Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
Jaha, så det fungerar till 4.01 alltså? För jag testade några av de där (Fast på en annan sida) och de fungerade inte. Men jag tar hem och testar, det tar ju inga längre stunder. :(

Edit: Nej, ingen fungerade. Men det står 4.01 på rarfilen. Då har jag kanske gjort fel med cxmb, jag får kolla på det där när jag kommer hem från Kalmar. Tack i alla fall.

Förmodligen inte, då CXMB 3.2 med kompabilitet för 4.01 inte riktigt fungerar till 4.01 M33, och det är lite småknepigt med dom andra firmware'sen också. Jag är på 3.90 M33 och kör med CXMB (version vet jag inte riktigt, men det är inte 3.2) och det funkar jättebra.

Var hos min kompis igår och flashade hans PSP 3.40 OE-A -> 3.90 M33, och sedan när jag skulle installera CXMB så tog jag den nyaste versionen, men den fungerar inte alls som den jag har. För att ändra tema så måste man på en dator ändra temats sökväg i ms0:/cxmb/config.txt (eller vad den nu heter).

Det är min erfarenhet utav CXMB 3.2 till 3.90 M33.

http://forums.qj.net/showthread.php?t=1420...;highlight=CXMB

Vet inte om du laddat ner den här nya versionen, som verkar ska funka:

http://forums.qj.net/showthread.php?t=1418...;highlight=CXMB

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite hjälp, :) Jag funderar på att köpa mig ett PSP för att ha på bussar och på fritid då ingen dator är nära. Först tänkte jag DS men efter lite google.se så blev jag lite små k*t i PSP + att GTA VCS finns ju till PSP. Isåfall skulle det bli detta paket från webhallen:

PSP PlayStation Portable Basenhet - Base Pack Slim & Light - Piano Black

Grand Theft Auto (GTA) - Vice City Stories

1678 :-

1. Är PSP pålitligt? eller är DS att föredra?

2. Är det lätt att använda "busk" spel och filmer?

3. Är ni nöjda? Gör jag rätt att skaffa PSP?

Tack i förväg

//Alle090

OFFTOPIC: MY FIRST POST ATT 18 YRLD kiddo ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite hjälp, :) Jag funderar på att köpa mig ett PSP för att ha på bussar och på fritid då ingen dator är nära. Först tänkte jag DS men efter lite google.se så blev jag lite små k*t i PSP + att GTA VCS finns ju till PSP. Isåfall skulle det bli detta paket från webhallen:

PSP PlayStation Portable Basenhet - Base Pack Slim & Light - Piano Black

Grand Theft Auto (GTA) - Vice City Stories

1678 :-

1. Är PSP pålitligt? eller är DS att föredra?

2. Är det lätt att använda "busk" spel och filmer?

3. Är ni nöjda? Gör jag rätt att skaffa PSP?

Tack i förväg

//Alle090

OFFTOPIC: MY FIRST POST ATT 18 YRLD kiddo ^_^

1. Svar ja. DS har jag ingen erfarenhet utav, men jag kan tänka mig att du kan göra mycket mer med en PSP, plus att den har en mycket bättre skärm (right?).

2. Det är superenkelt, 'problemet' är väl att om du nu köper en ny PSP så kommer den med den senaste systemprogramvaran, vilket gör det lite mer problematiskt att "nergradera" och 'flasha' PSP'n, vilket du måste göra för att kunna "använda "busk" spel och filmer?".

Du behöver förmodligen träffa någon som har en PSP som är flashad och sedan köpa ett extra batteri, som sedan på ett sätt hackas, för att sedan kunna nergradera din PSP.

3. Jag är skitnöjd. Du kommer nog inte att ångra dig, så länge du lyckas få hjälp med att nergradera och flasha PSP'n då. Du får enormt mer funktioner om du gör det (som t.ex köra spel som handlar om buskar, eller köra hemmagjorda spel eller program. Osv osv).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Det är superenkelt, 'problemet' är väl att om du nu köper en ny PSP så kommer den med den senaste systemprogramvaran, vilket gör det lite mer problematiskt att "nergradera" och 'flasha' PSP'n, vilket du måste göra för att kunna "använda "busk" spel och filmer?".

Du behöver förmodligen träffa någon som har en PSP som är flashad och sedan köpa ett extra batteri, som sedan på ett sätt hackas, för att sedan kunna nergradera din PSP.

Jo, jag har hört att det skulle vara tjatigt med nedgraderingar. Men jag förstår inte vad du menar med extra batteri?

Är PSP's batteri dåligt? eller har det nåt med nedgraderingar att göra?

BTW: Tack för snabbt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Man behöver inte köpa ett extrabatteri, man återställer efter att man fifflat med det.

Ah okej. Varför skriver alla om att man måste offra ett batteri etc etc. då?

Jag har ju som sagt inte provat så jag kan bara skriva utefter det jag läst.

Vi har tur att Henkibojj finns för att rätta till våra små fel. ^_^

Edit:

Ja man behöver nu ett batteri för att nergradera dom senaste systemprogramvarorna då man inte lyckats (eller orkat, efter den här batteri-möjligheten kom) nergradera högre systemprogramvaror. Du lägger in några filer på ett speciellt minneskort och gör någonting med batteriet (vilket filerna har någonting med att göra) och sedan så kan du återställa eller nergradera din PSP. Henkibojj vet mer om det där. Annars så kan du leta dig fram till "Pandoras battery" på google, eller gärna forums.qj.net

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Någon som vet var man kan köpa en PSP Pink?

DiskShop har bara EN kvar i sitt lager. Och efterssom Phat inte tillverkas längre så lär dom inte få in nya. ^_^

Kan du inte beställa den då? Annars så får du väl checka pricerunner, prisjakt, blocket eller någonting sånt.

Edit: Vad kör ni med för teman/bakgrundsbilder nu?

Själv kör jag 3.90 M33-2 med temat Heartbeat. Ett stilrent tema som också är det första att göra någonting annat än att ändra utseende och plats på ikonerna. Färgen ändras beroende på vilken kategori man är i.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte beställa den då? Annars så får du väl checka pricerunner, prisjakt, blocket eller någonting sånt.

Har inga pengar nu. Ska sommarjobba om ett par veckor. ^_^

PriceRunner har jag kollat. Det var där jag hittade den.

Blocket vill jag helst inte använda.

Men prisjakt ska jag kolla upp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inga pengar nu. Ska sommarjobba om ett par veckor. ^_^

PriceRunner har jag kollat. Det var där jag hittade den.

Blocket vill jag helst inte använda.

Men prisjakt ska jag kolla upp. :)

Fast prisjakt är väl i princip samma sak som PriceRunner?

Kan du inte be din mor eller far att betala för PSP'n nu då, och sedan ge dom din lön när du får den? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast prisjakt är väl i princip samma sak som PriceRunner?

Kan du inte be din mor eller far att betala för PSP'n nu då, och sedan ge dom din lön när du får den? ^_^

Jo, jag märkte det.

Njaa. Om jag känner dom rätt så blir det ett starkt nej. ^^

Men nåja. Får väl nöja mig med en svart.

Även fast jag är helt förälskad i den rosa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jo, jag märkte det.

Njaa. Om jag känner dom rätt så blir det ett starkt nej. ^^

Men nåja. Får väl nöja mig med en svart.

Även fast jag är helt förälskad i den rosa. :)

Fråga, eller testa blocket. Det kan funka. Min mor köpte våran hund från blocket. ^_^

It might be your last option!

http://www.blocket.se/vi/16857486.htm?ca=4_s

Ser ut att vara bra kvallitet.

Inte några repor på skärmen, alla tillbehör. Spelfodralet såg fräsht ut också.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga, eller testa blocket. Det kan funka. Min mor köpte våran hund från blocket. :)

It might be your last option!

Det fanns dåligt med Pink på blocket, så jag försöker satsa på en Svart Phat istället. :)

Min sista utväg är en slim. ^_^

Edit: Malmö? Naah.

Men tack ändå. :)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah okej. Varför skriver alla om att man måste offra ett batteri etc etc. då?

Jag har ju som sagt inte provat så jag kan bara skriva utefter det jag läst.

Vi har tur att Henkibojj finns för att rätta till våra små fel. :)

Edit:

Ja man behöver nu ett batteri för att nergradera dom senaste systemprogramvarorna då man inte lyckats (eller orkat, efter den här batteri-möjligheten kom) nergradera högre systemprogramvaror. Du lägger in några filer på ett speciellt minneskort och gör någonting med batteriet (vilket filerna har någonting med att göra) och sedan så kan du återställa eller nergradera din PSP. Henkibojj vet mer om det där. Annars så kan du leta dig fram till "Pandoras battery" på google, eller gärna forums.qj.net

Jaha, Så batteriet var till för nedgraderingen. Får se om jag ska nedgradera, för spelen var ju inte JÄTTE dyra.

Tack för alla svar. Nu blir det nog Prisjakt som gäller efter billigaste pris och sedan beställning. ^_^

EDIT: Såg nu att Webhallen inte hade PSP på lager. Får hoppas det inte tar för lång tid ifall jag beställer där :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ligger min kära PSP framför mig isärskruvad i smådelar.

Hörlurskontakten har lossnat från kretskortet.

Hoppas jag får ihop dehär, annars är det ny PSP som gäller (ingen som har en PSP till salu för en billig peng?). :blink:

Milimeterstora kontaktytor 0,5 mm från varandra, hur fan ska jag lyckas löda ihop dehär? :cry:

Jaha, Så batteriet var till för nedgraderingen. Får se om jag ska nedgradera, för spelen var ju inte JÄTTE dyra.

Tack för alla svar. Nu blir det nog Prisjakt som gäller efter billigaste pris och sedan beställning. :rolleyes:

EDIT: Såg nu att Webhallen inte hade PSP på lager. Får hoppas det inte tar för lång tid ifall jag beställer där :ermm:

Klart du ska nergradera. :mf_doof:

Lägga in spelen på minneskort = längre batteritid, inga UMD-skivor och släpa på och kortare laddningstider.

Kunna öka klockfrekvensen på CPU.

Kunna köra emulatorer, N64, NES, SNES, GBA mfl.

Att kunna lägga in PS1 spel att spela är inte så dumt heller. :teehee:

Pandora-batteri (eller hackad PSP för att göra ett eget) kan du säkert få låna av nån på forumet.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor