Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Exakt, demot var skitkul men när man körde hela spelet saknades variation. Det blev till slut för enformigt och musiken var inte alls lika bra som i demot.

För mig som hatade demot och aldrig testade fullversionen (På tips från Henkibojj såklart.)

Ska jag ändå spana in patapon?

MER TIPS GRABBAR FÖR FAN, JAG SKA HA SPEL TILL PÅ FREDAG!!! :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När passar det för dig? Någon gång nu i helgen, eller nästa helg kanske?

I sådanna fall så skulle jag kunna köpa ett nytt batteri och sedan använder vi mitt gamla för Pandora, och sedan så kan du få betala några kronor för batteriet. Jag tänkte, i sådanna fall så skulle jag kunna ha batteriet och filerna redo på direkten. Men vi får väl talas vid med om det senare.

Jag har två batterier! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MER TIPS GRABBAR FÖR FAN, JAG SKA HA SPEL TILL PÅ FREDAG!!! :lol: :lol:

GTA LCS

GTA VCS

Ridge racer

Daxter

Metal Gear Solid

God of war - Chains of Olympus

Ratchet and Clank Size Matters

Syphon Filter Logans Shadow

Mer kunde jag inte hitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA LCS Har redan

GTA VCS Har redan

Ridge racer Har testat redan

Daxter

Metal Gear Solid Har redan

God of war - Chains of Olympus

Ratchet and Clank Size Matters

Syphon Filter Logans Shadow

Mer kunde jag inte hitta på.

Tack så mycket, ska spana in de spelen som jag inte strukit över. Åter igen, tack så mycket. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket, ska spana in de spelen som jag inte strukit över. Åter igen, tack så mycket. :lol:

Glöm inte att kolla upp Stakker. Och ladda isådana fall ned Idol-versionen som är en version skaparna släppte efter att de fick reda på att spelet vunnit tävlingen. Den innehåller ett par bugfixar, man lätt ändra bakgrund genom att slänga in en jpg-fil vid namn "theme" i spelmappen och den innehåller en smidig mp3spelare som lätt spelar upp alla låtar i "MUSIC"-mappen.

Här har ni en 'artikel' om spelet: http://www.mk2k.net/serendipity/index.php?...ol-Edition.html

Ladda ner här: http://www.mk2k.net/releases/psp/games/sta...dition-mk2k.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och kollar priser och så. Jag funderar på att råna min kompis pengar och köpa ett PSP i Stockholm. OM jag nu gör det vad för PSP ska jag köpa och i vilken butik bör jag köpa det för att få det som billigast? Spit spit spit!

SBO SBO SBO Glöm inte att ta med priser! SBO SBO SBO

Alltså. Är det någon skillnad på basics och slims programvara i nuläget och vad är det för skillnad och vilken är lättast att "utnyttja bäst", som VickeX sa?

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och kollar priser och så. Jag funderar på att råna min kompis pengar och köpa ett PSP i Stockholm. OM jag nu gör det vad för PSP ska jag köpa och i vilken butik bör jag köpa det för att få det som billigast? Spit spit spit!

SBO SBO SBO Glöm inte att ta med priser! SBO SBO SBO

Alltså. Är det någon skillnad på basics och slims programvara i nuläget och vad är det för skillnad och vilken är lättast att "utnyttja bäst", som VickeX sa?

Med 'basic' antar jag att du menar den första 'feta' versionen. Det som skiljer är en del ändringar i systemprogramvarorna, så custom firmware's till Slim brukar väl inte kunna använda Homebrew Folder Kernel 1.50 om jag kommer ihåg rätt. Fast sedan så vet jag inte riktigt hur många spel eller applikationer som gör det nu för tiden.

Annars så får du väl tänka på vad du vill ha helst. Slim har video ut och en möjlighet att köra Skype, medans de flesta tycker att UMDluckan är mycket sämre än på PSP 'Phat'. Jag har själv inte hållit i en, men man ska visst inte märka vikt/storleksskillnaderna allt för mycket.

Vet inte vilka butiker det finns i Stockholm, men hur som helst så borde du köpa Value Pack så att du får med en del viktiga saker, så som Safe Case, handledsrem, fiberduk (visst följer en sådan med, eller?) och lite så.

Jag köpte själv bara basic och även om jag klarat mig bra så kan jag inte ljuga utan måste säga att det verkligen vore bra att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Homebrew Folder Kernel 1.50

Den där delen av ditt inlägg förstod han säkert jättebra.

Inte ens jag kan, utan att tänka efter säga vad innebörden av det där är.

Maimstream: Om jag vore du så skulle jag försöka leta ett begagnat tjockt PSP, lyckas du få tag i ett sådant så kan jag hjälpa dig att flasha det så det går att spela hemladdade spel, om det är tillräckligt gammalt.

Om det är ett så att det är för nytt för mig, så att man måste larva med pandoras battery och minneskort, så ställer säkert Henkibojj upp, men då behöver vi ett tjockt PSP som redan är flashat, det kan jag ställa upp med. :lol:

Men det blir du som får åka till Norrköping. Det säger jag bara! :lol:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med 'basic' antar jag att du menar den första 'feta' versionen. Det som skiljer är en del ändringar i systemprogramvarorna, så custom firmware's till Slim brukar väl inte kunna använda Homebrew Folder Kernel 1.50 om jag kommer ihåg rätt. Fast sedan så vet jag inte riktigt hur många spel eller applikationer som gör det nu för tiden.

Annars så får du väl tänka på vad du vill ha helst. Slim har video ut och en möjlighet att köra Skype, medans de flesta tycker att UMDluckan är mycket sämre än på PSP 'Phat'. Jag har själv inte hållit i en, men man ska visst inte märka vikt/storleksskillnaderna allt för mycket.

Vet inte vilka butiker det finns i Stockholm, men hur som helst så borde du köpa Value Pack så att du får med en del viktiga saker, så som Safe Case, handledsrem, fiberduk (visst följer en sådan med, eller?) och lite så.

Jag köpte själv bara basic och även om jag klarat mig bra så kan jag inte ljuga utan måste säga att det verkligen vore bra att ha.

Tack för svar! Jag ska skriva ner allt nödvändigt för köp som du har berättat om innan jag sticker iväg. Jag återkommer om jag har några ytterligare frågor, tack åter igen!

Den där delen av ditt inlägg förstod han säkert jättebra.

Inte ens jag kan, utan att tänka efter säga vad innebörden av det där är.

Maimstream: Om jag vore du så skulle jag försöka leta ett begagnat tjockt PSP, lyckas du få tag i ett sådant så kan jag hjälpa dig att flasha det så det går att spela hemladdade spel, om det är tillräckligt gammalt.

Om det är ett så att det är för nytt för mig, så att man måste larva med pandoras battery och minneskort, så ställer säkert Henkibojj upp, men då behöver vi ett tjockt PSP som redan är flashat, det kan jag ställa upp med. :lol:

Men det blir du som får åka till Norrköping. Det säger jag bara! :lol:

Anledning till att jag hade tänkt köpa det i Stockholm är för att på tisdag nästa vecka åker jag iväg och är borta till augusti och sommarjobbar och vill ha något att göra för att jag lämnar datorn hemma. Fast iochförsig så kommer min kompis ha med sig sitt PS3. Vi får se hur det blir, jag kanske inte kommer ha råd. Men när jag kommer tillbaka i augusti så kan jag säga till. Annars blir det väl den här som gäller. Den ser piff ut och otroligt bra pris!

Iallafall, snällt att du erbjuder din personliga hjälp, men vi får se hur det blir. Norrköping tar jag mig lätt till även om det tar en otroligt lång tid men det ska nog gå att fixa. Jag uppdaterar dig på information när/om jag har köpt ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fail.

Varför skulle man släppa externa 1.50-kernelsubsets enbart till Phat om Slim inte redan kunde köra 1.50 kernel från början? Tror du M33 släpper CFWs som till Slim inte fungerar med 1.50-kernelapplikationer, som ju de flesta program är? I framtiden kommer de kanske inte ens fortsätta med 1.50-subsets till Phat, varför skulle de dumpa kompabiliteten till 70% av hela homebrewscenens program om det inte var för att Slim redan kör 1.50?

@ Maimstream, på svenska: Slim lär inte ha några kompabilitetsproblem. Däremot är Phats framtid lite mer osäker eftersom folk tycker det är besvärligare att anpassa sina program till den.

Jag är ju van vid Fat så när jag testade en Slim i några minuter kändes den extremt plastig eftersom den var fjäderlätt och höljet inte är den sortens matta, skrovliga plast på baksidan som Phat har. Slims plast är glatt på både bak- och framsida, men det är väl en smaksak. Samma sak med UMD-luckan, den var annorlunda. Varken bättre eller sämre, bara annorlunda.

Ifall du skulle få för dig att använda några infraröd-program som till exempel universalfjärr eller liknande, kommer det aldrig funka med Slim eftersom den saknar IR. Fat använde aldrig det officiellt så det skippades, och inte ens i homebrew är den särskilt välanvänd. Ingen förlust där, med andra ord.

Men USB-laddning, Video-out (till teven/videon, till exempel), bättre RAM=kortare laddningstider, smått ljusare skärm och mindre vikt (storleken är däremot nästan ingen skillnad på, den är tunnare bara) är inte fy skam. Go for Slim, tycker jag nog trots allt. Skulle jag bli tvungen att köpa en ny PSP skulle jag nog välja Slim trots att jag gillar tyngden och oplastigheten i Fat.

Om det är ett så att det är för nytt för mig, så att man måste larva med pandoras battery och minneskort, så ställer säkert Henkibojj upp, men då behöver vi ett tjockt PSP som redan är flashat, det kan jag ställa upp med. :(

Men det blir du som får åka till Norrköping. Det säger jag bara! :mellow:

Tjock-PSP behövs egentligen inte, bara det är en PSP med CFW. Slim eller Phat spelar ingen roll. Däremot kan Slim aldrig nedgraderas med någon annan metod än Pandoras Battery eftersom man inte hittat några exploits. (Eller inte orkat leta efter dem när man väl upptäckte PB.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjock-PSP behövs egentligen inte, bara det är en PSP med CFW. Slim eller Phat spelar ingen roll. Däremot kan Slim aldrig nedgraderas med någon annan metod än Pandoras Battery eftersom man inte hittat några exploits. (Eller inte orkat leta efter dem när man väl upptäckte PB.)

Ah okej, men det gör ju ingen skillnad för oss, eftersom vi har CFW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fail.

Varför skulle man släppa externa 1.50-kernelsubsets enbart till Phat om Slim inte redan kunde köra 1.50 kernel från början? Tror du M33 släpper CFWs som till Slim inte fungerar med 1.50-kernelapplikationer, som ju de flesta program är? I framtiden kommer de kanske inte ens fortsätta med 1.50-subsets till Phat, varför skulle de dumpa kompabiliteten till 70% av hela homebrewscenens program om det inte var för att Slim redan kör 1.50?

Vad snackar du om? :mellow:

Slim klarar inte av att köra 1.50-applikationer.

Slim har nytt moderkort som inte har 1.50 stöd, för att försvåra för CFW.

Tjock-PSP behövs egentligen inte, bara det är en PSP med CFW. Slim eller Phat spelar ingen roll.

För att kunna skapa ett Pandoras Battery krävs ett PSP-Phat.

Det finns ett annat sätt, dock kräver det hårdvarumodifikation av batteriet. :(

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vad snackar du om? :mellow:

Slim klarar inte av att köra 1.50-applikationer.

Slim har nytt moderkort som inte har 1.50 stöd, för att försvåra för CFW.

För att kunna skapa ett Pandoras Battery krävs ett PSP-Phat.

Det finns ett annat sätt, dock kräver det hårdvarumodifikation av batteriet. :D

Nej, man kan skapa ett Pandoras Battery med en slim, men då måste man väl anänvda ett PSP Slim batteri, vilket i sin tur bara kommer att fungera med andra PSP Slims

Edit: C_J:

C_J 555 July 2, 2008?

Mitt all time-rekord är 645, fast jag kunde inte ladda upp det eftersom att jag inte har Wi-Fi. :(

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor