samuelszon Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Vote: mamma och pappa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och pappa eller mor och far. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och Pappa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och Pappa ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) Mamma & Pappa. Det enda rätta. Mor och far kan fungera när man ska prata med andra om dem, men inte när man tilltalar vederbörande. Redigerad 16 januari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) Mor och far säger jag, inte för att jag har någon överdriven respekt för dem. Tycker bara det är fulsnyggt på något vis. Redigerad 16 januari, 2007 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma & Jävla gubbsvin ------ Helt ärligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma. Mestadels så säger jag inget sånt. Det brukar vara Öh, eller Höh. Typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och pappa. Mor/far låter så gammaldags och morsan/farsan låter lite disrespekterande enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma Pappa Brukar dock säga "mor och far" rätt ofta nu för tiden. Mest för att fula mig. Same here. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och Pappa. Nu vet ni postcount +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 MAmma å pappa!! eller ÖÖH ..Du...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma Pappa Ibland är det roligt att säga mammut till mamma, men jag vet inte varför Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma eftersom hon vägrar bli kallad nåt annat. Farsan, det har bara blivit så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Jag säger för det mesta morsan och farsan. Men lika ofta tilltalar jag dem vid förnamnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Alltid mamma, antingen pappa eller förnamn beroende på situation.Är man med pappa utanför huset eller med kompisar så är det tilltalsnamnet, visst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Alltid mamma och pappa.. Hade nån period i typ fyrab då jag kallade mamma för Moder Teresa.. Vilken dampunge jag var Ja just det, hon heter inte ens Teresa.. hahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och Pappa vanligtvis. Ibland Mor och Far, ibland Morsan och Farsan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Oftast mamma och farsan. Mor och far låter roligt, därför använder jag de orden ganska ofta också. Masa brukar jag kalla mamma när hon vill att jag ska göra något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts