Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

nej men aså :D är det svårt det med det där pogramet? och vad heter det? så om min kompis typ har köpt ett spel och så laddar jag ner det så kan vi fortfarande möta varandra ?

Vilket program är det du pratar om?

Ja, jag och en polare lirade NHL mot varandra, hans är köpt, mitt är nerladdat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej men aså >_< är det svårt det med det där pogramet? och vad heter det? så om min kompis typ har köpt ett spel och så laddar jag ner det så kan vi fortfarande möta varandra ?

Har du köpt PSP än? Minns inte hur det var med den saken. Innan vi kan svara på hur svårt det är behöver vi veta vilken "System Firmware" du är på. Det kan man kolla i Settings -> System settings -> System Information.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast ordet "chippa" är ju helt fel att säga i de här sammanhangen.

Jag vet, men jag ville bara få med det så att jag inte skulle behöva göra en mycket längre förklaring av vad custom firmware var. >_<

Och att installera en custom firmware skadar eller ändrar ingenting på din PSP, Eminem. Det enda det gör är att lägga till funktioner och möjligheter.

Allting du kan göra med din PSP när den är helt nyköpt kommer du att kunna göra när du skaffat custom firmware.

Och dessutom alla de nya möjligheterna som följer med (fler och fler desto nyare custom firmware det är).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet, men jag ville bara få med det så att jag inte skulle behöva göra en mycket längre förklaring av vad custom firmware var. >_<

Och att installera en custom firmware skadar eller ändrar ingenting på din PSP, Eminem. Det enda det gör är att lägga till funktioner och möjligheter.

Allting du kan göra med din PSP när den är helt nyköpt kommer du att kunna göra när du skaffat custom firmware.

Och dessutom alla de nya möjligheterna som följer med (fler och fler desto nyare custom firmware det är).

ok tack så mycket för alla svar får se om jag köper den och vice city stories

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok tack så mycket för alla svar får se om jag köper den och vice city stories

Inga problem, och Vice City Stories är iaf verkligen värt pengarna om man säger så. >_<

PSP'n också. Det är väldigt skönt att ha någonting som man kan ta med om man vill visa någon någonting. Musik/film/bild/spel. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om man laddar ner något demo här : http://store.playstation.com/store/index.vm#tab/2 och sedan stoppar det i memory cardet kan man sedan prova demot på sin psp? man behöver inge costum fireware eller nåt sånt?

Nejdå. Däremot kanske vissa grejer kräver att du har en högre fw än den du har, men det borde inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå. Däremot kanske vissa grejer kräver att du har en högre fw än den du har, men det borde inte vara några problem.

ok bra för jag har inga spel just nu är det något särskilt ställe jag måste lägga dom på ?

Edit: nu har jag laddat ner ett demo men när jag klickar på game --> memory stick så står det " there are no games" alla filer är xpd filer och är jätte små ... :mf_doof:

Edit2: lol såg nu att man behövde ett program :cry:

Edit3: vet nån vad en usb kabel till psp kostar 50 kr?

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor