Jump to content

Orkan hotar västsverige!

Nik.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 117
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mjo, kollade på en film/avsnitt i en serie på SVT igår, kom upp en varning högst upp i rutan runt midnatt om att det skulle bli orkanbyar(eller liknande) under söndagen, och att man skulle vara försiktig eller så. Men när jag kollar ut genom fönstret så lyser solen. Det kan ju ha något att göra med att jag bor på östra sidan av Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var nere vid havet och kollade läget och jag kan säga så här:

Det blåste utav bara helvete Det var svårt att stå upp, jag var tvungen att söka skydd. Vågbryttarna som i vanliga fall ligger minst en meter över vattenytan var idag nästan översvämmade och när vågerna slog emot så flög vattnet flera 100 meter iväg.

Det var riktigt coolt att se med egna ögon för det är svårt att föreställa sig om man inte varit med om det tidigare. ;)

Jag kan lägga upp några bilder som jag tog lite senare om inte kameran gick sönder för jag tror inte att saltvatten och kamera är någon bra blandning. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är säkert 1 meter snö här och det kommer säkerligen mer, snöar och blåser som fan ser knappt ut genom fönstret. Stort tack till orkanen Per för snön! :lol:

orättvis här är de sol och inte en enda vindpust...bara lite moln ...aja de blir väl värre sen mot kvällen :teehee:

Lagom kul när man har 3 höga Björkar som står och är lite halvruttna på tomten ^_^ börjar de blåsa tror jag seriöst att mins en blåser ner ;)

...hoppas den landar på grannnens hus isåfall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilder, bilderm, bilder! :teehee:

------------------

Hoppas skadan blir stor hos sillstryparna. ;)

Det kommer bilder men om en stund för jag måste krypa ner i badet innan för just nu fryser jag som fan, undrar hur kallt vattnet är nu, en sak är säkert det var j*vligt kallt.

Sedan blev kanske inte bilderna dom bästa eftersom att det var omöjligt att komma nära vattnet utan att dränka både mig och kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor