Nik. Skrivet 14 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 (redigerad) Bleh! Såg denna tråden, gick in i den och tänkte "Äh, wtf storm? kommer väll knappt blåsa.." och då går strömmen.. BLEH! haha de e typ orkan vid GTB kusten Enligt farshan som tydligen sitter klistrad vid teven EDIT: fick just reda på att stormen kallades "per" Redigerad 14 januari, 2007 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Storm yeah right *tittar ut och kollar om det blåser* Inte en endaste vindpust. GE MIG FLYGANDE BILAR OCH VÄLTANDE TRÄD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 (redigerad) Snöar som fan här + jag förlorar I-net kontakten var och varannan minut Håller med, snöar som fan här nu. Men jag förlorar iaf inte internet-kontakten. Redigerad 14 januari, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 (redigerad) Jag kan föreställa mig att vissa just nu tänler "Vadå storm, det blåser knapp något alls". Jag tänkte nämligen likadant under gudrun men nu har jag ändrat uppfattning om ordet orkan. Jag kan intyga att det är en jävla kraft i vinden just nu här i Göteborg. Grenarna på träden bryts likt tändstickor och jag bara hoppas att träden inte ska båsa in genom fönstren. Men som sagt det är svårt att föreställa sig om man inte upplever det själv. bifogar några bilder från min nära dödenuplevelse vid badet för en stund sedan. Visserligen så ser det inte allt för dramatiskt ut men det var svårt att ta bra bilder utan att göra sönder kameran. Bild ett Bild två Bild tre På bild två syns det hur högt vattnet just nu är. I vanliga fall brukar det vara ca 1 meter ner till vattenytan från bryggorna men nu är det inte så långt ner. Bild tre är inte den mest lyckade i mina dagar. Den är tagen mitt emellan två jätte våger som slog över vågbrytaren till höger, det är därför som bilden ser så suddig ut,eftersom luften är full av saltvatten. Redigerad 14 januari, 2007 av gta_player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Det blåser lite här nere... Men ingen snö eller regn. Tur att man inte bor vid havet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Bleh! jäffla väder.. var strömavbrott i 30 min nyss :< Tur att man har laptop + mobil som modem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Här blåser det riktigt mycket nu. Jag har inte hört om någon förödelse än men det kommer säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Strömavbrott nu igen undrar hur länge det ska vara idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Blåser här i Malmö hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Här händer det inte ett smack i storm/blåsväg. Snöade lite grand imorse, och nu är det totalt vindstilla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 14 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Jag kan föreställa mig att vissa just nu tänler "Vadå storm, det blåser knapp något alls". Jag tänkte nämligen likadant under gudrun men nu har jag ändrat uppfattning om ordet orkan. Jag kan intyga att det är en jävla kraft i vinden just nu här i Göteborg. Grenarna på träden bryts likt tändstickor och jag bara hoppas att träden inte ska båsa in genom fönstren. Men som sagt det är svårt att föreställa sig om man inte upplever det själv. bifogar några bilder från min nära dödenuplevelse vid badet för en stund sedan. Visserligen så ser det inte allt för dramatiskt ut men det var svårt att ta bra bilder utan att göra sönder kameran. Bild ett Bild två Bild tre På bild två syns det hur högt vattnet just nu är. I vanliga fall brukar det vara ca 1 meter ner till vattenytan från bryggorna men nu är det inte så långt ner. Bild tre är inte den mest lyckade i mina dagar. Den är tagen mitt emellan två jätte våger som slog över vågbrytaren till höger, det är därför som bilden ser så suddig ut,eftersom luften är full av saltvatten. Damn that's alot Whater Ser lite blåsigt ut också....och de där skulle komma hit sen tur man bor i feta huset....überhus ska klara allt wtf!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Inte en vindpust hos mig, vindstilla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Blåser skitmycket här med.. ska iväg och träna ute nu Friskis öppnar vid 14 på söndagar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 (redigerad) Gta_player, är dom bilderna tagna i Näset? Ser ut så. Själv vaknade jag 10 imorse av att fönstret blåste upp fastän jag låste det ordentligt igår. Första dödsoffret http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/...,975119,00.html Redigerad 14 januari, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Det var ju storm i södra Sverige för några år sen. "Gudrun" som den kallades. Jag och pappa var tvugna att följa våra gäster som vi hade just DEN kvällen, hem. Man var lite rädd när man gick där. Åkte hem från en cup i Jönköping den natten med laget.. Låg så mycket träd och skit över vägen att vi fick sova över i en scoutstuga istället Friskis öppnar vid 14 på söndagar Träna fotboll ute Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 . http://www.webbkameror.se/trafikkameror/tr...or_gbg_alla.php http://www.ferien.no/sweden-webcam-halland.html Tweak: ajaj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 *Kollar ut genom fönstret* Här är det bara grått, tråkigt och molnigt. Det enda som händer i förstörelseväg är frisyrerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Här nere i Kristianstad har tak blåst av och det är frigolit över hela mitt kvarter Och bilarna skakar hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Tre personer har dött hittills, en liten unge som fick ett träd över sig och två bilister tror jag. Här blåser det sjut mycket just nu (göteborg), och det var underbart att försöka sova inatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 14 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2007 Gta_player, är dom bilderna tagna i Näset? Ser ut så. Själv vaknade jag 10 imorse av att fönstret blåste upp fastän jag låste det ordentligt igår. Första dödsoffret http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/...,975119,00.html Nä men nästan. De är tagna vid Fiskebäckssmåbåts hamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts