Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Hörni, hur är det ni för tiden med PSP Slim? Finns det någon firmware man kan nergradera på egen hand?

3.60, går den att nergradera på egen hand eller måste man ta hjälp av ett PSP Fat?

Vet inte, jag har knappt hängt med alls om Slims möjligheter. Time Machine finns ju nu, men den är nog för redan nedgraderade PSPs. Skulle tro att Fat behövs, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en liten fråga.. skulle testa ett PSX spel på PSPn idag som alltid har fungerat förut.. (Metal Gear Solid)

Men när jag försökte starta blev skärmen först svart i några sekunder sedan stod det:

The game could not be started. (80010002)

Har 3.03 OE-C

Någon som vet vad problemet kan vara?

Hm.. Min psp och jag går inte ihop, den hatar mig för jag så sällan rör den nu mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en liten fråga.. skulle testa ett PSX spel på PSPn idag som alltid har fungerat förut.. (Metal Gear Solid)

Men när jag försökte starta blev skärmen först svart i några sekunder sedan stod det:

The game could not be started. (80010002)

Har 3.03 OE-C

Någon som vet vad problemet kan vara?

Hm.. Min psp och jag går inte ihop, den hatar mig för jag så sällan rör den nu mera.

Stoppa in en skiva, det kan hjälpa. Eller byt aktuell kernelmapp i Recovery.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game 150 eller nått sånt.. samma som NES och Snes emulatorerna plus lite till, NES & SNES spelen fungerar men inget PSX spel.. :mf_doof:

Lägg in det i Game-mappen. Alltså "X:/PSP/GAME/PSXSPELTITEL/EBOOT.PBP". Låt homebrew folder kerneln (kerneln? :teehee:) förbli på 1.50.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Studsar upp denna tråd lite smått med en fråga: Hur många här använder sin PSP ofta numera? Jag har den i princip bara i helgerna när jag åker hem till föräldrarna, så jag kan surfa utan att riskera liv och lem genom att försöka få bort syster min från datorn. Det jag använder den mest till numera är att kunna komma åt min musik på PS3an via Remote Play.

Jag har inte köpt nåt nytt spel till min PSP sen maj, då jag skaffade Metal Gear Solid: Portable Ops. Finns det några bra titlar numera? Det var så länge sen jag tyckte att PSP hade dominans på spelfronten. Finns det några stora, inte nödvändigtvis nya, spel till PSP som man är urkorkad om man inte provat på? Daxter har jag funderat på länge nog men inte skaffat. Är jag dum som låtit bli? Det finns ju ett eller två Dark Mirror-spel också, är de bra? Börjar tröttna på att varva LCS för femte gången, och VCS en tredje (eller mer).

Ridge Racer har höjt mitt blodtryck många gånger när man aldrig vinner. Sista turneringen är vansinnigt svår, och även om man har flyt i större delen av banan så blir man alltid omkörd sista sträckan.

Bästa spelet jag känner att jag har till PSP är GTA2. Mighty fine game, I tell you!

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett litet uppehåll med mitt PSP. Men när jag hittade Sonic Rivals 2 på hårddisken så tog jag fram den lille rackaren igen. :)

Sonic är hela klart ett godkänt spel, det jobbiga är bara att man nästan aldrig klarar en bana, boss eller utmaning första gången för man måste känna till banan för att kunna veta hindrena i förväg för astt kunna komma förbi dem smidigt. Vilket man ju såklart inte gör första gången man spelar. (w00t)

Det kan vara väldigt jobbigt.

Men jag håller med, spelutbudet känns inte alls lika stort till PSP som till övriga konsoller, det finns ju nästan ingenstans att läsa om PSP-releaser heller. Sedan känns det som många spel är ganska haffsiga och inte alls speciellt djupa. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett litet uppehåll med mitt PSP. Men när jag hittade Sonic Rivals 2 på hårddisken så tog jag fram den lille rackaren igen. :D

Sonic är hela klart ett godkänt spel, det jobbiga är bara att man nästan aldrig klarar en bana, boss eller utmaning första gången för man måste känna till banan för att kunna veta hindrena i förväg för astt kunna komma förbi dem smidigt. Vilket man ju såklart inte gör första gången man spelar. :(

Det kan vara väldigt jobbigt.

Men jag håller med, spelutbudet känns inte alls lika stort till PSP som till övriga konsoller, det finns ju nästan ingenstans att läsa om PSP-releaser heller. Sedan känns det som många spel är ganska haffsiga och inte alls speciellt djupa. :/

Hade också ett uppehåll med min. Dock så installerade jag Custom Firmware under mellandagarna.

Nu har jag riktigt roligt med den. Köpt ett stort minneskort för mina.. ehhumm..semesterbilder.. :)

Riktigt roligt att köra homebrew och Playstation 1 spel på den.

Nu väntar jag tålmodigt på God of War: Chains of Olympus. (w00t)

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder mitt PSP i princip enbart till att spela poker på. Det brukar bli någon halvtimma varje kväll innan jag somnar. (w00t)

Vad spelar du då? Jag har testat WSOP: Tournament of Champions 2007 eller någonting sådant. Faktiskt riktigt bra om man inte har annat för sig. Men en halvtimme, vad kör du då? Några heads up-matcher eller vad? Jag körde några turneringar och placerade mig 3a eller 4a (Var i sommras, kommer inte riktigt ihåg) i grand final av WSOP, och det tog säkert en och en halv - två timmar.

Jag har börjat använda PSP'n mer nu dom senaste två veckorna. :D Innan dess hade den bara legat att bra tag.

Kör mest Playstation(1)-spel på den. Mmmums. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor