Maimstream Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) Ja, detta är då endast en såndär intressant tråd för att liva upp stämmningen för tjugo minuter på forumet, så ja. Rösta på och disskutera artigheter med varandra om ni vill. Vad era föräldrar är skilda eller liknande, så väljer ni själva vilka två ni röstar för. Vojt 1; Mamma. Wöit 2; Förnamn. Mamma för att det är vad hon är för mig, en mamma. Det har hon alltid varit och jag kallar henne för mamma vem jag än talar med, om jag menar henne. Förnamn, för att det har jag alltid gjort, hela mitt liv, förutom den perioden då alla ville att vi skulle kalla honom för pappa. Han är en pappa för mig, men jag har vant mig vid att kalla honom för sitt namn. Edit; Det är ju inte alls svårt att göra en poll, är det en speciell egenskap att göra en poll, eller? Poll Skill - Level Up Redigerad 16 januari, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och pappa. Morsan händer mer sällan än farsan, tror jag, men jag tänker inte så mycket på det. Förr ville inte mamma bli kallad morsan, men det har väl släppt. Åtminstone så säger hon inget längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) Mamma Pappa Brukar dock säga "mor och far" rätt ofta nu för tiden. Mest för att fula mig. Redigerad 16 januari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 1. Mor 2. Far Det ligger fint i munnen när man säger det helt enkelt, så det har följt med ett bra tag. Många blir irriterande när jag säger "Mor Och Far" eller t.o.m "Moder och Fader" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) Olika på båda, beror på vem jag snackar med. Fast det är oftast så som ZcruweN beskriver. Mor och Far. Redigerad 16 januari, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och Pappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma & Pappa. Ni som väljer smeknamn vilka smeknamn är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och pappa för det mesta. Ibland morsan och farsan också, men då ofta i sammanhng när de inte är närvarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Är det bara en vanföreställning jag har, att "Mor och Far" är vanligare längst norrut och längst söderut i landet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och pappa, men morsan och farsan ibland, men då säger jag det när jag kanske är med andra personer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Är det bara en vanföreställning jag har, att "Mor och Far" är vanligare längst norrut och längst söderut i landet? Trams, jag bor i en liten håla i Lappland och här säger vi mamma och pappa! SÅDESÅ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Trams, jag bor i en liten håla i Lappland och här säger vi mamma och pappa! SÅDESÅ! Kewl, men jag säger Morsan/Farsan då jag pratar om mina föräldrar, men Mamma/Pappa när jag pratar med dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Oftast mamma och pappa, men kan hända att jag säger både morsan och farsan och mor och far. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 (redigerad) Vote: Mamma och Pappa Håller dock med DimpZ exempel. Redigerad 16 januari, 2007 av gta_player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 När jag pratar polare; Morsan och farsan (Jag och morsan var och köpte kläder) När jag vill be någon av dom en tjänst; Mamma och pappa (Pappa, kan jag låna <whatever>) Mor och Far har kommit mer och mer dock, och jag gillar det. Låter så vuxet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Av någon intresant anledning säger alla ynglingar i min familj Mamma och Maki. Min pappa heter nämligen Maklouf (Tunisisk härstam) och Maki är helt enkelt ett smeknamn. Vi har kallat dem så så länge att jag inte längre minns varför det inte är Mamma och Pappa, men jag har ett vagt minne av att han skrattade någon gång när vi kallade honom pappa - sen vågade vi inte göra det längre. Nu vågar vi förstås, men att kalla min pappa för pappa skulle kännas lika fel som att kalla min mamma vid hennes förnamn. ... Däremot säger jag "Mamma och Pappa" alternativt "Mor och Far" när jag pratar om dem med någon annan för att undvika förvirring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Mamma och Pappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Gubbäckel och Feministkärring. Skämt åsido, mamma och pappa duger bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Morsan & Farsan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Skämt åsido, mamma och pappa duger bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts