mr_tobbe Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Hor-Apple, den är ju så trist på alla punkter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Uppdragning. Läste igår att iPhone inte ens kommer ha MMS. Seriöst? Den saknar många funktioner man skulle förvänta sig av en så dyr telefon men dom som köper den bryr sig väl inte för det står ju Apple på den. Haha, det kommer med andra ord endast vara en iPod som man kan ringa med? Usch förresten, kan tänka mig alla fanboyz som redan har en iPod 80gb och en ganska ny Sony Ericsson-lur och som sitter och blir förbannade för att iPhone "aldrig släpps".. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/oqlko132fkko.png Hor-Apple, den är ju så trist på alla punkter. Är det inte du som är Appleoist? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 Är det inte du som är Appleoist? Jo, den mesta elektroniken här hemma kommer från Apple, men till skillnad från vissa mactalibaner hyllar jag inte allt som Apple gör (men mycket). Men man vet aldrig, Apple kanske lägger in alla dessa funktioner senare, men fortfarande; baksidan ser ut som vilken plastig handdator som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Då var den här då. Eller där, i USA, kanske man ska säga. Verkar vara bättre än vad jag först anade. Den är inte så stor som jag befarade tex. Ska bli kul att klämma lite på den när den kommer till sverige om ett halvår eller vad det kan tänkas bli. Finns en del att läsa om iPhonen på Macfeber. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Hörde en intervju på radion idag. Var en snubbe som typ grät av glädje för att han hade fått tag på ett exemplar. För övrigt så har jag hört att man behöver gå sex steg för att kunna slå ett nummer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Hörde en intervju på radion idag. Var en snubbe som typ grät av glädje för att han hade fått tag på ett exemplar. För övrigt så har jag hört att man behöver gå sex steg för att kunna slå ett nummer... http://www.bloggenpatrik.se/images/iphone.jpg Gröna knappen = ett steg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 lol iPhone. Here's the short list: 1. Bluetooth is ONLY good for connecting a headset. That's it. 2. There is no file browser on the device at all. Data must be organized (if at all) in the appropriate application. 3. The camera is a simple application that has ONE button: the shutter. Pictures come out okay on the device, but nothing too fancy on a monitor, especially if it was an attempt at a macro shot. 4. SIM card is damn near impossible to open, if at all. I didn't look into it extensively. 5. Web browser is slow, even over WLAN. Even the simple OneList web app that was created takes around 20 seconds to load over WLAN. You can not highlight, cut, copy, or paste and text from a website, and you can not save any images you find from a website either. The only nice thing about it is the tabbed browsing, which crashed on me when I went to Engadget and YouTube on two tabs. This is the only application that allows you to use the keyboard in landscape mode. 6. The keyboard sucks. It gets slightly better after the iPhone "learns" you, as the employees said, but even then, it's not a device you can use with one hand comfortably, much less without looking. 7. You can only send one picture at a time in an email. 8. No custom ringtones (yet, as we were being told) and the alert tones can not be changed whatsoever. 9. The default ringtones are incredibly lame. 10. The only form of customization outside of a lame default ringtone is the wallpaper, which you'll only see when you need to unlock the device or when you get a phone call. 11. "Picture pinching" or using two fingers to zoom on any content is certainly fun to play with, but not practical whatsoever. This operation depends solely on using the device with two hands. 12. No document editor or native viewer. You can not store documents on the device to be viewed, they can only be viewed as attachments when they're sent to your in an email. 13. Visual voicemail is laggy and reacts about the same way as pushing the fast forward and rewind buttons on traditional voicemail systems. The only advantage is for those that get that many voicemail messages a day that they need to sort them according to priority. 14. NO games. None. 15. No voice dialing. 16. No speed dialing (which can be made up by the "quick list", but getting to that quick list isn't as fast as holding a single key on a real keypad). 17. No video. 18. No MMS. 19. It's still <4GB for $500 and <8GB for $600 20. It only takes around 2 hours to explore every menu without any options for expandability except to scrounge around for new web apps that will load slowly and nowhere near as smoothly as the native apps. This device looks like it was aimed at the general consumer who has the money to spend on such a flashy device, but it leaves so many basic features behind that it's almost impossible to consider it a success as a mainstream device. It encourages the advanced user to move away from MMS and into email to send images, but leaves out any advanced features advanced users would be accustomed to, and still retains a huge price tag on top of it. It's certainly pretty and Americans will buy it because of that simple UI, but anyone who's familiar with other operating systems would be appalled. This phone needs to be unlocked and cracked WIDE open to make much better use of the multi-touch system. That, or it needs an immediate update in iTunes to rework every feature. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 lol iPhone. Vilken skittelefon det verkar vara egentligen (iof det kunde jag räkna ut innan releasen), en mobiljävel som alla tror är ett livs underverk för att Apple har gjort den och har en "märkvärdigare" touchscreen. Men egentligen, varför ska man välja en iPhone före tex en vanlig mobil SonyEricsson som har säkert minst lika lätt användargränssnitt som en iPhone. Iof, MaN mÅSte JuH anvEnda en joYstick lr ricktiga knapar. Nej, om jag skulle valt en dyrare mobil hade jag lungt valt en Nokia N95 som har bra mycket mer fuktioner än en iPhone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 (redigerad) lol iPhone. Endå fick den +++++ av aftonbladet Redigerad 2 juli, 2007 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Endå fick den +++++ av aftonbladet Du kanske borde länka till artikeln när du ändå skriver om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Endå fick den +++++ av aftonbladet Är du verkligen förvånad? Aftonbladet ger allt dåligt +++++ Du kanske borde länka till artikeln när du ändå skriver om det. LOOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Du kanske borde länka till artikeln när du ändå skriver om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Okej, nu är det så att jag har en iPhone.. bla bla, allt är bra. Men, jag har aldrig använt iTunes, och jag fattar inget hur man gör för att föra över musik, filmer osv. Någon som har en iPhone och kan skriva en kort guide? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Lägg musik i biblioteket och dra över till iPhonen? Det är gjort så att en utvecklingsstörd ska klara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Okej, nu är det så att jag har en iPhone.. bla bla, allt är bra. Men, jag har aldrig använt iTunes, och jag fattar inget hur man gör för att föra över musik, filmer osv. Någon som har en iPhone och kan skriva en kort guide? Vet inte riktigt om det fungerar likadant med iPhone som med iPod. Värt att prova iaf. 1) Koppla in din iPhone till datorn 2) Öppna iTunes 3) Klicka på Arkiv i övre vänstra hörnet 4) Lägg till mapp/fil i biblioteket 5) Leta upp den låten du ska ha och tryck "OK" (repetera ifall du ska ha flera olika mappar/filer) 6) När du känner att du är klar trycker du på arkiv igen 7) Sen uppdatera iPhone (i mitt läge är det iPod, därför är jag inte riktigt säkert att det fungerar) 8) Vänta tills allting är överfört, sen kan du koppla bort din iPhone Hoppas att det fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Vet inte riktigt om det fungerar likadant med iPhone som med iPod. Värt att prova iaf. 1) Koppla in din iPhone till datorn 2) Öppna iTunes 3) Klicka på Arkiv i övre vänstra hörnet 4) Lägg till mapp/fil i biblioteket 5) Leta upp den låten du ska ha och tryck "OK" (repetera ifall du ska ha flera olika mappar/filer) 6) När du känner att du är klar trycker du på arkiv igen 7) Sen uppdatera iPhone (i mitt läge är det iPod, därför är jag inte riktigt säkert att det fungerar) 8) Vänta tills allting är överfört, sen kan du koppla bort din iPhone Hoppas att det fungerar. Det var inte riktigt så man gjorde, men tack ändå. Det hjälpte mig lite på traven ! En fråga till, förresten. Det är så att jag vill ha Cover Flow i min iPhone, alltså att jag bläddrar mellan covers, men nu kan jag inte hitta omslag till Governor Andy - Underhållningsmaskinen i iTunes, men jag har den på datorn. Kan man på något sätt lägga över den från datorn till iTunes? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Det var inte riktigt så man gjorde, men tack ändå. Det hjälpte mig lite på traven ! En fråga till, förresten. Det är så att jag vill ha Cover Flow i min iPhone, alltså att jag bläddrar mellan covers, men nu kan jag inte hitta omslag till Governor Andy - Underhållningsmaskinen i iTunes, men jag har den på datorn. Kan man på något sätt lägga över den från datorn till iTunes? Om du har en mapp med albumet så kan du ha bilden där och döpa den till folder.jpg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Ska eventuellt slå till på en 2G 16GB nu trots allt, som ersättare till både musikspelare och telefon. Är lite nojig över att köpa begagnade mobiltelefoner dock. Vad bör jag kika efter? För jag tänkte helt klart testa den ett bra tag innan jag köper. Repor på baksida och skärm? Testa att ringa med mitt SIM? Testa hörlurar och högtalare, video etc? Kolla om den kan söka wifi-signaler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Ska eventuellt slå till på en 2G 16GB nu trots allt, som ersättare till både musikspelare och telefon. Är lite nojig över att köpa begagnade mobiltelefoner dock. Vad bör jag kika efter? För jag tänkte helt klart testa den ett bra tag innan jag köper. Repor på baksida och skärm? Testa att ringa med mitt SIM? Testa hörlurar och högtalare, video etc? Kolla om den kan söka wifi-signaler? Pixlar, prova köra med helfärgade bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Kolla repor. Ingen vill ha en iPhone (telefon över huvudtaget) med repor. En iPhone har ganska dålig wifi-mottagning, så, om den inte söker, flytta dig närmare till modemet. Kolla om det är "bubblor" i skärmen. Har nyligen upptäckt en på min iPhone. Inget farligt med det, men lite störande ibland. Länk.. En jailbreakad iPhone 2G kan ringa med alla svenska kort, förutom tre (3) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts