Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Ja visst. =) Använder ändå inte PSP'n så ofta. Bara du tar det chill så är det ok. Och självklart får du lova då att vara försiktig och ersätta spelet om det på något sätt faller i backen, eller så. Som din PSP gjorde. -_-

Tror inte det skulle hända, men du förstår. :(

Det var en REN och SKÄR olycka!! :lol: Dock slog jag ju sönder kvarlevorna med en kofot efteråt, men det är detaljer.

Inga spel har nånsin gått sönder i min vård, utom mitt SA som sprack i DVDläsaren. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Få tag på något pokerspel, förslagsvis WSOP (World Series Of Poker) 2008/2007 eller någonting sådant. Tournament of Champions är undertiteln till ett av dessa "WSOP-spel" som är ett av de bästa.

Om du kan spela poker så är det väldigt kul och skönt att kunna spela poker när man är på hotell eller i bussen eller någon annan stans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag funderar på att köpa mig ett psp men det blir en fet inte slim .. för vad jag har fattat så är den ända skilnaden att slim är mindre right?

och så undrar jag om man vill ladda nerspel måste man chipa den då?? eller är det bara nåt program måste ha? i så fall e det svårt? eller lika lätt som med dator??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag funderar på att köpa mig ett psp men det blir en fet inte slim .. för vad jag har fattat så är den ända skilnaden att slim är mindre right?

och så undrar jag om man vill ladda nerspel måste man chipa den då?? eller är det bara nåt program måste ha? i så fall e det svårt? eller lika lätt som med dator??

Slim är lättare och tunnare men lika stor på bredd och höjd. Den har bättre cache vilket gör laddningstiderna lite kortare. UMD-luckan är annorlunda, men jag tror inte det gör nån större skillnad. Men Slim kan kopplas till en TV om man köper till ett sladdpaket, och man kan dessutom ladda den via USB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slim är lättare och tunnare men lika stor på bredd och höjd. Den har bättre cache vilket gör laddningstiderna lite kortare. UMD-luckan är annorlunda, men jag tror inte det gör nån större skillnad. Men Slim kan kopplas till en TV om man köper till ett sladdpaket, och man kan dessutom ladda den via USB.

+ Att den har skype :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

finns gta 2 eller 1 till psp? och vad kostar ungefär killzone i affärer?

GTA 2 finns till PSP, men då måste man ha en custom firmware (eller som du skrev det; "chip").

Men om du nu köper en PSP så är vi (Henkibojj, eXotic och jag) nog ganska villiga att hjälpa dig med det, då det går att göra hemma själv.

Och om du är tveksam till varför eller om du ska chippa så är det bara att kolla igenom trådens första sidor, och egentligen de flesta andra också. Nästan allt snack här handlar väl om lite sånt. :D

Vad kan Killzone kosta? 300-400kr?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA 2 finns till PSP, men då måste man ha en custom firmware (eller som du skrev det; "chip").

Men om du nu köper en PSP så är vi (Henkibojj, eXotic och jag) nog ganska villiga att hjälpa dig med det, då det går att göra hemma själv.

Och om du är tveksam till varför eller om du ska chippa så är det bara att kolla igenom trådens första sidor, och egentligen de flesta andra också. Nästan allt snack här handlar väl om lite sånt. :D

Vad kan Killzone kosta? 300-400kr?

Fast ordet "chippa" är ju helt fel att säga i de här sammanhangen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

måste man typ öppna psp:en och byta nåt eller e det nåt pogram ?

Nej, det är därför chippa är fel ord. Du gör egentligen ingenting själv. Utan du lägger in program på minneskortet som klipper och klistrar i flashminnet. Det är det som är flashning.

Det enda svåra man själv gör är att leta reda på rätt information och ser till att lägga alla filer på rätt plats.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är därför chippa är fel ord. Du gör egentligen ingenting själv. Utan du lägger in program på minneskortet som klipper och klistrar i flashminnet. Det är det som är flashning.

Det enda svåra man själv gör är att leta reda på rätt information och ser till att lägga alla filer på rätt plats.

men om man nu gör det kan jag ändå typ spela me nån kompis? äre svårt? vad heter det pogramet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men om man nu gör det kan jag ändå typ spela me nån kompis? äre svårt? vad heter det pogramet?

Ja, det går fortfarande att spela med kompisar. Om vad är svårt? Att spela med kompisarna? Nej. Vilket program? Man kopplar upp sig till varandra via spelet, så det behövs inga program för att möta varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det går fortfarande att spela med kompisar. Om vad är svårt? Att spela med kompisarna? Nej. Vilket program? Man kopplar upp sig till varandra via spelet, så det behövs inga program för att möta varandra.

nej men aså :D är det svårt det med det där pogramet? och vad heter det? så om min kompis typ har köpt ett spel och så laddar jag ner det så kan vi fortfarande möta varandra ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor