Ceone Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 (redigerad) Jag har alltid tidigare varit positiv till EU tills nu. LÄÄÄÄÄÄÄÄS Redigerad 18 januari, 2007 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Jag har alltid tidigare varit positiv till EU tills nu. LÄÄÄÄÄÄÄÄS Nej, nej, nej, nej!!! :'( :'( :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Haha, så går det när folk får makt över saker de inte har kompetens inom. Skulle väldigt gärna se det han anser som "bevis" för att spel kan påverka människor. Även om det gör det är det inte spelet i sig, snarare är det ungen det är fel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Usch och fy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Men lawl, EU reaks Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Men det måste väl röstas fram? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 (redigerad) Men det måste väl röstas fram? :'( Självklart men risken är att dessa 60-70 åriga gubbar aldrig ens har spelat ett spel och samtidigt all media som snackar skit om det röstar för förslaget Redigerad 18 januari, 2007 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Har aldrig riktigt gillat EU. Hursomhelst tror jag att man fortfarande kan skaffa ev. förbjudna spel på annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Även om jag inte tror att förslaget går igenom(men man vet ju ej med politiker) så ska jag nog spara mina pengar som jag tänkt lägga ut på ett Wii och köpa en flygbiljett och skott till ett hagel-givär(har ett gammalt helvete)... //alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Tror inte heller att förslaget kommer gå igenom. Och om det av någon anledning skulle gå igenom så skulle de flesta fortsätta spela som vanligt och staten strunta i att straffa. Tillslut skulle lagen vara ohållbar och försvinna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Tillåt mig att skratta åt att dom tycker att BFME 2 är våldsamt, då kan dom ju lika gärna förbjuda Sagan Om Ringen filmerna när dom ändå är igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Tyska regeringen vill förbjuda spel som innehåller våld mot människoliknande figurer.Då kan vi fortsätta spela Half Life. I ett försök att hitta en förklaring till vansinnesdådet pekade polisen snabbt ut datorspelet Counter-Strike. Bosse hade nämligen tillbringat en stor del av sin fritid åt det populära spelet.Och alla vet ju att det främsta målet med CS är att begå självmord, hmpf. Eftersom Tyskland det närmaste halvåret är ordförandeland i EU kommer man dessutom arbeta för att få de nya tyska lagarna att gälla i samtliga 27 medlemsstater, däribland Sverige.Judar - Be gone! Det bästa sättet att skydda Europas barn är därför att harmonisera reglerna kring datorspel.För då försvinner våldtäckter, misshandel, rasism, pedofili, mobbing, prostitution och den svenska regeringen. Interactive Software Federation of Europe som för spelbranschens talan kan tänka sig högre åldersgränser, men motsätter sig censur och förbud.För vem kan leva utan Hot Coffe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 (redigerad) Även om jag i princip är emot förbud så ställer jag mig försiktigt positiv till det här. Onödigt våld är... ptja.. onödigt. Long live The United States of Europe! Hoooray! Tror inte heller att förslaget kommer gå igenom. Och om det av någon anledning skulle gå igenom så skulle de flesta fortsätta spela som vanligt och staten strunta i att straffa. Tillslut skulle lagen vara ohållbar och försvinna.. Det tror jag inte. OM förslaget går igenom försvinner en enorm marknad (Europa) för spelindustrin som då måste koncentrera sig på att göra mindre våldsamma spel för att öht få sälja spelen i Europa. Produktionen av våldsamma spel kommer helt enkelt att drastiskt minska eftersom det inte lönar sig längre. Redigerad 18 januari, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Kommer visserligen inte hända. Folk kommer ju forsätta må ännu sämre än dom redan gör. Förbjuda våldsamma spel... Vilka spel är inte våldsamma? Alla, mer eller mindre. Troligt det går igenom? Nah. Får väl se vad som händer. Inget som skulle påverka mig. Skulle bara vara glad om det hände. Kan vissa människor gå ut och få lite mer luft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Man kan också lika gärna förbjuda krigsfilmer och andra filmer med våld i när man ändå är igång. Nej jag är inte seriös, men det är ju faktiskt nästan samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Beslutet påverkar inte mig i och med att jag får tag i spelen på andra sätt än att köpa dessa i svenska spelbutiker. Det är USA som gäller där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Även om jag i princip är emot förbud så ställer jag mig försiktigt positiv till det här. Onödigt våld är... ptja.. onödigt. Long live The United States of Europe! Hoooray! Det tror jag inte. OM förslaget går igenom försvinner en enorm marknad (Europa) för spelindustrin som då måste koncentrera sig på att göra mindre våldsamma spel för att öht få sälja spelen i Europa. Produktionen av våldsamma spel kommer helt enkelt att drastiskt minska eftersom det inte lönar sig längre. Definera "onödigt våld". Du gillar väl GTA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Då kan vi fortsätta spela Half Life. Och alla vet ju att det främsta målet med CS är att begå självmord, hmpf. Judar - Be gone! För då försvinner våldtäckter, misshandel, rasism, pedofili, mobbing, prostitution och den svenska regeringen. För vem kan leva utan Hot Coffe? Åh, denna underbara sarkasm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Jadu, i aint gonna care about the law! vill jag spela cs så spelar ajg cs, och om den där jävla regeln blir framröstad så faktiskt bryr jag mig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 DET ÄR JU FÖR FAN SPEL OCH INTE VERKLIGA LIVET!!!!!!!!!!!!!!!!!! KAN DOM INTE FATTA DET? DET HAR ALDRIG SKETT MORD,MISSHANDEL ELLER NÅT ANNAT P.G.A VÅLDSAMMA SPEL!!! JÄVLA EU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts