Jump to content

Vad kallar du dina föräldrar?

Maimstream
 Share

Föräldranamn.  

101 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, detta är då endast en såndär intressant tråd för att liva upp stämmningen för tjugo minuter på forumet, så ja. Rösta på och disskutera artigheter med varandra om ni vill. Vad era föräldrar är skilda eller liknande, så väljer ni själva vilka två ni röstar för.

Vojt 1; Mamma.

Wöit 2; Förnamn.

Mamma för att det är vad hon är för mig, en mamma. Det har hon alltid varit och jag kallar henne för mamma vem jag än talar med, om jag menar henne.

Förnamn, för att det har jag alltid gjort, hela mitt liv, förutom den perioden då alla ville att vi skulle kalla honom för pappa. Han är en pappa för mig, men jag har vant mig vid att kalla honom för sitt namn.

Edit; Det är ju inte alls svårt att göra en poll, är det en speciell egenskap att göra en poll, eller? Poll Skill - Level Up

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Av någon intresant anledning säger alla ynglingar i min familj Mamma och Maki. Min pappa heter nämligen Maklouf (Tunisisk härstam) och Maki är helt enkelt ett smeknamn. Vi har kallat dem så så länge att jag inte längre minns varför det inte är Mamma och Pappa, men jag har ett vagt minne av att han skrattade någon gång när vi kallade honom pappa - sen vågade vi inte göra det längre. Nu vågar vi förstås, men att kalla min pappa för pappa skulle kännas lika fel som att kalla min mamma vid hennes förnamn.

... Däremot säger jag "Mamma och Pappa" alternativt "Mor och Far" när jag pratar om dem med någon annan för att undvika förvirring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor