Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag har en psp phat till salu om någon är intresserad av att köpa denna, den är dock inte nergraderad eller har CFW. Detta kanske en foumit kan hjälpa till med vid ett eventuellt köp? Kan inte negradera den själv eftersom alla forumiter bor så långt bort...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en psp phat till salu om någon är intresserad av att köpa denna, den är dock inte nergraderad eller har CFW. Detta kanske en foumit kan hjälpa till med vid ett eventuellt köp? Kan inte negradera den själv eftersom alla forumiter bor så långt bort...

Får jag inte min PSP att fungera så kanske jag är intresserad, vad vill du ha för den? :rolleyes:

Nergradera gör jag själv så det är inga problem. :mf_doof:

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag inte min PSP att fungera så kanske jag är intresserad, vad vill du ha för den? :rolleyes:

Nergradera gör jag själv så det är inga problem. :mf_doof:

Köper du med spel, minneskort då?

Detta följer med:

Playstion portable Vaule pack med följande saker:

psp

Fodral av tjockt tyg

Batteriladdare

2 olika sorters Bärremmar

originalminneskort(32 mb)

originalhörlurar

Demo-disk

Instruktionsbok

Putsduk

Följade saker ingår också:

Minneskort 4GB

Creative hörlurar EP-630

Spirderman 2 Film

Grand Theft Auto Vice City Stories

Grand Theft Auto Liberty City

Antar du har det flesta av dessa saker, känns lite onödigt att bara sälja själva enheten, beror också på vad du ger...

hörlurarna och minneskortet kan jag behålla själv också...

Vad är ett lämpligt pris för vaule pack?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper du med spel, minneskort då?

Detta följer med:

Playstion portable Vaule pack med följande saker:

psp

Fodral av tjockt tyg

Batteriladdare

2 olika sorters Bärremmar

originalminneskort(32 mb)

originalhörlurar

Demo-disk

Instruktionsbok

Putsduk

Följade saker ingår också:

Minneskort 4GB

Creative hörlurar EP-630

Spirderman 2 Film

Grand Theft Auto Vice City Stories

Grand Theft Auto Liberty City

Antar du har det flesta av dessa saker, känns lite onödigt att bara sälja själva enheten, beror också på vad du ger...

hörlurarna och minneskortet kan jag behålla själv också...

Vad är ett lämpligt pris för vaule pack?

Lödningen gick åt helvete. Lödkolven var alldeless för het för kretskortet. :mf_doof:

Maskinen fungerar fortfarande men duger bara till att göra Pandora-batterier.

Sorry Kobbe, jag har funderat lite och jag tror att jag kommer pröva en Slim den här gången.

Pixiegnom kanske vill ha den? :rolleyes:

Value Pack 700-1000kr beroende på skick?

4GB Memory Stick Pro Duo: 200kr?

Alltihopa: 1500kr?

Det är nog vad jag skulle tänka mig betala för begagnad utrustning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Value Pack 700-1000kr beroende på skick?

4GB Memory Stick Pro Duo: 200kr?

Alltihopa: 1500kr?

Det är nog vad jag skulle tänka mig betala för begagnad utrustning.

Det låter rätt bra. Fast jag tror nog inte att du får en begagnad PSP för 700kr. Men 900/1000/1100+kr är rimligt. Ett 4gig's Pro duo kostar väl fortfarande runt 400kr. Så 250 för ett beg skulle väl funka.

Det är många som säljer pack med begagnade PSP's och tillbehör för runt 1500kr, så det låter rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes:

Undrar om man ska köpa ett till 8GB minneskort? :mf_doof:

Var hittade du det?

https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...UrlTag=Prisjakt :teehee:

Funderar också på att köpa ett till minneskort och faktiskt börja använda PSP:t till lite film.. Kollade idag på Spiderman 2 som jag haft liggande hur länge som helst, och det är faktiskt riktigt nice kvalité!

Ni som hänger mycket på det där PSP-forumet, vet ni vilken videokonverterare som rekommenderas, förutom Nero Recode 2 (har aldrig fått det att fungera)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...UrlTag=Prisjakt :rolleyes:

Funderar också på att köpa ett till minneskort och faktiskt börja använda PSP:t till lite film.. Kollade idag på Spiderman 2 som jag haft liggande hur länge som helst, och det är faktiskt riktigt nice kvalité!

Ni som hänger mycket på det där PSP-forumet, vet ni vilken videokonverterare som rekommenderas, förutom Nero Recode 2 (har aldrig fått det att fungera)?

Njao jag vet inte. Googla på PSP Video converter kanske?

Jag har fått problem med Nero Recode på senare tid också. Inte nog med att det tar väldigt lång tid, så har nu datorn börjat hänga sig eller helt oförberett stänga av sig så fort man klickar på "burn" (alltså konvertera) eller en bit in i processen.

Det är riktigt irriterande. Vet inte vad som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...UrlTag=Prisjakt :rolleyes:

Tackar!

Värt att fundera på, kanske blir ett till minneskort när jag köpt ny PSP.

PSP Video 9 har jag hört mycket gott om.

Men jag har inte testat den själv så jag är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar!

Värt att fundera på, kanske blir ett till minneskort när jag köpt ny PSP.

PSP Video 9 har jag hört mycket gott om.

Men jag har inte testat den själv så jag är inte säker.

Nu när du säger det. Min polare har PSP Video 9 och det funkar helt okej. Ibland så har han haft problem med att få filerna att fungera (dock ganska sällan) Och filmerna blir nästan fullt lika fina som om man använder Nero Recode 2.

Men konverteringen tar även i PSP Video 9 ganska lång tid.

Men gubbar, posta printscreens på erat XMB.

Btw, vem var det som frågade om ett printscreen.prx (plugin) till 3.90 M33?

Vem det än var så kan jag rekommendera Custom Firmware Extender. Ett paket med en hel del plugins. Lätt att installera och använda om man följer guiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja kom igen nu grabbar.

Vad heter temat du har? Dedär vill jag ha på min nya Slim när jag köpt den.

Riktigt snyggt faktiskt. :rolleyes:

Edit: Vad kör ni med för teman/bakgrundsbilder nu?

Själv kör jag 3.90 M33-2 med temat Heartbeat. Ett stilrent tema som också är det första att göra någonting annat än att ändra utseende och plats på ikonerna. Färgen ändras beroende på vilken kategori man är i.

http://img376.imageshack.us/img376/3725/snap000nd2.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte mitt PSP idag då! Vart en bra affär!!! :rolleyes:

Men det kommer dröja innan jag kan njut 100%,

Först behöver jag större minne. (Hittade ett gammal 128 mb)

och sedan behöver jag ett experiment batteri så jag kan installera costume firmwire..

Man kan väl inte installera costume firmwire utan ett 'fixat' batteri?? :mf_doof:

Sen ska ni få se min 'printscreen'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förmodligen inte, då CXMB 3.2 med kompabilitet för 4.01 inte riktigt fungerar till 4.01 M33, och det är lite småknepigt med dom andra firmware'sen också. Jag är på 3.90 M33 och kör med CXMB (version vet jag inte riktigt, men det är inte 3.2) och det funkar jättebra.

Var hos min kompis igår och flashade hans PSP 3.40 OE-A -> 3.90 M33, och sedan när jag skulle installera CXMB så tog jag den nyaste versionen, men den fungerar inte alls som den jag har. För att ändra tema så måste man på en dator ändra temats sökväg i ms0:/cxmb/config.txt (eller vad den nu heter).

Det är min erfarenhet utav CXMB 3.2 till 3.90 M33.

http://forums.qj.net/showthread.php?t=1420...;highlight=CXMB

Vet inte om du laddat ner den här nya versionen, som verkar ska funka:

http://forums.qj.net/showthread.php?t=1418...;highlight=CXMB

Är det den undre länken som har en cxmb som fungerar till 4.01? Jag är alldeles för trött för att läsa texterna, vill bara tanka och installera. :rolleyes:

Fodral av tjockt tyg

Har du sålt skiten? Annars är jag intresserad av det där fodralet, min kusin har inget till sitt PSP och han vill väldigt gärna ha ett.

Är det ett sådant här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte mitt PSP idag då! Vart en bra affär!!! :rolleyes:

Men det kommer dröja innan jag kan njut 100%,

Först behöver jag större minne. (Hittade ett gammal 128 mb)

och sedan behöver jag ett experiment batteri så jag kan installera costume firmwire..

Man kan väl inte installera costume firmwire utan ett 'fixat' batteri?? :teehee:

Sen ska ni få se min 'printscreen'

Den PSP du köpt i butik har FW över 3.50 då går det inte att nergradera utan ett Pandora batteri.

Bor du i närheten av Uppsala så kan du få låna mitt. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det den undre länken som har en cxmb som fungerar till 4.01? Jag är alldeles för trött för att läsa texterna, vill bara tanka och installera. :rolleyes:

Jo jag tror det.

Det står ju iaf; "EDIT: Seems now Miriam has released a updated version of this plugin, I recommend that version because it works much smoother", så då borde han ju ha ändrat länk. Du kan ju iaf testa. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag tror det.

Det står ju iaf; "EDIT: Seems now Miriam has released a updated version of this plugin, I recommend that version because it works much smoother", så då borde han ju ha ändrat länk. Du kan ju iaf testa. :rolleyes:

Det fungerar fortfarande inte, den ändrar bara bakgrundsbild. Vad gör jag för fel?

Ett enda tema fungerar som sagt, det var det som följde med när jag tankade min första cxmb som jag hittade när jag googlade.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor