87 Skrivet 18 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Har du gått in på "kör" på startmenyn och skrivit in DXDIAG? där kan du välja vilken acceleration som funkar bäst för din dator. Jag är inte säker på vad som är bäst för min dator. Jag har en FujisuSiemens Scaleo P. Ljudet försvinner efter man har spelat ett tag, dock inte röster i filmsekvenser och radiostationer. Har märkt att det ibland uppstår i samband med regn då ljudet börjar hacka men brukar bli bra igen efter det har slutat regna, och ibland försvinner det helt som sagt. Ingen som upplevt samma sak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Jag är inte säker på vad som är bäst för min dator. Jag har en FujisuSiemens Scaleo P. Ljudet försvinner efter man har spelat ett tag, dock inte röster i filmsekvenser och radiostationer. Har märkt att det ibland uppstår i samband med regn då ljudet börjar hacka men brukar bli bra igen efter det har slutat regna, och ibland försvinner det helt som sagt. Ingen som upplevt samma sak? Tanken var ju att du skulle prova dig fram , det finns 4 eller 5 olika accelerationer, börja med den första, starta spelet och kolla om det funkar bra, om inte så gå tillbaks och testa nästa, osv. Tror nästan att det är där felet ligger, hade samma problem när min dator var ny och jag skulle spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robban87 Skrivet 18 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Behöver nog lite mer vägledning, det finns ju en massa knappar att trycka på om du kör DXDIAG. En sak till som jag märkte är att man förlorar ljudet när man trycker på tutan ibland också, då hörs bara tutan och radion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Kan det vara ljudbuggen tro? Klart, den gammla goa ljud buggen. Där ljudet antingen försvinner när det regnar eller (om man har otur) så försvinner det då och då... Behöver nog lite mer vägledning, det finns ju en massa knappar att trycka på om du kör DXDIAG. En sak till som jag märkte är att man förlorar ljudet när man trycker på tutan ibland också, då hörs bara tutan och radion. Start/Kör/Skriv: DXdiag Starta. På en av flikarna längst upp i hörnet så heter en Ljud. Där finns det en liten söt vågrät scroller (<->). Där kan man ändra hur accan för ljud kortet ska funka. Men kom ihåg. Ju lägre ljud acca, ju mer försenad blir ljudet. Alltså, Om du tutar så hör du inte den förrens 0.0009 sekunder efter. ______________________________________________________________- Men 1 fråga: Vilken version har du. Om du har 1.0 så kan du alltid uppdatera den till 2.0 (där dom har löst denna lilla bugg). Men då kan du inte använda trainers eller diliknande. Detta är en rekomendation om du inte moddar, använder trainer eller kör Gta SAMP.(Tror MTA behövde 2.0 för att köra. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robban87 Skrivet 23 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 (redigerad) Ok, hur blir det med koder i v2.0? Och vart kan man ladda ner den ifrån? Redigerad 23 januari, 2007 av Robban87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Ok, hur blir det med koder i v2.0? Och vart kan man ladda ner den ifrån? Menar du fusken som redan finns i Gta Sa. Dom finns självklart där i 2.0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robban87 Skrivet 24 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2007 Och finns detta 2.0 att ladda ner på nätet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2007 (redigerad) Och finns detta 2.0 att ladda ner på nätet eller? Jarrå, Men om du har 1,o och ska patcha den så blir den bara 1,01. 2.0 är bara för om du har köpt spelet med den patchen. då heter det 2.0. Gta 1.0 patch Redigerad 25 januari, 2007 av ALER700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts