samuelszon Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 (redigerad) Du läste rätt! Hur många år har vi inte väntat på en "officiel" mobil från Apple? Ja, nu behöver vi inte vänta längre. Nya iPhone är här, och den ser riktigt läcker ut. Givetvis har den stöd för musikuppspelning. Det jag tycker är märkligt att layouten på musikmenyn, alltså där du navigerar dig fram till en låt via "Artister » Red Hot Chili Peppers » o.s.v." ser lite annorlunda ut jämfört med tidigare versioner. Detta såg vi också när iTunes 7.0 kom, den isblåa och vita färgen blev ljusgrå samt gråblå. Är detta början på en ny design? I sådana fall tycker jag att det är riktigt tråkigt. Jag älskar det nuvarande gränssnittet och tycker det är synd om Apple ändrar en vinnande sak. Mobilen kommer i en 8- samt 4GB version. Lite snålt kanske, med tanke på att den har stöd för videouppspelning och det klarar den av grymt. Skärmen är riktigt bra, 3,5 tums med, skulle gissa på 16 miljoner färger. Det finns inga knappar på mobilen vilket alltså innebär en pekskärm. Det finns även tillgång för en 2.0 megapixels kamera. Formen då? Jo, den är riktigt tunn för att rymma så mycket. Formatet är överlag bra. Och priset? Skulle gissa på en 4000:- om man vill äga denna skönhet. Jag kommer nog inte köpa denna, i alla fall inte vid lanseringen. Är nöjd med min nuvarande mobiltelefon. Det jag också tycker är lite synd är att den bara kommer i svart (jag har bara lusläst lite, kan kanske komma i vitt men jag tror inte det). Apple har och kommer alltid förknippas med vitt, och då tycker jag att det är synd att låta en sådan revolutionerande pryl bära den svarta färgen. Läs mer på Apples hemsida! EDIT: Enligt Aftonbladet hamnar 4GB versionen på 3500:-. Där ser man! Priset tycker jag är helt klart acceptabelt. Något som jag glömde tillägga och som är dåligt är att iPhone bara finns, så länge, i en GSM-version. Alltså inte 3G, men vi får väl hoppas att det kommer. Redigerad 10 januari, 2007 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Såg det på UBS igår. Grymt häftig mobil: iPod, webbläsare och telefon i ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Det verkar mysigt, jag ska ta mig en närmare titt när jag kommer hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 (redigerad) Skärmen är riktigt bra, 3,5 tums med andra ord. Säger väl i och för sig inte så värst mycket om hur bra skärmen är, förutom att den är stor. Men det här verkar ballt, må jag säga. Trodde att priset skulle vara mycket högre! Hade jag inte köpt mig en mp3spelare alldeles nyligen så hade jag nog blivit ganska köpsugen.. Redigerad 10 januari, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Verkar riktigt kung. Kanske köper en närmare sommarlovet, lite väl myckte utgifter nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Den nyskapande appeldesignen är borta, iaf tydligast på baksidan, riktigt jävla ful, där den ser ut som vilken handdator som helst. Kortingångarna och uttagen osv är dåligt och fult dolda, skärmen kommer att bli oroväckade kladdigt då det är tänkt att man ska använda fingrarna endast(!). Ingen 3G till en början, vilket bakslag. Snålt med minne, verkligen. Samt att det nya musikinterfacet såg kladdigt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Tycker det är ganska snyggt att dom tagit bort den dära fula Apple designen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Såg den på nyheterna imorse, men den ska väl inte släppas förens till december i sverige Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Känns lite stor tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Just den bilden påminner lite om Vista . Hur som helst... iPhone verkar vara grym Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Är man inne och kollar på den från apples hemsida så ser den riktig bra ut. Mycket funktioner, lätt att använda samt stilren. Tycker att de är bra att de in i huvudsak satsar på GSM-nätet. Tumme upp för apple. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Den känns fräsch, clean och snygg. Sen menyer och sånt verkar ju väldigt logiska och bra, men kanske lite för stor att ha i fickan. Men det är ingen mobil som tilltalar mig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Den kommer att behöva tvättas efter nån dag, bara fingrar flottar skärmen som fan. Stylus hade väl inte varit smidigare men bättre tror jag.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 "Nu" är väl att ta i - den kommer ju först i höst. Nåja, visst är den ball men jag kommer inte att köpa någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Detta är nog de bästa som har hänt efter brödrosten!! och priset värkligen härligt...när släpps den hari sverige?....vill ha vill ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 10 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 "Nu" är väl att ta i - den kommer ju först i höst. Nåja, visst är den ball men jag kommer inte att köpa någon. Den existerar i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 (redigerad) Detta är nog de bästa som har hänt efter brödrosten!! och priset värkligen härligt...när släpps den hari sverige?....vill ha vill ha! Den kommer 4Q till sverige, så i höst/vinter då. Steve Jobs sa att en 3G-baserad mobil är planerad. Tror det är därför det tar sin tid innan de kommer till Europa. (såvitt jag vet så finns inte 3G i USA, inte i stor utsträckning iaf) Det ser riktigt lovande ut, självklart vill jag ha en, men ska köra slut på min walkman först. (hoppas den blir stulen eller nåt ) Redigerad 10 januari, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Jag hörde att den skulle kosta lika mycket som en PlayStation 3 så nej tack. Definitivt inte intresserad. Finns billigare mobiler, mp3spelare, spelmaskiner som kan andvändas som webbläsare och bättre kameror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 10 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Jag hörde att den skulle kosta lika mycket som en PlayStation 3 så nej tack. Definitivt inte intresserad. Finns billigare mobiler, mp3spelare, spelmaskiner som kan andvändas som webbläsare och bättre kameror. Det gör den nog inte. Kom nyss på att denna tråd skulle antagligen passa bättre i Musik, Film & Grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Ni vet ingenting. den kommer 6 månader senare till sverige pga att cingular har ensamrätt i europa i 6 månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts