Alle090 Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Den PSP du köpt i butik har FW över 3.50 då går det inte att nergradera utan ett Pandora batteri. Bor du i närheten av Uppsala så kan du få låna mitt. Jag köpte en SLIM, Jag vet inte vad FW menas med?!? (n00b 4 teh moment! ) Och jag bor i stockholm, eller strax utanför. + Jag upgraderade nyss till 4.01. men jag såg några sidor med costume Firmware till 3.90? Ska inte dom funka eller måste man ha Pandora batteri? Det är två saker jag undrar? På vissa ställen kunde man se siffror som M33.3, M33, M33.2 Vad är detta för nummer? Det finns inget sett att kolla på Youtube än? Utan Costume firmware? EDIT: Tyckte Gudfaderna va så jävla booorring så jag ska kolla om jag får byta ut det mot Lummine EDIT2: NYyyy SIIDDDAA!!! FFS!! Redigerad 8 juli, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Jag köpte en SLIM, Jag vet inte vad FW menas med?!? (n00b 4 teh moment! ) Och jag bor i stockholm, eller strax utanför. + Jag upgraderade nyss till 4.01. men jag såg några sidor med costume Firmware till 3.90? Ska inte dom funka eller måste man ha Pandora batteri? Det är två saker jag undrar? På vissa ställen kunde man se siffror som M33.3, M33, M33.2 Vad är detta för nummer? Det finns inget sett att kolla på Youtube än? Utan Costume firmware? EDIT: Tyckte Gudfaderna va så jävla booorring så jag ska kolla om jag får byta ut det mot Lummine EDIT2: NYyyy SIIDDDAA!!! FFS!! FW = Firmware. Det spelar ingen roll vilket firmware du har nu, det finns inget custom firmware som "passar" till ett vanligt firmware. Jag vet inte hur man bäst ska visa. Men vi kan ju testa såhär. Tänk dig att du har firmware 13.37, det finns också ett custom firmware 13.37_Hacked. Exakt samma version men skillnaden är att custom har möjligheter att spela nedladdade spel och en massa annat smått och gott som den vanliga firmwaren inte kan, eftersom sony har satt in en massa "spärrar" för att förhindra det. För att kunna installera ett custom firmware så kan man inte leta upp den motsatta versionen som man har fast i custom utan man måste någonting speciellt. Nu vet jag inte hur processen går till i slim, men i den gamla så var man först tvungen att ta sig till 1.50 som var, om inte den allra tidigaste firmwaren, så åtminstone en väldigt tidig. För att därifrån kunna installera ett custom firmware på sin PSP. De där siffrorna M33 står på de senare custom firmware, det var något tjolahoppsan med en kille som nickar Dark_Alex, han var en av de främsta inom PSP-hacking, men han drog sig tillbaka. Efter ett tag så kom det helt plötsligt ett custom firmware från någon okänd, det hette X.XXM33, denne okände person var Dark_Alex. Varför det blev just M33 vet jag inte. Det får någon mer insatt förklara. Om någon nu vet. M33-X står för olika uppdateringar på en version. 4.01M33 är äldre än 4.01M33-2. Hoppas jag förklarat någonting för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 FW = Firmware. Det spelar ingen roll vilket firmware du har nu, det finns inget custom firmware som "passar" till ett vanligt firmware. Jag vet inte hur man bäst ska visa. Men vi kan ju testa såhär. Tänk dig att du har firmware 13.37, det finns också ett custom firmware 13.37_Hacked. Exakt samma version men skillnaden är att custom har möjligheter att spela nedladdade spel och en massa annat smått och gott som den vanliga firmwaren inte kan, eftersom sony har satt in en massa "spärrar" för att förhindra det. För att kunna installera ett custom firmware så kan man inte leta upp den motsatta versionen som man har fast i custom utan man måste någonting speciellt. Nu vet jag inte hur processen går till i slim, men i den gamla så var man först tvungen att ta sig till 1.50 som var, om inte den allra tidigaste firmwaren, så åtminstone en väldigt tidig. För att därifrån kunna installera ett custom firmware på sin PSP. De där siffrorna M33 står på de senare custom firmware, det var något tjolahoppsan med en kille som nickar Dark_Alex, han var en av de främsta inom PSP-hacking, men han drog sig tillbaka. Efter ett tag så kom det helt plötsligt ett custom firmware från någon okänd, det hette X.XXM33, denne okände person var Dark_Alex. Varför det blev just M33 vet jag inte. Det får någon mer insatt förklara. Om någon nu vet. M33-X står för olika uppdateringar på en version. 4.01M33 är äldre än 4.01M33-2. Hoppas jag förklarat någonting för dig. Jag förstod skillnaden mellan hackad och orginal FW. (FW kunde jag ju ). Men vad jag fattar det som med SLIM måste man ha ett Pandora batteri och upgradera uppåt. Om jag vill ha 3.90_hackat så måste jag uppdatera ifrån 3.80. Men detta kan ju vara missförstånd också. Ska läsa på sen när jag köpt ett extra batteri. Men siffrorna M33 osv osv är nåt framtaget ifrån Dark_alex? Alltså inte från Sony, Jag trodde det först var en version av PSP man hade. Men Det försklarar varför det inte stop i Sonys updateringar Jaja, jag tackar och bugar för informationen. Jag tror jag fått ett lite bättre grepp nu. BTW: Jag fick byta Gudfaderna ^^ Jiippii!!! Tack EBgames! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Jag förstod skillnaden mellan hackad och orginal FW. (FW kunde jag ju ). Men vad jag fattar det som med SLIM måste man ha ett Pandora batteri och upgradera uppåt. Om jag vill ha 3.90_hackat så måste jag uppdatera ifrån 3.80. Men detta kan ju vara missförstånd också. Ska läsa på sen när jag köpt ett extra batteri. Men siffrorna M33 osv osv är nåt framtaget ifrån Dark_alex? Alltså inte från Sony, Jag trodde det först var en version av PSP man hade. Men Det försklarar varför det inte stop i Sonys updateringar Jaja, jag tackar och bugar för informationen. Jag tror jag fått ett lite bättre grepp nu. BTW: Jag fick byta Gudfaderna ^^ Jiippii!!! Tack EBgames! Njae, jag tror att Pandora är det enda sättet att ta sig ner till 1.50, eftersom Sony har kodat sina nergraderingsspärrar bättre än tidigare. (Eller för att hackingeliten är för lata för att leta andra vägar. ) Men jag är som sagt inte säker, jag har aldrig själv använt pandoras. Men inom kort kanske jag måste göra det, så jag borde nog med läsa på. Ja, M33 kommer från Dark_Alex, alla hans senaste firmwares innehåller M33 i namnet. Det är alltså inte Sonys firmwares som heter så. Så att alla firmwares som har ett M33 i sig kan du vara säker på att det är en custom firmware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 M33 = troligen 33:e mars, eftersom det stod nån liten kul text om "the day of enlightenment, march 33:d" i en firmwareupdate för länge sen. Vad som nu menades med det "datumet" har jag ingen aning om, och det kanske bara är M33 själva som vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Nu vet jag inte hur processen går till i slim, men i den gamla så var man först tvungen att ta sig till 1.50 som var, om inte den allra tidigaste firmwaren, så åtminstone en väldigt tidig. För att därifrån kunna installera ett custom firmware på sin PSP. Med Despertar del Cemetario v5 (Den senaste versionen av Pandora) så kan man installlera 3.90m33-3 från villken firmware som helst utan att behöva gå via 1.50 eller liknande. Det fungerar på samma sätt på både Phat och Slim. Det hela tar inte mer än 3-4 minuter och är otroligt smidigt. Redigerad 8 juli, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Med Despertar del Cemetario v5 (Den senaste versionen av Pandora) så kan man installlera 3.90m33-3 från villken firmware som helst utan att behöva gå via 1.50 eller liknande. Det fungerar på samma sätt på både Phat och Slim. Det hela tar inte mer än 3-4 minuter och är otroligt smidigt. Tack för tipset, jag har alltid undrat vad Despertar del Cemetario gör. (Btw, betyder det "uppväckandet av kyrkan" eller "helgonet"? "Helgonet" låter mer rimligt, och jag orkar inte riktigt göra så mycket mer än en slarvig Babel och en bildsökning at the moment ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Tack för tipset, jag har alltid undrat vad Despertar del Cemetario gör. (Btw, betyder det "uppväckandet av kyrkan" eller "helgonet"? "Helgonet" låter mer rimligt, och jag orkar inte riktigt göra så mycket mer än en slarvig Babel och en bildsökning at the moment ) Har för mig det betyder typ: Uppvaknandet från kyrkogården. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Är det den undre länken som har en cxmb som fungerar till 4.01? Jag är alldeles för trött för att läsa texterna, vill bara tanka och installera. Har du sålt skiten? Annars är jag intresserad av det där fodralet, min kusin har inget till sitt PSP och han vill väldigt gärna ha ett. Är det ett sådant här? http://pici.se/thumbs/t_MVSkMykkC.gif http://pici.se/thumbs/t_qkUKlHJqu.gif http://pici.se/thumbs/t_nQmNyyOmL.gif http://pici.se/thumbs/t_nlHJWWLWO.gif Jag har ännu kvar skiten! vet inte om jag bara säljer fodralet dock . Vill helst ha iväg allting i samma veva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 M33 = troligen 33:e mars, eftersom det stod nån liten kul text om "the day of enlightenment, march 33:d" i en firmwareupdate för länge sen. Vad som nu menades med det "datumet" har jag ingen aning om, och det kanske bara är M33 själva som vet. Jag trodde att han bara skrev så därför att det var det enda datumet han fick ut ur M33. Jag tycks ha hört att han med M33 menade "Me" som i "It's me, the one and only (Dark_Alex)." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Jag har nu konverterat en film (5 minuter lång och 116 mb stor) med PSP Video 9, och jag är riktigt nöjd med resultatet! Syyyyynd bara att det tog en halvtimma. Jag som hade velat börja konvertera TV-serier. Min dator har visserligen många år på nacken, tror ni det går mycket snabbare med en sprillans? Kul att den här tråden har väckts till liv igen. Jag har själv blivit mycket sugen på PSP på senare tid, främst då till att se på film på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Jag som hade velat börja konvertera TV-serier. Vill du se Scrubs vet du vart det finns numera. Redigerad 8 juli, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Jag har nu konverterat en film (5 minuter lång och 116 mb stor) med PSP Video 9, och jag är riktigt nöjd med resultatet! Syyyyynd bara att det tog en halvtimma. Jag som hade velat börja konvertera TV-serier. Min dator har visserligen många år på nacken, tror ni det går mycket snabbare med en sprillans? Kul att den här tråden har väckts till liv igen. Jag har själv blivit mycket sugen på PSP på senare tid, främst då till att se på film på. Använder själv denna konverterare och är mycket nöjd med den förutom att det tar en jävla tid och att filerna blir större än förut . Det finns i och för sig en jävla massa olika inställningar att göra(enkla sådana, kvalité mm). Jag vill alltid ha det bästa om det går... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Körde med MP4 Video Converter (visst hette det så, Henki?). Fungerade rätt så bra tyckte jag, filerna blev mindre och ett avsnitt av scrubs blev konverterat på ~20 min om jag minns rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Har du sålt skiten? Annars är jag intresserad av det där fodralet, min kusin har inget till sitt PSP och han vill väldigt gärna ha ett. Är det ett sådant här? http://pici.se/thumbs/t_MVSkMykkC.gif http://pici.se/thumbs/t_qkUKlHJqu.gif http://pici.se/thumbs/t_nQmNyyOmL.gif http://pici.se/thumbs/t_nlHJWWLWO.gif http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.645 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.645 Tänkte om man kunde få den lite billigare hos honom eftersom han ville bli av med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Yooooooooooooooooooooooooooooooooooo. Kunde Simpa och Henki hjälpa mig? Om så är fall1 får ni bestämma ett datum om inte så är fall1 så får ni säga att fall1 inte är så. Puss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2008 Min PSP har blivit helt bananas. Jag kan inte starta vissa spel längre. Kan inte få upp webbläsaren heller. Då kommer det upp en blå ruta där texten "Settings information is corrupted. Press the O button to repair and restore default settings." står på en herrans massa språk. Det händer inget när jag trycker på O, utan det ända jag kan göra är att "döda" den genom att hålla in avstängningsknappen ett tag. Jag har aldrig varit inne på internet med PSP:t, men jag vet att jag har öppnat upp själva webbläsaren i alla fall. Det är nämligen så att i lägenheten vi ska flytta till hittade jag "Gretas nätverk" som hade typ 80% signalstyrka. Skulle gärna vilja snylta lite på det. Tror ni problemen försvinner om jag flashar till senaste versionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Nu har jag skaffat ny PSP. Här kommer bild på min XMB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Nu har jag skaffat ny PSP. Här kommer bild på min XMB. Gött, men hur SNALEN fick du igång XMB, min fastnar bara? Måste man ha homebrew? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts