kattälskaren Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Gött, men hur SNALEN fick du igång XMB, min fastnar bara? Måste man ha homebrew? För att få igång XMB'n så är det väl bara att starta PSP't? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 För att få igång XMB'n så är det väl bara att starta PSP't? Han menar nog hur han fått det speciella utseendet. Man behöver CFW och sedan ett speciellt program, och några filer (beroende på vilken firmware du ligger på då). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Han menar nog hur han fått det speciella utseendet. Man behöver CFW och sedan ett speciellt program, och några filer (beroende på vilken firmware du ligger på då). Ah, på så sätt. Var kan man hitta snygga teman? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Ah, på så sätt. Var kan man hitta snygga teman? Forums.qj.net -> PSP Forums -> Mods and Media -> Sök efter teman (releasetopics för enskilda teman eller fulla paket etc.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Tror ni problemen försvinner om jag flashar till senaste versionen? Det fanns nån FW som hade de problemen, och det fanns nåt sätt att fixa det men bäst är ändå att skaffa det senaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 (redigerad) För att få igång XMB'n så är det väl bara att starta PSP't? AAAAaahhh, WTF. DUMLE POST! Redigerad 24 juli, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 För att få igång XMB'n så är det väl bara att starta PSP't? Jag hittade en flash baserad Inser att det jag försökte var XBMC och inte XMB, Det är en ensam flash fil som jag försöker öpnna som fastnar Men det verkar va att man byter ut hela OS:et för PSP och då behöver man väl CFW, måste skaffa det där JÄVLA batteriet. Har funderat på detta kanske. Men kommer det att funka och är affären att lite på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) Jag hittade en flash baserad Inser att det jag försökte var XBMC och inte XMB, Det är en ensam flash fil som jag försöker öpnna som fastnar Men det verkar va att man byter ut hela OS:et för PSP och då behöver man väl CFW, måste skaffa det där JÄVLA batteriet. Har funderat på detta kanske. Men kommer det att funka och är affären att lite på? Det borde fungera, såg att dom har dedär batteriet för Slim också, ta det istället (det var en slim du hade va?). CXMB är bara ett litet plugin som ger dig möjligheten att använda dessa teman. Originaltemat finns alltid kvar och det är bara att byta tillbaka i "Theme Settings" menyn. För att kunna använda CXMB så krävs det CFW, men man byter inte ut hela OSet. Angående butiken så har jag ingen aning.. Aldrig handlat därifrån. Redigerad 25 juli, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 (redigerad) Tänkte snart införskaffa mig ett 'service batteri', så snart som te.x imorgon eller så. Men jag har fastnat för vilket. Battery Service Tool Med ett tryck på en knapp kan du programmera om alla Sony-batterier 1200/1800/2200 mAh så att de hamnar i Service Mode/Tool Mode. Gör om batterierna på några sekunder och kan sedan återställa dem på sekunder. Behöver ingen extern strömkälla, använder batteriets ström. 350 :- ________________________ Pandora-modifierat originalbatteri (v4) För att kunna använda Pandora-batteriet krävs ett minneskort med speciella program installerade. Pandora-batteriet kan flasha alla PSP modeller och unbricka alla maskiner som råkat ut för ett mjukvarufel som resulterat i att maskinen inte längre startar. 500:- Men vad kan pandore batteri göra som inte service batteri kan, jag menar. Har som inte exakt samma funktion?!? Annars funderar jag på att låta dom installera åt mig. Men då får jag inget batteri, behövs det om jag ska uppgradera firmwiren en annan gång? PSP SLIM/LITE Installation Custom Firmware M33 4.x HElp ME1!! Redigerad 13 augusti, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 HElp ME1!! Skillnaden mellan ett servicebatteri och ett pandorabatteri är ingen alls, utom att i just det här fallet har man hittat på ett specialbatteri med en knapp som gör om ett vanligt batteri till ett pandora/servicebatteri. Om du redan är på ett custom firmware eller har en kompis som kan hjälpa dig med det behöver du inte köpa nåt batteri. Man gör ett pandorabatteri själv. När du är klar med installationen av ett custom firmware kan du återställa ditt pandorabatteri till ett vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 (redigerad) Skillnaden mellan ett servicebatteri och ett pandorabatteri är ingen alls, utom att i just det här fallet har man hittat på ett specialbatteri med en knapp som gör om ett vanligt batteri till ett pandora/servicebatteri. Om du redan är på ett custom firmware eller har en kompis som kan hjälpa dig med det behöver du inte köpa nåt batteri. Man gör ett pandorabatteri själv. När du är klar med installationen av ett custom firmware kan du återställa ditt pandorabatteri till ett vanligt. Ok, men i detta fallet var ju panadora batteriet dyrare. och det var ju ett vanligt PSP-batteri fast moifierat . Men om jag skaffar FW 3.41 och när en ny kommer ut så behöver jag inte göra om hela processen med batteriet utan då är det bara att kasta in den nya på minnet och installera? Vet inte om jag ska köpa batteri eller låta dom flasha det åt mig. Om jag skaffar ett batteri kan jag ju göra om det själv ifall det fuckar, men om jag har ett sådant batteri kommer jag ju knappt använda det?! Redigerad 13 augusti, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Ett specialbatteri behövs bara en enda gång (om du inte förstör din PSP förstås, jag har gjort det en gång), och det är för att skaffa CFW. Har du redan CFW behöver du inte batteriet nåt mer. Men om du inte är på CFW och är på en rätt hög "vanlig" firmware kan du inte installera CFW själv utan behöver hjälp av ett batteri, som du själv inte kan skapa. Det måste skapas med hjälp av en CFW-PSP (alternativt att du KÖPER ett batteri). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Ett specialbatteri behövs bara en enda gång (om du inte förstör din PSP förstås, jag har gjort det en gång), och det är för att skaffa CFW. Har du redan CFW behöver du inte batteriet nåt mer. Men om du inte är på CFW och är på en rätt hög "vanlig" firmware kan du inte installera CFW själv utan behöver hjälp av ett batteri, som du själv inte kan skapa. Det måste skapas med hjälp av en CFW-PSP (alternativt att du KÖPER ett batteri). Jo, precis. När du säger 'sönder' menar du då något som man kan fixa själv eller var det ny PSP som gällde? Aja, tack för svaren. Blir nog ett batteri för säkerhetskull Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Jo, precis. När du säger 'sönder' menar du då något som man kan fixa själv eller var det ny PSP som gällde? Aja, tack för svaren. Blir nog ett batteri för säkerhetskull Det beror ju på hur man menar med "sönder" - om skärmen är spräckt och UMD-luckan är bortsliten är det ju inget som ett batteri kan fixa. Men har man fipplat med en massa inställningar så PSPn hänger sig vid varje uppstart oavsett hur man gör, då hjälper ett Pandorabatteri. Vilken firmware är du på? Vilket nummer och är det custom eller vanlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Det beror ju på hur man menar med "sönder" - om skärmen är spräckt och UMD-luckan är bortsliten är det ju inget som ett batteri kan fixa. Men har man fipplat med en massa inställningar så PSPn hänger sig vid varje uppstart oavsett hur man gör, då hjälper ett Pandorabatteri. Vilken firmware är du på? Vilket nummer och är det custom eller vanlig? Jag förstår det. Men jag undrade olm du hade åajat din genom att fiffla. Men du sa ju att det går att fixa om man fifflat för mycket. Asså, nu kör jag på den senaste vanliga FW, alltså inte CFW. Det är därför jag ska skaffa mig ett batteri. Och skaffa CFW. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 Jäkligt ledsen för dubble posten, men ingen skulle se ifall jag editerade den gammla. Jag behöver en guide till hur jag installerar CFW på min PSP, jag har en speciell sak som gör om mitt batteri till ett service batteri. Just nu är PSP:n OFW 4.01. Har googlat runt och försökt olika sidor. PSP mods.net Youtube.com Men ingen av dom hjälper mig, När jag lagt in sakerna på minnet MSD 128 mb och ska starta PSP (lägga in batterit i service läge) så händer INGET. Skärmen är svart och batteri ikonen visar grönt, Nu stod det dock på PSPmods.net att man skulle testa hålla in L medens man kastade in batterit, men det funkade inte. Läste att när skärmen är svart och batteri iknonen lyser grön så väntar PSP på att man ska lägga en ett minneskort med rätt data. Men jag har försökt at ut och in i olika ordningar. Inget funkade. Kan någon ge mig en Guide/skriva en hur jag gör? Help!111!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 Det är rekommenderat att minnet du använder är minst 256MB stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 Ifall du verkligen har ett servicebatteri så kanske den här hjälper, men det är inte säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 (redigerad) Det är rekommenderat att minnet du använder är minst 256MB stort. Men minnet blir knappt hälften fullt. Ska köpa nytt minne när ekonomin stödjer det. Men nu blir minnet inte fullt. Ifall du verkligen har ett servicebatteri så kanske den här hjälper, men det är inte säkert. Jag har denna, Det gör om mitt orrginal batteri till ett service batteri utan hårdvaru ändringar. Dom i affären hade provat det och det hade funkat. Och den du länkat till har jag redan läst. Problemet är ju att jag inte kan nedgradera till 1.50 OCH jag har inte CFW från början, vilket det står att man ska ha. klick EDIT: Har hittat denna och ska testa den just nu :klick: Redigerad 14 augusti, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 Men minnet blir knappt hälften fullt. Ska köpa nytt minne när ekonomin stödjer det. Men nu blir minnet inte fullt. Det är någonting annat som spelar in, jag vet inte riktigt vad. Men 256MB minst, och 2GB(?) mest ska minneskortet vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts