Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

PSP-fw 5.00-features:

PSP Firmware 5.00:

* Direct PSN access. Yep, the PSP finally gets its native PlayStation Store. With FW 5.00 you can access Sony's online network directly from your PSP via Wi-Fi - you can register a PSN account (if you haven't yet - SHAME!) or manage your profile and settings. This also means direct download of games, media, and content from the store - no need for the PC Store anymore! Just a note, the same wallet and account can be used interchangeably for the PSP and PS3; there's no need to create a new account for the PSP Store. Just so you don't get surprised, the PC Store will be under maintenance while they get the PSP Store online.

* Sleep timer option. Some of you have probably seen this many times before as a feature in some of the more ubiquitous music player homebrew projects in the community, but now, Sony's building it into the system already: the feature allows you to play music and set a sleep timer.

* Full screen keyboard option for text input. Self explanatory.

* Redesigned XMB background. 'Nuf said. (Wonder what it looks like though - they didn't show any screenshots...)

Låter faktiskt riktigt schysst. Jag har dålig koll på vad den senaste OFW är för nåt, men nån ny M33 har vi ju inte sett på länge så jag hoppas att de fortfarande är med i gemet.

Vad jag gillar bäst med det här är ändå Sleep Timern. Fy farao vad jag har velat ha den länge, och alla tacky homebrews för timerfunktionen har alltid haft nåt fel på ett eller annat sätt. Jag är lite smått orolig över hur de ska redesigna XMB however, det är inte säkert att japaners designsmak stämmer överens med min.

Oh. Källa också.

pspupdates.QJ.net, as always! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle flasha till 4.01, men det har stått

"Unpacking... done.

Please wait..."

i säkert tio minuter nu! :P

Edit: 20 minuter... Jag törs inte avbryta! :rolleyes:

Edit2: Jag tog mod till mig och startade om. Det startade upp och jag försökte flasha igen. Samma sak händer. :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle flasha till 4.01, men det har stått

"Unpacking... done.

Please wait..."

i säkert tio minuter nu! :P

Edit: 20 minuter... Jag törs inte avbryta! :rolleyes:

Edit2: Jag tog mod till mig och startade om. Det startade upp och jag försökte flasha igen. Samma sak händer. :lol:

Fel mappar kanske? Sånt händer. Kollat Recovery Mode efter några inställningar? Det är den näst vanligaste anledningen. (Iofs inte vid flashningar, men ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan, blir ju nog tankning :innocent:

Men är OFW 5.00 äns ute >_<

BTW: PSP-3000 är det ännu en upgrade eller en helt ny version så som te.x Nintendos DS DS lite och DSI?

Det är PSP 3 kan man väl säga. Om jag har uppfattat det rätt.

Åh, edit:

This is NOT the Pandora-capable TA-090. It's more like a TA-090v2. The Pandora battery doesn't even make a PSP 3000 turn on, and if you try to read the EEPROM/serial # off a PSP 3000's battery, you get all null bytes (0x00). They've significantly changed *something*

Det verkar som QJ förhastade sig lite.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan, blir ju nog tankning :innocent:

Men är OFW 5.00 äns ute :)

BTW: PSP-3000 är det ännu en upgrade eller en helt ny version så som te.x Nintendos DS DS lite och DSI?

Den är visst ute, jag sitter med 5.00 M33 just nu. Ganska schysst update, även om det inte hänt jättemycket. Playstation Network-kategorin har lagts till längst till höger med PS Store samt kontohantering, och bakgrundens vågor har bytt utseende (men originalet finns kvar). USB-anslutning sker nu automatiskt (om man vill) när man trycker i en USB-kabel.

Vad skillnaden mellan PSP-2000 och PSP-3000 är vet jag inte riktigt, utom att 3000 har mikrofon och en PS-knapp istället för HOME.

Det verkar som QJ förhastade sig lite.

Taskigt :( Inte för att jag ska köpa nån 3000, men ändå.

Jag tog upp min PSP igår igen efter att ha låtit bli den i mer än ett halvår (tror jag), och fanken vilken mysig liten apparat det egentligen är :D Synd bara att jag inte sett några spel som är värda några summor pengar direkt, och att tanka stuff är bara jobbigt. Så brukar jag tycka iaf, men det verkar inte som att nån annan gör det >_< Daxter kanske vore nåt att satsa på, Patapon tröttnade jag på (eller snarare fastnade i, jag kommer inte längre än till sandmonstret och det är inget kul att köra jaktbanor i hundra år för att uppa sina krigare :( )

Mest beror det väl på att man har PS3 nuförtiden, men man har haft en del härliga ögonblick ändå :) Jag körde Megaman Powered Up igår igen och fy farao vilket mysigt spel det är. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är visst ute, jag sitter med 5.00 M33 just nu. Ganska schysst update, även om det inte hänt jättemycket. Playstation Network-kategorin har lagts till längst till höger med PS Store samt kontohantering, och bakgrundens vågor har bytt utseende (men originalet finns kvar). USB-anslutning sker nu automatiskt (om man vill) när man trycker i en USB-kabel.

Vad skillnaden mellan PSP-2000 och PSP-3000 är vet jag inte riktigt, utom att 3000 har mikrofon och en PS-knapp istället för HOME.

Taskigt >_< Inte för att jag ska köpa nån 3000, men ändå.

Hehe, lite google och jag hittade den. Blir installation ikväll. Men då kan PSP-3000 används skype UTAN ett extra headset?

Avskyr när dopm gör så här, te.x Ninento först DS, sedan DS lite och NU DSI med kamera, inbyggd musikspelare och större online support. Så klart Sony gör samma, PSP sedan PSP slim sedan PSP-3000 (SLIM v2?) :innocent:

FAN, kan dom inte VÄNTA till nästa generations handkonsoller ska släppas och lägga till där?

Och ja, jag vet att dom bara gör så här för att tjäna pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satans jävlar, hade velat ha mitt PSP under englandsresan, men jag kan fortfarande inte spela några spel eller uppgradera till en annan firmware. 5.00 fungerade inte heller. Vad kan ha hänt egentligen? Kan det här återställas med pandoras? Eller kan jag på annat sätt ta mig ner till 1.50 och sedan upp till 5.00?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satans jävlar, hade velat ha mitt PSP under englandsresan, men jag kan fortfarande inte spela några spel eller uppgradera till en annan firmware. 5.00 fungerade inte heller. Vad kan ha hänt egentligen? Kan det här återställas med pandoras? Eller kan jag på annat sätt ta mig ner till 1.50 och sedan upp till 5.00?

Vad har du för firmware, vad försöker du med och vad går fel?

När åker du till England? Jag kan kanske ordna nåt annars :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt, nu kan jag plötsligt spela spel igen. :ermm: Kunde nämligen inte det förut; fick felmeddelande och grejer. Nåväl, då klarar jag mig ett tag framöver, men jag skulle gärna vilja uppgradera till senaste firmware någon gång också, för det funkar nämligen fortfarande inte. Det står:

"Unpacking... done

Please wait..."

hur länge som helst, men ska låta den stå på i ett bra tag nu och se om det händer något. ^_^

Jag har 3.52 M33-4 för tillfället, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt, nu kan jag plötsligt spela spel igen. :ermm: Kunde nämligen inte det förut; fick felmeddelande och grejer. Nåväl, då klarar jag mig ett tag framöver, men jag skulle gärna vilja uppgradera till senaste firmware någon gång också, för det funkar nämligen fortfarande inte. Det står:

"Unpacking... done

Please wait..."

hur länge som helst, men ska låta den stå på i ett bra tag nu och se om det händer något. ^_^

Jag har 3.52 M33-4 för tillfället, förresten.

Det kan ju ha varit för att spelen du först testade behövde en högre firmware medan de andra inte behövde det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor