Ante_freeman Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 (redigerad) Jag anser inte att våldsspel ska förbjudas. Däremot anser jag att man bör införa någon form av lag som säger att PEGI's åldersgränser ska följas. Alltså ska det exempelvis vara straffbart för spelförsäljare att sälja vuxenspel till barn, samt för vuxna att köpa ut spel . Då skulle 4miljoner ungdomar tanka alla spel som dom vill ha och då ökar brottsligheten ännu mer ivärlden Liksom, vill jag köpa Battlefield eller nåt annat FPS spel så köper jag väl det . Vem ska stoppa mig, kan inte jag köpa det gör mina föräldrar det åt mig Redigerad 21 januari, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Mjo... Men CS, till exempel, det måste man ju köpa för att kunna spela online. Du har en poäng där... bajs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Då skulle 4miljoner ungdomar tanka alla spel som dom vill ha och då ökar brottsligheten ännu mer ivärlden Liksom, vill jag köpa Battlefield eller nåt annat FPS spel så köper jag väl det . Vem ska stoppa mig, kan inte jag köpa det gör mina föräldrar det åt mig Bara 4 miljoner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Bara 4 miljoner? Men ja vad vi tkr om och rätta folk idag Jag tog bara en siffra ju Daah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Vem ska stoppa mig, kan inte jag köpa det gör mina föräldrar det åt mig Då får dina päron skaka galler i Düsseldorf, unge man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Våld har alltid funnits och kommer alltid finnas, med eller utan våldsamma spel. Det fannslika mycket våld innan spelen kom, det är bara att det uppmärhsammas mer nu. Skyll på media för det, inte spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Våld har alltid funnits och kommer alltid finnas, med eller utan våldsamma spel. Det fannslika mycket våld innan spelen kom, det är bara att det uppmärhsammas mer nu. Skyll på media för det, inte spel. LIKA MYCKET?!?!?!? Tycker mord och allt våld och skit har minskat på den här tiden när dom började göra spel. Nu tar vi t.ex. New York.. Början på 1900-talet, var den en av Amerikas farligaste städer. I dagens läge, en av Amerikas tryggaste städer Kommer inte EU att sluta med sina jävla reformer kommer det att bli mer våld ska de få se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 LIKA MYCKET?!?!?!? Tycker mord och allt våld och skit har minskat på den här tiden när dom började göra spel. Nu tar vi t.ex. New York.. Början på 1900-talet, var den en av Amerikas farligaste städer. I dagens läge, en av Amerikas tryggaste städer Kommer inte EU att sluta med sina jävla reformer kommer det att bli mer våld ska de få se. Källa på det där med New York, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Källa på det där med New York, tack. http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_City Crime Main article: Crime in New York City Since 1991, New York City has seen a continuous fifteen-year trend of decreasing crime. Violent crime in the city has dropped by 75% in the last twelve years and the murder rate in 2005 was at its lowest level since 1963: there were 537 murders that year, for a murder rate of 6.57 per 100,000 people, compared to 2245 murders in 1990. New York City is now the safest major city in the United States with a population greater than 1 million and the fourth safest among cities with populations over 500,000.[23] In 2004 New York City had a rate of 2,800 crimes per 100,000, compared with 8,959.7 in Dallas; 7,903.7 in Detroit; and 7,402.3 in Phoenix. Some criminologists credit the continuous drop in crime to innovations implemented by the NYPD in the 1990s, such as CompStat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 23 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2007 Letterman brukar väl säga lite då och då att brott minskar i NYC? Anyways, lika mycket eller mindre, det är hur som hellst inte mer våld nu än före våldsamma spel kom, det var det jag ville få sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts