Jump to content

Hur svensk är du?

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

NATIONALISM är så fult!

Tycker att det är konstigt att en majoritet tycker att det är negativt, att gilla sitt land?

Visar ganska mycket på vad svenskafolket är för några typer.

Sant, nationalism är så rasiststämplat i folks huvuden och i media. "-NSF är nationalister! -Uff, då är jag inte nationalist. Jag går ju inte omkring med kängor och så... :P "

Helt fel. Nationalism är bra, och det är inte alls rasistiskt. Däremot ska ju nationalism finnas hos folk med hjärna, och inte som amerikanerna använder sin nationalism. De är nationalister enbart för att de är för dumma för att ha upplevt något annat än det amerikanska. Sug på den, dynghjärnor! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl snarare att många svenskar förknippar nationalism med Sverigedemokraterna och andra idioter?

Sverigedemokraterna är inte rasister! :P:P;)

De har åsikter att invandrare ska ha samma krav på sig som svenskar, de ska lära

sig svenska, etc... Det är enligt mig inte rasistiskt.

Jag blev då 63%

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NATIONALISM är så fult!

Tycker att det är konstigt att en majoritet tycker att det är negativt, att gilla sitt land?

Visar ganska mycket på vad svenskafolket är för några typer.

Natioanlism är väl grövre än tex patrotism?

Jag är lite av en patriot, vettefan om jag är nationalist.

Edit: Jo kankske föresten..

Är iaf stolt över att vara svensk. :P

Fick bara 73% dock. :P;)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har åsikter att invandrare ska ha samma krav på sig som svenskar, de ska lära

Jag blev då 63%

Läst deras partiprogram? Enligt dem ska man inte få utöva sin religion hur man vill, exemeplis slöjor och burka ska bli förbjudet enligt lag. De vill dessutom försöka få invandrarna att återinvandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi läste och gick igenom deras partiprogram på SO:n.

Dom vill till exempel också att man inte ska få utöva utländsk kultur i Sverige eftersom dom tror att en delad/varierad kultur är en icke fungerande kultur. Nope, inte rasistiskt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi läste och gick igenom deras partiprogram på SO:n.

Dom vill till exempel också att man inte ska få utöva utländsk kultur i Sverige eftersom dom tror att en delad/varierad kultur är en icke fungerande kultur. Nope, inte rasistiskt alls.

Det strider mot grundlagen dessutom (Religionsfrihet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De vill dessutom försöka få invandrarna att återinvandra.

Mja, *harkel*, det är väl inte så fel? Alltså, har de flytt från krig och elände ska de ha Sverige enbart som... vad är ordet? Vad heter det? Tillfällig flyktort? Jag menar, om de vill tillbaka är det väl bra att det finns politik för att hjälpa dem med det?

Nu är jag varken rasist eller sverigedemokrat (litet s), och jag har verkligen inte läst deras partiprogram så jag vet ju inte hur de hade tänkt gå tillväga med "återutvandringen". Ifall det är köra-iväg-dem-politik så har de ju inte rätt att säga så, men om det är vi-hjälper-till-med-er-flytt-politik så är det bra.

Gud vad pantad jag låter i det här inlägget, hoppas ni fattar ändå:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, *harkel*, det är väl inte så fel? Alltså, har de flytt från krig och elände ska de ha Sverige enbart som... vad är ordet? Vad heter det? Tillfällig flyktort? Jag menar, om de vill tillbaka är det väl bra att det finns politik för att hjälpa dem med det?

Nu är jag varken rasist eller sverigedemokrat (litet s), och jag har verkligen inte läst deras partiprogram så jag vet ju inte hur de hade tänkt gå tillväga med "återutvandringen". Ifall det är köra-iväg-dem-politik så har de ju inte rätt att säga så, men om det är vi-hjälper-till-med-er-flytt-politik så är det bra.

Inga andra partier är emot återinvandring, det Sverigedemokraterna egentligen vill är att man ska tvinga tillbaka folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir nog köra-iväg-stilen. Tänk själv, om folk har bott här i hela sin uppväxt och kanske tjugo år tror jag, ändå att de kanske inte skyltar med det, att man vill stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi började med muntliga nationella prov i svenska idag och en av delarna handlade om det är. Oftast så är det så att föräldrarna vill återvända medan barnen som har bott här hela sin uppväxt oftast vill stanna kvar.

Låt folk göra som dom vill, Sverigedemokraterna kommer inte att uppmuntra, dom kommer att påtvinga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor