Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Vad spelar du då? Jag har testat WSOP: Tournament of Champions 2007 eller någonting sådant. Faktiskt riktigt bra om man inte har annat för sig. Men en halvtimme, vad kör du då? Några heads up-matcher eller vad? Jag körde några turneringar och placerade mig 3a eller 4a (Var i sommras, kommer inte riktigt ihåg) i grand final av WSOP, och det tog säkert en och en halv - två timmar.

Spelet jag har är egentligen ganska kasst. Det heter World championship poker tour hold'em all-in eller något sådant. :) Det är ganska ful grafik och så. Men det finns alla möjliga sorters pokerspel att välja mellan, vilket är ganska kul. Jag kör lite allt möjligt, ibland långa turneringar (har dock aldrig vunnit en riktigt stor turnering :D ). Brukar ligga och spela, och när jag känner att jag håller på att somna så sätter jag PSP:n i sleepmode och lägger mig. Nästa kväll sätter jag bara igång spelet igen och fortsätter. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: om du i påskhelgen är hemma i Norrköping och får lite tid över till att sitta vid datorn, så får du hemskt gärna ladda upp din installationsfil av Nero Recode på beffo och länka här. (Eller skicka på msn, men jag är inte inne ås ofta nu för tiden). Det vore hyggligt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: om du i påskhelgen är hemma i Norrköping och får lite tid över till att sitta vid datorn, så får du hemskt gärna ladda upp din installationsfil av Nero Recode på beffo och länka här. (Eller skicka på msn, men jag är inte inne ås ofta nu för tiden). Det vore hyggligt. :)

Hittade den inte, som sagt. Tror inte jag har kvar själva installationsfilen längre. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
VickeX: Duu, finns det nån möjlighet att jag kan låna GTA VCS av dig? Jag sålde undan mitt, men jag har ett annat PSP nu som jag lånat av en kompis, som i sin tur aldrig använder den. Så jag har den nog i ett halvår eller så. Be a angel?

Ja visst. =) Använder ändå inte PSP'n så ofta. Bara du tar det chill så är det ok. Och självklart får du lova då att vara försiktig och ersätta spelet om det på något sätt faller i backen, eller så. Som din PSP gjorde. :D

Tror inte det skulle hända, men du förstår. :naughty:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets PSP-tips för lolcatälskare

1. Gå till http://www.icanhascheezburger.com med din PSPs webbläsare.

2. Längst ned ser du "RSS" samt dess symbol. Tryck på denna.

3. "Vill du lägga till denna RSS-kanal?" frågas du. "Ja, självklart!" svarar du givetvis och sparar den på ditt minneskort.

3. Stäng webbläsaren och gå till RSS (rakt ovanför Web Browser" i Network-menyn). Här finns nu en "lolcat"-kanal.

4. Tryck /\ och välj "Set timer". Skriv in ett klockslag då du vill att din PSP ska sättas på automatiskt. Till att börja med kan du välja klockslagen minuten efter denna.

5. Sätt din PSP i sleep mode med WLAN-switchen uppåttryckt ("På").

6. Vänta och se din PSP aktiveras, koppla upp mot din senast använda WLAN-connection, och därefter tanka de senaste lolcatsen på ICHC automatiskt :naughty:

Bilderna hamnar i Photo-menyn, i mappen "[RSS]...". Kanalen visar de tio senaste bilderna, så du kan lika gärna gå till Settings -> RSS Settings -> Save 10 st. Givetvis kan du ju manuellt kolla RSS-kanalen och starta en slideshow om du så vill, men det är väl bättre att automatiskt ha de senaste lolcatsen automatiskt sparade till ditt minneskort utan att du ska behöva koppla upp? :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vist.

:naughty:

Årets PSP-tips för lolcatälskare

1. Gå till http://www.icanhascheezburger.com med din PSPs webbläsare.

2. Längst ned ser du "RSS" samt dess symbol. Tryck på denna.

3. "Vill du lägga till denna RSS-kanal?" frågas du. "Ja, självklart!" svarar du givetvis och sparar den på ditt minneskort.

3. Stäng webbläsaren och gå till RSS (rakt ovanför Web Browser" i Network-menyn). Här finns nu en "lolcat"-kanal.

4. Tryck /\ och välj "Set timer". Skriv in ett klockslag då du vill att din PSP ska sättas på automatiskt. Till att börja med kan du välja klockslagen minuten efter denna.

5. Sätt din PSP i sleep mode med WLAN-switchen uppåttryckt ("På").

6. Vänta och se din PSP aktiveras, koppla upp mot din senast använda WLAN-connection, och därefter tanka de senaste lolcatsen på ICHC automatiskt :D

Bilderna hamnar i Photo-menyn, i mappen "[RSS]...". Kanalen visar de tio senaste bilderna, så du kan lika gärna gå till Settings -> RSS Settings -> Save 10 st. Givetvis kan du ju manuellt kolla RSS-kanalen och starta en slideshow om du så vill, men det är väl bättre att automatiskt ha de senaste lolcatsen automatiskt sparade till ditt minneskort utan att du ska behöva koppla upp? :o

Haha, grymt! Ingenting jag kommer tror att jag kommer testa dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, grymt! Ingenting jag kommer tror att jag kommer testa dock.

RSS i PSPn är schysst och ganska välgjort, det tråkiga är ju att man inte har några RSS-källor man vill prenumerera på eftersom PSPn inte stöder textbaserade RSS-inlägg, bara bild, ljud och en extremt begränsad mängd videoformat. Jag prenumererade på "Mammas Nya Kille" från P3 ett tag, men jag hann aldrig lyssna igenom dem. (Eller så var intresset inte tillräckligt stort.)

ICHC är däremot nåt jag följer ofta, så visst välkomnas det! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor