Kebab Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Ja, det finns väl egentligen inte så mycket mer att tillägga. Själv tänkte jag ut en liten lista på bussen idag, men kommer inte riktigt ihåg den nu. Postar senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Ens röst som jag verkligen gillar är Axl Roses röst, han som är sångare i Guns 'N Roses. Och även Paul Banks från Interpol sjunger grymt vackert tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 (redigerad) Matthew Bellamy - Muse. Favoritsångare. Hans röst verkar inte ha någon övre gräns, och så låter han så j-a bra! Tips: Citizen Erased. Cedric Bixler-Zavala - Mars Volta. Ryser till varje gång jag hör "Televators", speciellt i "Was he robbed of the asphalt..."-delen, då han kommer upp i de höga tonerna. Conor Oberst - Bright Eyes/Desaparecidos. Kanske inte världens mest kraftiga sångröst, men fylld med ångest av alla de slag. René Dif - Aqua. Ni vet, han som sjunger "Come on Barbie, let's go party" med den låga, grova stämman. Manligare röst är svårfunnen. Redigerad 17 januari, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Enya, Lisa Miskovsky hos kvinnorna. Och hos karlarna: Min pojkvän och Jim Morrison (i The doors), och sångaren i Deep Purple, vad han nu heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Sångaren i Whitest Boy Alive, Interpol, Mew, Boy Least Likely To och Black Keys. Sångerskan i Rilo Kiley. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 (redigerad) Chris Cornell - En av mina "all time favorite" har hur bra/stark/skön röst som helst Dave Grohl - Ingen kan skrika på det sättet han gör och ha en sån jämn nivå på rösten under 2 timmar Robert Turner - Sångaren i Black Rebel Motorcycle Club Josh Homme - Sångaren i Qeens of The Stone Age Robert Plant - Sångaren i Led Zeppelin David Bowie Frank Sinatra - Behöver jag säga något mer?....nej trodde väl inte det! Axl Rose - 87-94 eran Redigerad 17 januari, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Bob Dylan Paul Stanley Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 René Dif - Aqua. Ni vet, han som sjunger "Come on Barbie, let's go party" med den låga, grova stämman. Manligare röst är svårfunnen. Alltså namnet säger allt! Han är kung! Han uppträdde förövrigt med Djurgårdströja på under en spelning någonstans, kommer inte ihåg vart. Annars finns det en del bra sångare. Bästa just nu tycker jag nästan är Karen O i Yeah Yeah Yeahs, brutal och mycket distinkt röst, man käner sig tvungen att höra på henne. Sen har vi Chris Cornell med den bästa rockrösten, den är bara bra. Och vill man höra skön röst så sätt på Brendan Benson. Kollar man på klassikerna är ju det typ Freddie Mercury, Robert Plant, Jeff Buckley eller Ronnie James Dio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 James Hetfield från Metallica. Sjukt skön och bra röst. Finns ingen härligare. Mark Hoppus från Blink 182/+44. Han har en väldigt skön röst, med ett sånt lugn. Den är fin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Kelly Jones, sångaren i Stereophonics har så skön röst att man vill knulla honom i munnen 24/7. Lyssna: Maby Tomorrow, Dakota Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Neil Young. Jim James, från My Morning Jacket. Jim Morrison. Leonard Cohen får en eloge han med. ...och även Mikael Åkerfeldt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Pelle Johansson Peter Gerdin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Joey Ramone Enda jag orkar komma på för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Zack De La Rocha. No more to add. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Vince Neil Till Lindemann Benjamin Burnley Mika Tauriainen Ville Valo Klaus Meine Roy Kahn Robbie Williams Sist men inte minst Chris Cornell Tror jag fick med alla nu =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Brett Anderson (Suede) Richard Ashcroft (The Verve) Chris Cornell (Soundgarden, Audioslave) Noel Gallagher (Oasis) Michael Jackson John Lennon (The Beatles) Jim Morrison (The Doors) Thom Yorke (Radiohead) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Jerry Reed Wilson Pickett BB king Joe Cocker Jan Åström Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Noel Gallagher Chris Cornell Dave Grohl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Corey Taylor Austin Winkler Joacim Cans Eric Adams Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 ...och även Mikael Åkerfeldt. Wörd. Rob Halford, Phil Anselmo, Tobias Sammet, Devin Townsend och Enya. Mys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts