SlIpKnOt Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Måste hålla med om att Bonham är någon som jag ser upp till också! Men jag fattar inte hur Mike Mangini kunde spela så där fort med bara ena handen. Han gjorde ju en virvel på virveltrumman samtidigt som han gjorde en virvel på en hihat. Det såg sjukt svårt ut. Jag kan kanske spela så där fort med båda men med en...? Han gör en one-handed-roll, det är faktist ganska lätt när man väl fattar hur man ska göra. Men Mangini gör aldrig det musikaliskt, som däremot Johnny Rabb gör. Här en bra film på Rabbs one-handed-roll in action: http://www.youtube.com/watch?v=3IrzkCZF7xs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2007 Han gör en one-handed-roll, det är faktist ganska lätt när man väl fattar hur man ska göra. Men Mangini gör aldrig det musikaliskt, som däremot Johnny Rabb gör. Här en bra film på Rabbs one-handed-roll in action: http://www.youtube.com/watch?v=3IrzkCZF7xs Vad använder man sig av fr teknik när man gör det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Trumskolan.se Bra sida....time to buy some drums Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 18 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2007 Trumskolan.se Tack för den länken, utmärkt för oss som även har spelat ett tag. Riktigt bra sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 19 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2007 Umm...nån som vet om Basix är ett...typ "känt" märke på trummor? skulle vilja veta om de e bra liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2007 Umm...nån som vet om Basix är ett...typ "känt" märke på trummor? skulle vilja veta om de e bra liksom Ludwig och Yamaha. Funderar nog på att börja lära mig att spela trummor igen. Försökte föra några år sen, gick inte så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 19 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2007 Men asså...umm...går de bra om man köper nått lite "billigare" märke..asså kan man få reservdelar och skit till dom om nu nått emotförmodan skulle gå sönder gah..vilket märke borde jag satsa på? Jacker @ hoppas de går bättre för dig denna gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2007 (redigerad) Men asså...umm...går de bra om man köper nått lite "billigare" märke..asså kan man få reservdelar och skit till dom om nu nått emotförmodan skulle gå sönder gah..vilket märke borde jag satsa på? Jacker @ hoppas de går bättre för dig denna gång Du behöver ju inte köpa värsta överdimensionerade setet. Om du är nybörjare räcker det med baskagge, virvel, hi-hat, en puka, en golvpuka, en crashcymbal och en ridecymbal. Tack, också! Redigerad 19 januari, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 19 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2007 Vad använder man sig av fr teknik när man gör det ? Den här filmen lärde jag mig av: http://www.youtube.com/watch?v=hw4vMV3EnRw Det är förvånande lätt när man väl får till det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 20 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2007 Idag har jag handlat trummor! såhär ser dom ut: http://Argus.bilddagboken.se/index.php?mai...9MTE2OTI0NzYwMS och jag fick dessa för att bra pris: 4 890SEK för rubbet Dock så kan jag inte så mycket ennu..men det känns bra att ha "orginaldelarna" hemma så man kan sitta och öva (och störa grannarna! ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2007 Idag har jag handlat trummor! såhär ser dom ut: http://Argus.bilddagboken.se/index.php?mai...9MTE2OTI0NzYwMS och jag fick dessa för att bra pris: 4 890SEK för rubbet Dock så kan jag inte så mycket ennu..men det känns bra att ha "orginaldelarna" hemma så man kan sitta och öva (och störa grannarna! ) Man behöver ett lösenord för att kunna se bilden jue Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 (redigerad) Man behöver ett lösenord för att kunna se bilden jue HAHA x'D juste...glömde syr... Lösenordet är: anjo Eehh skitsamma jag drar upp bilder här http://img440.imageshack.us/img440/9643/sany00277iz.th.jpg sudd jojo.. http://img138.imageshack.us/img138/6169/sany00299an.th.jpg Redigerad 21 januari, 2007 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Snyggt! Nu tar det inte lång tid innan du blir nästa Tommy Lee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Se där ja, görsnyggt ! Trots mina skillz på trummor har jag aldrig haft ett eget set, det är nog dags att jag skaffar mig ett nu. Fast jag fick en ny gitarr för ett tag sedan... hm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 (redigerad) Se där ja, görsnyggt ! Trots mina skillz på trummor har jag aldrig haft ett eget set, det är nog dags att jag skaffar mig ett nu. Fast jag fick en ny gitarr för ett tag sedan... hm Tack om du har plats och råd för trummor så kan du ju köpa de Snyggt! Nu tar det inte lång tid innan du blir nästa Tommy Lee ...vem e de Redigerad 21 januari, 2007 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 (redigerad) Tack om du har plats och råd för trummor så kan du ju köpa de ...vem e de Vet du inte vem Tommy Lee är? Trummisen i Mötley Crüe! Han är rätt så känd. Så om du vill skryta för polarna om hur bra du kör så kan du säga att du är lika bra som Tommy Lee Redigerad 21 januari, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Vet du inte vem Tommy Lee är? Trummisen i Mötley Crüe! Han är rätt så känd. Så om du vill skryta för polarna om hur bra du kör så kan du säga att du är lika bra som Tommy Lee Ah..men jag tyckte jag kännde igen hans namn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Ah..men jag tyckte jag kännde igen hans namn Det förvånar mig inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Det förvånar mig inte så klart inte...när Mötley Crüe är så bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 så klart inte...när Mötley Crüe är så bra Äntligen hittar jag lite personer som gillar Mötley Crüe. Vilken är din favoritlåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts