kattälskaren Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 (redigerad) Vilken är den bästa PSX-emulatoren? Edit: emulatoren Redigerad 30 juni, 2008 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 3.03 -> LCS till 1.50 -> 3.03 OE-C -> 3.40 OE-A. Nu kan jag uppdatera min lite. 3.03 -> LCS till 1.50 -> 3.03 OE-C -> 2.40 OE-A -> 3.52M33 -> 3.52M33-4 -> 3.71M33 -> 3.80M33 -> M33s egen Network Update 4.01M33-2 Så, nu har jag det senaste custom firmwaret i alla fall, nu till det jag egentligen postar för. Jag ska åka buss i fyra timmar på fredag, och fyra timmar på måndag. Så tipsa om roliga spel som jag kan fördriva tiden med. (Henkibojj, du behöver inte tipsa om Patapon, jag har redan lagt det på minnet. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Vilken är den bästa PSX-emulatoren? Edit: emulatoren Har du custom firmware så är det nog inbyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Jag har börjat vandra med tankarna åt hållet att köpa ett PSP efter att jag sommarjobbat, ifall jag inte köper en soffa. Men innan dess vill jag ställe en fråga: hur går jag tillväga för att lära mig språket ni skriver i den här tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 (redigerad) Nu kan jag uppdatera min lite. 3.03 -> LCS till 1.50 -> 3.03 OE-C -> 2.40 OE-A -> 3.52M33 -> 3.52M33-4 -> 3.71M33 -> 3.80M33 -> M33s egen Network Update 4.01M33-2 Så, nu har jag det senaste custom firmwaret i alla fall, nu till det jag egentligen postar för. Jag ska åka buss i fyra timmar på fredag, och fyra timmar på måndag. Så tipsa om roliga spel som jag kan fördriva tiden med. (Henkibojj, du behöver inte tipsa om Patapon, jag har redan lagt det på minnet. ) Patapon, tycker du verkligen det är kul Henki? Jag har bara testat det i några minuter i en butik, men det var riktigt trist. Hur som helst. Stakker! Skitbra homebrewspel som nyligen vann PSP Hack's "Homebrew Idol 2008 competition". Tänk dig att du spelar tetris, sedan så förflyttas väggarna åt sidan så att du måste placera blocken 'på en plattform istället för i botten på ett rum'. Som grädde på moset så använder spelet en ganska trevlig fysikmotor, vilket gör att blocken följer tyngdlagen och så vidare. Man spelar i två steg. Först så ska man stapla block så att dom kommer så högt till en gräns, och när man placerat ett block på ett annat Ovanför linjen, så får man en liten pil på vänster sida utav skärmen som man väljer att skjuta när man vill. Det är det steg två, att förstöra. Skjut ner tornet med pilen och för varje block du får ner från plattformen så får du poäng. Och du får mer poäng för varje block desto längre det befunnit sig i luften. När du förstört ett torn så går du upp en level, och då höjs markeringen och plattformen blir mindre. Ett väldigt simpelt men roligt spel. [youtube-old]Jn27Hi59bw0[/youtube-old] http://pspupdates.qj.net/Stakker-PSP-Idol-...g/49/aid/121003 Jag har börjat vandra med tankarna åt hållet att köpa ett PSP efter att jag sommarjobbat, ifall jag inte köper en soffa. Men innan dess vill jag ställe en fråga: hur går jag tillväga för att lära mig språket ni skriver i den här tråden? Well, det jag antar att du menar är snacket om homebrew, nergraderingar, uppgraderingar, kernels, custom firmware's (CFW's), firmware's (FW's), Dark_Alex, M33 osv. Och det bästa svaret jag har till det är att ha en PSP och vilja kunna utnyttja den till max. För att utnyttja en PSP till max så måste du nergradera den, och sedan installera en custom firmware på den. Om du inte vill göra fel så gör du rätt i att läsa på och ta hjälp, och lära dig eftersom. En trevlig sida är http://pspupdates.qj.net/ där nyheter innom PSP-scenen uppdateras så fort någonting nytt händer. Redigerad 30 juni, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Well, det jag antar att du menar är snacket om homebrew, nergraderingar, uppgraderingar, kernels, custom firmware's (CFW's), firmware's (FW's), Dark_Alex, M33 osv. Och det bästa svaret jag har till det är att ha en PSP och vilja kunna utnyttja den till max. För att utnyttja en PSP till max så måste du nergradera den, och sedan installera en custom firmware på den. Om du inte vill göra fel så gör du rätt i att läsa på och ta hjälp, och lära dig eftersom. En trevlig sida är http://pspupdates.qj.net/ där nyheter innom PSP-scenen uppdateras så fort någonting nytt händer.Tack! Nu vill jag ha svar på en ny fråga. Om man gör fel, är man dömd för all framtid då och kan man lika gärna skrota sitt PSP och glömma bort det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Tack! Nu vill jag ha svar på en ny fråga. Om man gör fel, är man dömd för all framtid då och kan man lika gärna skrota sitt PSP och glömma bort det? Om man gör fel så skulle man nog kunna säga så ja. Det är just därför man bör läsa på lite innan, och för säkerhets skull få lite hjälp när man nergraderar och håller på första gången. Det värsta som kan hända är att PSP'n inte längre fungerar. Du startar den, men skärmen förblir svart. "Bricked". Uttrycket kommer ifrån att PSP'n när den systemvarumässigt inte längre fungerar blir lika oanvändbar och tråkig som en tegelsten (brick). Men om man läser på innan, och följer en guide till punkt och pricka när man nergraderar så är chanserna väldigt små att det händer. Utav alla som nergraderar och håller på, så är det nästan inga som får sin PSP bricked. Och när det händer så är det oftast antingen ett handhavande fel (att man lägger in fel filer eller liknande... "klumpighet") eller ren otur. På PSPUpdates (QJ)-forumet så finns det polls över hur många som lyckats nergradera och uppdragera med olika nergraderare och nya custom firmwares. I alla sådanna polls är "Det gick bra"-alternativet alltid det vinnande, och de flesta (förmodligen) utav "bricked-rösterna" kommer från folk som bara vill irritera och förstöra statsen. http://forums.qj.net/showthread.php?t=1122...ghlight=Success http://forums.qj.net/showthread.php?t=1142...ghlight=Success Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Nu förtiden använder vi Pandora's Battery Fill me in! Är nämligen intresserad att nergradera nu när jag har ett nytt PSP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 (redigerad) Fill me in! Är nämligen intresserad att nergradera nu när jag har ett nytt PSP. Hihaho! (Råkade göra epic fail på länken först) Redigerad 1 juli, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Vänta, måste man ha custom firmware för att kunna göra det? Jag söker en väg att nergradera, funderar på vilken nivå man kan nergradera från nu och hur.. Orkade inte läsa hela guiden, gav upp när det stog att man behövde ett custom firmware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Vänta, måste man ha custom firmware för att kunna göra det? Jag söker en väg att nergradera, funderar på vilken nivå man kan nergradera från nu och hur.. Orkade inte läsa hela guiden, gav upp när det stog att man behövde ett custom firmware. Ja, du behöver en kompis med custom firmware för att skapa pandora's battery. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Ja, du behöver en kompis med custom firmware för att skapa pandora's battery. Jahaa, Vicke, när bestämmer vi date? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Official changelog: You can now change viewing speed during video playback by pressing the Up and Down buttons. Use this feature if you want to watch a video quickly, or if you want to slow down playback and listen to the dialogue carefully. Här snackar vi! Jag har faktiskt blivit riktigt sugen på PSP på senare tid. Borde kanske uppgradera. Apropå annat så undrar jag om någon vet var man kan köpa UMD-filmer och vad de kostar? Jag har börjat vandra med tankarna åt hållet att köpa ett PSP efter att jag sommarjobbat, ifall jag inte köper en soffa. Men innan dess vill jag ställe en fråga: hur går jag tillväga för att lära mig språket ni skriver i den här tråden? Lägg ett bud på mitt. Hur som helst. Stakker! Tack för tipset, det där verkar skitkul! Det blir att testa senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Vilken är den bästa PSX-emulatoren? Edit: emulatoren Emulatorn. M33s egna är det väl inget fel på? Tack! Nu vill jag ha svar på en ny fråga. Om man gör fel, är man dömd för all framtid då och kan man lika gärna skrota sitt PSP och glömma bort det? Om man gör fel så skulle man nog kunna säga så ja. Nej, pajar den går det i princip alltid att flasha om med hjälp av Pandoras Battery. Nackdelen är att du måste låna en andra PSP som redan har custom firmware för att kunna skapa ett sånt batteri (och minneskort). Dessutom är det rätt besvärligt att skapa ett sånt, jag har gjort det två gånger och även om det bara är att läsa och följa exakta instruktioner tar det rätt lång tid och kräver att man fattar vad man gör. Btw, ja, Patapon äger. Jag köpte det igår och får nog hem det idag - tyvärr hade jag glömt ändra adress så den kommer till Linköping Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Jahaa, Vicke, när bestämmer vi date? När passar det för dig? Någon gång nu i helgen, eller nästa helg kanske? I sådanna fall så skulle jag kunna köpa ett nytt batteri och sedan använder vi mitt gamla för Pandora, och sedan så kan du få betala några kronor för batteriet. Jag tänkte, i sådanna fall så skulle jag kunna ha batteriet och filerna redo på direkten. Men vi får väl talas vid med om det senare. Här snackar vi! Jag har faktiskt blivit riktigt sugen på PSP på senare tid. Borde kanske uppgradera. Apropå annat så undrar jag om någon vet var man kan köpa UMD-filmer och vad de kostar? Tack för tipset, det där verkar skitkul! Det blir att testa senare. UMD-filmer att köpa 'IRL' brukar finnas i en del spelbutiker, och även på en del filmuthyrningsställen. Sedan så finns ju internet. Discshop vet jag brukar sälja. Annars så är det väl bara att googla. Nej, pajar den går det i princip alltid att flasha om med hjälp av Pandoras Battery. Nackdelen är att du måste låna en andra PSP som redan har custom firmware för att kunna skapa ett sånt batteri (och minneskort). Dessutom är det rätt besvärligt att skapa ett sånt, jag har gjort det två gånger och även om det bara är att läsa och följa exakta instruktioner tar det rätt lång tid och kräver att man fattar vad man gör. Btw, ja, Patapon äger. Jag köpte det igår och får nog hem det idag - tyvärr hade jag glömt ändra adress så den kommer till Linköping Just i fanken, hade glömt bort att man kunde 'laga' tegelstenar med ett batteri. Vad är så kul i Patapon då? När jag själv testade det så tyckte jag att det var som Loco Roco fast med ett näst intill obefintligt gameplay. Trycka i takt. Hur lätt som helst. O O X /\ (Pata pata pata pon: Figurerna går framåt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Just i fanken, hade glömt bort att man kunde 'laga' tegelstenar med ett batteri. Vad är så kul i Patapon då? När jag själv testade det så tyckte jag att det var som Loco Roco fast med ett näst intill obefintligt gameplay. Trycka i takt. Hur lätt som helst. O O X /\ (Pata pata pata pon: Figurerna går framåt) Det var ju därför den skapades från första början. Faktum är att någon skickade in en PSP till Sony och sade att den brickade under en uppgradering till en officiell firmware, och tillbaka fick han ett batteri och ett minneskort. Scenen blev såklart intresserad och snart hade man PB. Well, Loco Roco var utan spelnöje eftersom man bara skulle ta de feta blobbarna till slutet av spelvärlden, det var aldrig spännande och så fort "oj, så nyskapande!"-känslan försvann var LocoRoco bara enformigt. Jag tankade spelet och upptäckte efter 1½ timme att det var tur jag tankade innan jag köpte, för det var inget att ha. Patapon däremot, där kommenderar man ju en armé och kan levla både utrustning och vapen. Man får ju planera sina slag genom att välja formation på sina gubbar och det är långt fler trumkombinationer än bara pata-pata-pata-pon. Spelet har flera strategiinslag, det hade inte LocoRoco. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Det var ju därför den skapades från första början. Faktum är att någon skickade in en PSP till Sony och sade att den brickade under en uppgradering till en officiell firmware, och tillbaka fick han ett batteri och ett minneskort. Scenen blev såklart intresserad och snart hade man PB. Well, Loco Roco var utan spelnöje eftersom man bara skulle ta de feta blobbarna till slutet av spelvärlden, det var aldrig spännande och så fort "oj, så nyskapande!"-känslan försvann var LocoRoco bara enformigt. Jag tankade spelet och upptäckte efter 1½ timme att det var tur jag tankade innan jag köpte, för det var inget att ha. Patapon däremot, där kommenderar man ju en armé och kan levla både utrustning och vapen. Man får ju planera sina slag genom att välja formation på sina gubbar och det är långt fler trumkombinationer än bara pata-pata-pata-pon. Spelet har flera strategiinslag, det hade inte LocoRoco. Jag får väl ta och testa det lite mer då. Men jag kan iaf säga att jag gillade Loco Roco demot mycket mer än vad jag tyckte om det jag testade utav Patapon. Och som du vet så är jag ju helt emot dig i Loco Roco-frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Men jag kan iaf säga att jag gillade Loco Roco demot mycket mer än vad jag tyckte om det jag testade utav Patapon. Exakt, demot var skitkul men när man körde hela spelet saknades variation. Det blev till slut för enformigt och musiken var inte alls lika bra som i demot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Exakt, demot var skitkul men när man körde hela spelet saknades variation. Det blev till slut för enformigt och musiken var inte alls lika bra som i demot. Och det är där jag inte håller med dig. Men jag lovar att prova på Patapon lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Och det är där jag inte håller med dig. Men jag lovar att prova på Patapon lite mer. Det gör du rätt i. Final Fantasy och Patapon på minneskortet, det är grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts