Yukoai Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 (redigerad) Nej, man kan skapa ett Pandoras Battery med en slim, men då måste man väl anänvda ett PSP Slim batteri, vilket i sin tur bara kommer att fungera med andra PSP Slims Genom att modifiera ett chip i batteriet. Såhär.. Oj, ny sida. Redigerad 2 juli, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Vad snackar du om? Slim klarar inte av att köra 1.50-applikationer. Slim har nytt moderkort som inte har 1.50 stöd, för att försvåra för CFW. For real?! Så råkasst, finns det inget sätt att förbigå det? Ifall det nu är som du säger, my bad. Det blir dessutom lite besvärligare för Maim, eftersom det inte är lika självklart köp längre. För att kunna skapa ett Pandoras Battery krävs ett PSP-Phat. Det finns ett annat sätt, dock kräver det hårdvarumodifikation av batteriet. Jasså, det sade de inte i den QJ-guide jag följt för att göra Pandoras förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Åh, vad dåligt iochmed att jag hade tänkt åka in till Mjölby och köpa det imorgon. Men vad är för och nack-delar med phat och slim? Vad mera finns det för skillnader på dom och om ni, Henkibojj och eXotic, ställer upp att hjälpa mig, vilket skulle vara lättast/bäst för er att arbeta med utan svårigheter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 For real?! Så råkasst, finns det inget sätt att förbigå det? Ifall det nu är som du säger, my bad. Det blir dessutom lite besvärligare för Maim, eftersom det inte är lika självklart köp längre. Jasså, det sade de inte i den QJ-guide jag följt för att göra Pandoras förr. Det ska gå att köra 1.50 med PSP TimeMachine. Vad jag vet så installerar programmet firmware på MemoryStick och kan på såvis få 1.50 att fungera. Fast vad jag vet så fungerar rätt kasst. Sägs vara instabilt. Men jag har aldrig provat det så vad vet jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Det ska gå att köra 1.50 med PSP TimeMachine. Vad jag vet så installerar programmet firmware på MemoryStick och kan på såvis få 1.50 att fungera. Fast vad jag vet så fungerar rätt kasst. Sägs vara instabilt. Men jag har aldrig provat det så vad vet jag? Va? Instabilt? Nej, jag har det och det fungerar som en dröm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Åh, vad dåligt iochmed att jag hade tänkt åka in till Mjölby och köpa det imorgon. Men vad är för och nack-delar med phat och slim? Vad mera finns det för skillnader på dom och om ni, Henkibojj och eXotic, ställer upp att hjälpa mig, vilket skulle vara lättast/bäst för er att arbeta med utan svårigheter? Om det nu skulle bli så att jag är den som flashar så är det en fat som gäller. Om det är Henkibojj som flashar så vet jag inte, han kan mer än mig, men jag vet inte om han kan så pass mycket att han kan flasha ett slim. Det får han själv svara på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Om det nu skulle bli så att jag är den som flashar så är det en fat som gäller. Om det är Henkibojj som flashar så vet jag inte, han kan mer än mig, men jag vet inte om han kan så pass mycket att han kan flasha ett slim. Det får han själv svara på. Det är ju inge svårt? Arr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 (redigerad) Om det nu skulle bli så att jag är den som flashar så är det en fat som gäller. Om det är Henkibojj som flashar så vet jag inte, han kan mer än mig, men jag vet inte om han kan så pass mycket att han kan flasha ett slim. Det får han själv svara på. Rätta mig gärna, men om jag har fattat det rätt så är dom märkvärdiga skillnaderna på phat och slim dessa tre: Slim kan laddas via en USB-kabel Slim har en ny lucka för minneskort Slim har utgångar för TV Vad mer finns det än att det även är annan firmwareblablagrej? Vad får man med när man köper ett phat/slim? Edit. Jag finns på MSN om du hellre vill ta det där. Redigerad 2 juli, 2008 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Åh, vad dåligt iochmed att jag hade tänkt åka in till Mjölby och köpa det imorgon. Men vad är för och nack-delar med phat och slim? Vad mera finns det för skillnader på dom och om ni, Henkibojj och eXotic, ställer upp att hjälpa mig, vilket skulle vara lättast/bäst för er att arbeta med utan svårigheter? Om det nu skulle bli så att jag är den som flashar så är det en fat som gäller. Om det är Henkibojj som flashar så vet jag inte, han kan mer än mig, men jag vet inte om han kan så pass mycket att han kan flasha ett slim. Det får han själv svara på. Samma guide, samma steg, lika enkelt. Men det tar tid, som du minns. Det är ju inge svårt? Arr... Inte den där jag följt, men det är väl samma princip. Rätta mig gärna, men om jag har fattat det rätt så är dom märkvärdiga skillnaderna på phat och slim dessa tre: Slim kan laddas via en USB-kabel Slim har en ny lucka för minneskort Slim har utgångar för TV Vad mer finns det än att det även är annan firmwareblablagrej? Vad får man med när man köper ett phat/slim? Edit. Jag finns på MSN om du hellre vill ta det där. Slim har större RAM vilket ger snabbare laddningstider, men jag har inte upplevt några mördande tider på Fat heller så who cares Slim är lättare och tunnare också, men andra mått är så gott som samma. Jag kan bara svara för vad som fanns i ett Value Pack när jag köpte det för mer än två år sen, men sen dess tror jag de bytt 32 Mb till 1 Gb minneskort. Andra ändringar kan ha gjorts, det var "enklare" när det bara fanns tre typer av paket. Nu finns det så mycket Entertainment Packs och allt vad det heter, men Value är det vanligaste. - PSP - Laddare - 32 Mb (1Gb?) minneskort - Tygfodral - Fjärrkontroll (sladd med play/pause, next/prev. track och volymkontroll) - Ett par skräpdåliga hörlurar - Putsduk - Manualer och andra papper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Det är ju inge svårt? Arr... Jag har aldrig förstått mig på pandoras shizzle and dizzle. Nåväl, jag har 4.01M33-2 och blev sugen på att fippla med teman. Hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Jag har aldrig förstått mig på pandoras shizzle and dizzle. Man ändrar batteriet till Service Mode så man kommer in i BIOS, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Slim har större RAM vilket ger snabbare laddningstider, men jag har inte upplevt några mördande tider på Fat heller så who cares Slim är lättare och tunnare också, men andra mått är så gott som samma. Jag kan bara svara för vad som fanns i ett Value Pack när jag köpte det för mer än två år sen, men sen dess tror jag de bytt 32 Mb till 1 Gb minneskort. Andra ändringar kan ha gjorts, det var "enklare" när det bara fanns tre typer av paket. Nu finns det så mycket Entertainment Packs och allt vad det heter, men Value är det vanligaste. - PSP - Laddare - 32 Mb (1Gb?) minneskort - Tygfodral - Fjärrkontroll (sladd med play/pause, next/prev. track och volymkontroll) - Ett par skräpdåliga hörlurar - Putsduk - Manualer och andra papper. Aha. Med lite prat med Simpa har jag bestämt mig för ett PSP Basic pack och sedan sticker jag iväg till någon närliggande butik och köper ett minneskort. Men jag behöver veta vad jag får för vad för priser. Ni kan ju gärna ge mig speltips också. Som jag sa till Simpa på MSN så vet jag inte hur GTA-spelen till PSP mäter sig till dom på konsoll eller vad mer det finns för spel till PSP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 PSP Media Manager Pro är helt sjukt nice . Nån' annan som provat? Vad är det för skoj? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Jag har aldrig förstått mig på pandoras shizzle and dizzle. Nåväl, jag har 4.01M33-2 och blev sugen på att fippla med teman. Hur gör man? Antingen så kollar du Mods and Media-delen utav PSPforumet på QJ och byter filer i flash0, vilket kan vara väldigt skadligt om du inte gör rätt, eller så laddar du ner cxmb vilket är ett plugin (prx) som du lägger in på ms0:/ och sedan så lägger du till stringen "ms0:/cxmb/cmxb.prx" i VHS-filen som ligger i seplugins-mappen i ms0. Det du sedan behöver göra är att starta PSP'n i recovery mode, gå till plugins och aktivera cxmb. När det är gjort så kan du ladda ner olika teman i .ctf-format och lägga dom i ms0:/PSP/Theme och sen kan du (om du har cxmb aktiverat i recovery mode) ändra teman i Settings -> Theme -> Theme (tror det är Theme igen). CXMB all the way + Det är säkert! Du kan snabbt byta mellan olika teman! Du kan få tillbaks SONY XMB-temat utan att behöva ha tillgång till en dator! - Inte alla teman finns i .ctf-format, även om det finns många. Alla teman läggs på ditt minneskort vilket tar plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2008 Alla teman läggs på ditt minneskort vilket tar plats. Vad händer om man tar ut minneskortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2008 (redigerad) Antingen så kollar du Mods and Media-delen utav PSPforumet på QJ och byter filer i flash0, vilket kan vara väldigt skadligt om du inte gör rätt, eller så laddar du ner cxmb vilket är ett plugin (prx) som du lägger in på ms0:/ och sedan så lägger du till stringen "ms0:/cxmb/cmxb.prx" i VHS-filen som ligger i seplugins-mappen i ms0. Det du sedan behöver göra är att starta PSP'n i recovery mode, gå till plugins och aktivera cxmb. När det är gjort så kan du ladda ner olika teman i .ctf-format och lägga dom i ms0:/PSP/Theme och sen kan du (om du har cxmb aktiverat i recovery mode) ändra teman i Settings -> Theme -> Theme (tror det är Theme igen). CXMB all the way + Det är säkert! Du kan snabbt byta mellan olika teman! Du kan få tillbaks SONY XMB-temat utan att behöva ha tillgång till en dator! - Inte alla teman finns i .ctf-format, även om det finns många. Alla teman läggs på ditt minneskort vilket tar plats. Jag fick det att fungera, tack så mycket. Nu ska jag leta grymma teman, även om jag har ett rätt cleant och snyggt tema redan. Men jävlar vad det var svårt att hitta teman till 4.01. Har hittat en enda, som fungerar. Sedan när man väl hittar sidor som bara har 4.01-teman så måste man regga sig. Jag får vänta helt enkelt, förr eller senare så kommer det antingen ett snyggt tema eller så är det någon som uppdaterar sitt snygga tema. Redigerad 4 juli, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 4 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2008 Jag fick det att fungera, tack så mycket. Nu ska jag leta grymma teman, även om jag har ett rätt cleant och snyggt tema redan. Men jävlar vad det var svårt att hitta teman till 4.01. Har hittat en enda, som fungerar. Sedan när man väl hittar sidor som bara har 4.01-teman så måste man regga sig. Jag får vänta helt enkelt, förr eller senare så kommer det antingen ett snyggt tema eller så är det någon som uppdaterar sitt snygga tema. Här fanns det några snygga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2008 Här fanns det några snygga. 3.2 står det ju. Eller betyder det något annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 4 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2008 (redigerad) 3.2 står det ju. Eller betyder det något annat? CXMB verison 3.2? Redigerad 4 juli, 2008 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2008 (redigerad) CXMB verison 3.2? Jaha, så det fungerar till 4.01 alltså? För jag testade några av de där (Fast på en annan sida) och de fungerade inte. Men jag tar hem och testar, det tar ju inga längre stunder. Edit: Nej, ingen fungerade. Men det står 4.01 på rarfilen. Då har jag kanske gjort fel med cxmb, jag får kolla på det där när jag kommer hem från Kalmar. Tack i alla fall. Redigerad 4 juli, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts