Jump to content

EU = Skit

Ceone
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tyska regeringen vill förbjuda spel som innehåller våld mot människoliknande figurer.
Då kan vi fortsätta spela Half Life.

I ett försök att hitta en förklaring till vansinnesdådet pekade polisen snabbt ut datorspelet Counter-Strike. Bosse hade nämligen tillbringat en stor del av sin fritid åt det populära spelet.
Och alla vet ju att det främsta målet med CS är att begå självmord, hmpf.

Eftersom Tyskland det närmaste halvåret är ordförandeland i EU kommer man dessutom arbeta för att få de nya tyska lagarna att gälla i samtliga 27 medlemsstater, däribland Sverige.
Judar - Be gone!

Det bästa sättet att skydda Europas barn är därför att harmonisera reglerna kring datorspel.
För då försvinner våldtäckter, misshandel, rasism, pedofili, mobbing, prostitution och den svenska regeringen.

Interactive Software Federation of Europe som för spelbranschens talan kan tänka sig högre åldersgränser, men motsätter sig censur och förbud.
För vem kan leva utan Hot Coffe?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om jag i princip är emot förbud så ställer jag mig försiktigt positiv till det här.

Onödigt våld är... ptja.. onödigt.

Long live The United States of Europe! Hoooray!

Tror inte heller att förslaget kommer gå igenom. Och om det av någon anledning skulle gå igenom så skulle de flesta fortsätta spela som vanligt och staten strunta i att straffa. Tillslut skulle lagen vara ohållbar och försvinna..

Det tror jag inte. OM förslaget går igenom försvinner en enorm marknad (Europa) för spelindustrin som då måste koncentrera sig på att göra mindre våldsamma spel för att öht få sälja spelen i Europa. Produktionen av våldsamma spel kommer helt enkelt att drastiskt minska eftersom det inte lönar sig längre.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer visserligen inte hända. Folk kommer ju forsätta må ännu sämre än dom redan gör.

Förbjuda våldsamma spel... Vilka spel är inte våldsamma? Alla, mer eller mindre.

Troligt det går igenom? Nah.

Får väl se vad som händer. Inget som skulle påverka mig. Skulle bara vara glad om det hände.

Kan vissa människor gå ut och få lite mer luft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om jag i princip är emot förbud så ställer jag mig försiktigt positiv till det här.

Onödigt våld är... ptja.. onödigt.

Long live The United States of Europe! Hoooray!

Det tror jag inte. OM förslaget går igenom försvinner en enorm marknad (Europa) för spelindustrin som då måste koncentrera sig på att göra mindre våldsamma spel för att öht få sälja spelen i Europa. Produktionen av våldsamma spel kommer helt enkelt att drastiskt minska eftersom det inte lönar sig längre.

Definera "onödigt våld". Du gillar väl GTA?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor