Jump to content

Orkan hotar västsverige!

Nik.
 Share

Recommended Posts

Bleh! Såg denna tråden, gick in i den och tänkte "Äh, wtf storm? kommer väll knappt blåsa.." och då går strömmen.. BLEH!

haha de e typ orkan vid GTB kusten ;)

Enligt farshan som tydligen sitter klistrad vid teven :teehee:

EDIT: fick just reda på att stormen kallades "per" ;)

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kan föreställa mig att vissa just nu tänler "Vadå storm, det blåser knapp något alls". Jag tänkte nämligen likadant under gudrun men nu har jag ändrat uppfattning om ordet orkan.

Jag kan intyga att det är en jävla kraft i vinden just nu här i Göteborg. Grenarna på träden bryts likt tändstickor och jag bara hoppas att träden inte ska båsa in genom fönstren.

Men som sagt det är svårt att föreställa sig om man inte upplever det själv.

bifogar några bilder från min nära dödenuplevelse :teehee: vid badet för en stund sedan. Visserligen så ser det inte allt för dramatiskt ut men det var svårt att ta bra bilder utan att göra sönder kameran.

Bild ett

Bild två

Bild tre

På bild två syns det hur högt vattnet just nu är. I vanliga fall brukar det vara ca 1 meter ner till vattenytan från bryggorna men nu är det inte så långt ner.

Bild tre är inte den mest lyckade i mina dagar. Den är tagen mitt emellan två jätte våger som slog över vågbrytaren till höger, det är därför som bilden ser så suddig ut,eftersom luften är full av saltvatten.

Redigerad av gta_player
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan föreställa mig att vissa just nu tänler "Vadå storm, det blåser knapp något alls". Jag tänkte nämligen likadant under gudrun men nu har jag ändrat uppfattning om ordet orkan.

Jag kan intyga att det är en jävla kraft i vinden just nu här i Göteborg. Grenarna på träden bryts likt tändstickor och jag bara hoppas att träden inte ska båsa in genom fönstren.

Men som sagt det är svårt att föreställa sig om man inte upplever det själv.

bifogar några bilder från min nära dödenuplevelse ^_^ vid badet för en stund sedan. Visserligen så ser det inte allt för dramatiskt ut men det var svårt att ta bra bilder utan att göra sönder kameran.

Bild ett

Bild två

Bild tre

På bild två syns det hur högt vattnet just nu är. I vanliga fall brukar det vara ca 1 meter ner till vattenytan från bryggorna men nu är det inte så långt ner.

Bild tre är inte den mest lyckade i mina dagar. Den är tagen mitt emellan två jätte våger som slog över vågbrytaren till höger, det är därför som bilden ser så suddig ut,eftersom luften är full av saltvatten.

Damn that's alot Whater ;)

Ser lite blåsigt ut också....och de där skulle komma hit sen ;)

tur man bor i feta huset....überhus ska klara allt wtf!! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju storm i södra Sverige för några år sen. "Gudrun" som den kallades. Jag och pappa var tvugna att följa våra gäster som vi hade just DEN kvällen, hem. Man var lite rädd när man gick där.

Åkte hem från en cup i Jönköping den natten med laget.. Låg så mycket träd och skit över vägen att vi fick sova över i en scoutstuga istället ;)

Friskis öppnar vid 14 på söndagar :teehee:

Träna fotboll ute ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor